אדם ניסה לשדוד רכב באמצע עיר הומה, כאשר באותו זמן ישבה בתוך הרכב קטינה בת 17 שחיכתה לאמה שעזבה את המכונית לכמה דקות, ואף מנע ממנה לברוח. בשבוע שעבר (יום ה') גזר עליו בית משפט השלום ברמלה מאסר בפועל של שנה וחמישה חודשים, פיצוי לקטינה ולאמה בסכום של 4,000 שקלים ופסילת רישיון הנהיגה למשך שנה מיום שחרורו.


מדובר בתושב כפר ערבי שקיבל אישור לשהות בישראל באופן חד יומי. הוא התהלך ברחוב ראשי בעיר רמלה, ואז הבחין באישה שהחנתה את רכבה ליד כספומט ויצאה למשוך כסף, כאשר במושב הקדמי ישבה בתה וחיכתה לה שתשוב, והמנוע נותר דולק.


הנאשם החליט לנצל את ההזדמנות, נכנס לרכב והתיישב במושב הנהג במטרה להימלט משם עם המכונית. האישה הבחינה במעשיו וחזרה במהירות לרכב, פתחה את הדלת וניסתה להוציא את בתה משם, תוך שהיא צועקת בניסיון להבריח אותו. ואולם, הנאשם לא נרתע ממעשיה אלא תפס בחוזקה בקטינה בניסיון למנוע מאמה לשלוף אותה החוצה, ואף נאבק בה ותפס את ידה כדי שלא תוכל תוציא את המפתחות מהמתנע.


למזלן הגדול של האם ובתה, עוברת אורח הבחינה בנעשה וזעקה לעזרה. נהג שנסע במקום שמע את צעקותיה וחסם את המכונית, וכך מנע מהנאשם להימלט עם הרכב. לאחר שהבין שניסיון השוד לא צלח, נמלט השודד מהמקום. כאשר נתפס, הודה והורשע בעבירת ניסיון השוד.


הנאשם פעל בתעוזה ובעזות מצח בניסיונו לשדוד את הרכב בעיר הומה כשיושבת בתוכו קטינה


פרקליטות מחוז מרכז ביקשה להשית על הנאשם עונש כבד, וציינה כי יש לו עבר פלילי על רקע עבירות אלימות, והוא כבר ישב במאסר בעבר. הפרקליטות הדגישה שבמקרה הזה לא מדובר רק בניסיון לשדוד את הרכב, שהוא עבירה חמורה בפני עצמה, אלא בתעוזה ובעזות המצח של הנאשם, אשר ניסה לשדוד את המכונית באמצע עיר הומה וכאשר יושבת בתוכה קטינה מפוחדת.


הנאשם טען לעונש מופחת מהסיבה שלא פגע פיזית במתלוננות, אלא גרם להן טראומה נפשית בלבד, שהיא פחותה בחומרתה. נוסף על כך ביקש להקל עמו מהסיבה שהוא ומשפחתו חיים מחוץ לתחומי המדינה, ולכן לא יוכל לפגוש את ילדיו ולא יזכה לקבל עוד אישורי שהייה בארץ.


בית המשפט קבע כי הנאשם ניצל את העובדה ששהה בתחומי המדינה כדי לנסות ולגנוב את הרכב, ואפילו נוכחות הקטינה בתוכו לא מנעה ממנו לעשות זאת, אלא להיפך, הוא ניסה למנוע ממנה לצאת מהרכב באלימות, ולכן מדובר בעבירה חמורה כפליים. רק תושייתה של האישה וחסימת הרכב על ידי עוברי אורח הצליחו להניא אותו מניסיונותיו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות רכוש | גניבה | פריצה
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


עם זאת, בית המשפט התחשב בכך שעונש מאסר יפגע בנאשם ללא ספק כמי שאינו תושב הארץ, מתוך הנחה שלא יזכה לביקורים ממשפחתו או לחופשות.


לאחר ששמע את העדויות ושקל את הנסיבות, גזר בית המשפט על הנאשם מאסר בפועל לשנה וחמישה חודשים, תשלום פיצוי למתלוננות בסך 4,000 שקלים, ואיסור על החזקת רישיון נהיגה למשך שנה לאחר שישוחרר מהכלא.


ת"פ 25855-09-14