בעל עסק להשכרת לימוזינות תבע את עובדו לשעבר בגין הפרת הסכם, לאחר שהשתמש בתמונות של הלימוזינות בעסק מתחרה שהקים, בניגוד להסכם פשרה שכרתו ביניהם בבית המשפט. בשבוע שעבר (יום א') קיבל בית המשפט המחוזי ברחובות את תביעתו, ופסק כי הנתבע ישלם לו פיצויים בסכום של 40 אלף שקלים בגין הפרת ההסכם, וכן 14 אלף שקלים עבור הוצאות המשפט.


הנתבע עבד אצל התובע כנהג במשך שלוש שנים, ואז עזב והחל לעבוד באותו תחום באופן עצמאי. מיד לאחר מכן הגיש התובע תביעה נגדו בגין שימוש בתמונות של הלימוזינות שלו לצורך פרסום עסקו הפרטי. במהלך הדיונים בבית המשפט הגיעו הצדדים להסכם פשרה שתוקפו כפסק דין.


בהסכם הפשרה סוכם כי הנתבע יסיר בתוך שבועיים את כל תמונות הלימוזינות אשר שייכות לתובע, וכן נקבע כי אם ישתמש בתמונות אלו בעתיד, ישלם לתובע פיצוי מוסכם שייקבע בבית המשפט. בסופו של ההסכם נקבע כי אם תעלה תמונה לאתר של הנתבע או לדף הפייסבוק שלו ללא ידיעתו, הוא לא יחויב בתשלום הפיצוי אם ידאג להסיר אותה בתוך שבעה ימים.


סכום הפיצוי שהוסכם על הפרת ההתחייבות שלא להעלות תמונה של רכב אשר שייך לתובע עמד על עשרת אלפים שקלים.


כעבור שנה הגיש התובע את תביעתו על הפרת הסכם הפשרה, מאחר שלטענתו הנתבע העלה באתר של עסקו ובדף הפייסבוק שלו שמונה תמונות של רכבי התובע, בניגוד להסכם. בגין שמונה התמונות תבע פיצוי בסכום של 80 אלף שקלים, על פי הסכום שהוסכם במסגרת ההסכם.


התובע: רק אני מחזיק בלימוזינה עם ריפוד בצבע קרם


לפי הצילומים מהאתר שהוגשו לבית המשפט כראיה, עלה בבירור כי הם הועלו לאחר שניתן פסק הדין המאשר את הסכם הפשרה, ואחד מהם אף זהה לצילום שהוגש במסגרת התביעה הקודמת, שבה התחייב הנתבע להסירו בהקדם.


עוד הציג התובע תמונה שהעלה הנתבע, של אישה העומדת ליד לימוזינה, בטענה שהיא שייכת לו. הוא טען שרק ברשותו לימוזינה עם ריפוד קרם ומראות מצופות בניקל כפי שנראה בבירור בתמונה.


הנתבע טען כי כלל לא הפר את ההסכם, וגם אם הפר אותו, יהיה עליו לשלם עשרת אלפים שקלים בלבד כלשון ההסכם, כאשר לא נקבע שם כי סכום הפיצוי יינתן עבור כל תמונה. הוא הוסיף כי אפשר לקנות ציפוי ניקל למראות מגוון חנויות לאביזרי רכב, ולכן אין בצילום המדובר הוכחה לטענות התובע.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום דיני חוזים / הסכמים


ממכלול הראיות שהוצגו הגיע בית המשפט למסקנה שהנתבע הפר את הסכם הפשרה, לאחר שהתובע הצליח להוכיח כי התמונות שצולמו הן של הלימוזינות שלו. לכן נקבע שעל הנתבע לשלם לתובע פיצוי בסכום של 40 אלף שקלים, וכן סכום של 14 אלף שקלים בגין ההוצאות המשפטיות של התובע.


ת"א 53815-05-12