תלמיד תיכון חצה כביש הסמוך למקום מגוריו ביישוב בצפון הארץ ולפתע הגיח רכב שנסע במהירות פגע בו והעיפו לשוליים. בנסיבות התאונה, כאשר זהות הרכב הפוגע אינה ידועה, הגיש הנער תביעת פיצויים נגד הקרן לפיצויי נפגעי תאונות דרכים. בית משפט השלום בעפולה קיבל לאחרונה את התביעה, וחייב את קרנית בסכום כולל של 516,240 שקלים.

 

בחודש אוגוסט 2008, נפגע התובע, יליד 1993, בתאונת פגע וברח. לדבריו, בעת שחצה את הכביש סמוך לביתו, הגיח רכב שנסע במהירות, פגע בו והעיף אותו לשוליים. אחד השכנים הבחין בו מוטל על הכביש, ובסיוע בני משפחתו פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. שם אובחן שבר בברך, ובוצע לו קיבוע פנימי על ידי פלטה וברגים ושתל עצם סינטטי.

 

השכן העיד כי בזמן התאונה הוא היה בביתו ושמע חריקת בלמים, ולאחריה שמע צעקות. השכן מיד רץ החוצה וראה רכב לבן חולף במעלה הכביש, והבחין בתובע שוכב על הכביש כשהוא חבול ברגלו. הוא ניגש לסייע לו, והתובע אמר לו שרכב פגע בו.

 

התובע הציג בפני בית המשפט מסמכים הרפואיים מחדר מיון, וטופס מידע משטרתי בו הצהיר כי אינו יודע פרטים על הרכב מלבד שהוא היה בצבע לבן. בנסיבות אלה של תאונת פגע וברח טען התובע כי מוטלת על קרנית החבות לשאת בפיצויים על נזקיו השונים.

 

מנגד טענה הנתבעת כי התובע לא נפצע בתאונת דרכים הנטענת על ידו, על כן אין לחייבה בתשלום פיצוי כלשהו, ואף טענה שאין קשר סיבתי בין התאונה לבין הנזקים שנגרמו לו, מאחר והם נגרמו בתאונה אחרת שאירעה בעת שרכב על אופנוע ביישוב אחר, זאת על סמך ממצאים שהעלה חוקר מטעמה.

 

בית המשפט העדיף את עדות הנער על פני ממצאי החוקר הפרטי

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, העדיף בית המשפט את עדותו של התובע, שהיתה עקבית, אמינה ואף נתמכה בעדויות ובמסמכים שונים, וקבע כי הוא עמד בנטל המוטל עליו בדין האזרחי להוכיח את נסיבות תאונת הדרכים, לפיהן נפגע בתאונת פגע וברח בעת שחצה את הכביש כהולך רגל, על ידי רכב שפגע בו ונמלט ממקום האירוע.

 

מומחה רפואי בתחום האורתופדי העריך כי לתובע נותרה נכות צמיתה בשיעור 20%, כתוצאה מהאירוע. בית המשפט קיבל חוות דעת זו, ונדרש לקבוע את גובה הפיצויים בהתאם לאחוזי הנכות. עוד הוערך כי הנכות התפקודית היא בשיעור 20%, מאחר שהתובע נפגע בעת שהיה תלמיד תיכון כבן 15 שנים, ובשל פציעתו לא הספיק לגשת לבחינות הבגרות, לכן כושר ההשתכרות שלו נפגע.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעת ביטוח
פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את התביעה, וחייב את קרנית לשלם לתובע סך של 516,240 שקלים, בגין אובדן כושר השתכרות, הפסדי שכר, הוצאות שונות ופיצוי בגין כאב וסבל, בנוסף הנתבעת תישא בהוצאת משפט שכר טרחת עורך דין בשיעור של 13% מסכום הפיצויים. 

 

ת"א 40836-05-12