אדם שאיים על עובדת בביטוח הלאומי ואז איים להתאבד בסניף, הורשע באיומים ובהתנהגות פרועה במקום ציבורי. במסגרת הדיון על גזר הדין צורפו עוד שני תיקים בעניינו, שבהם הורשע בהחזקת סמים לשימוש עצמי ובעזרה לאדם שהתפרץ לפיצוצייה בכוונה לשדוד אותה. בשבוע שעבר (יום ד') גזר עליו בית משפט השלום ברחובות, בגין כלל העבירות, עונש מאסר בפועל של עשרה חודשים ופסילת רישיון הנהיגה שלו לארבעה חודשים מיום שחרורו.


לפי עובדות התיק הראשון, הנאשם הגיע לסניף של המוסד לביטוח לאומי כשהוא נושא מצת ובקבוק אצטון. הוא התלונן בפני עובדת שאינו מקבל את הבטחת ההכנסה שלו במועד, קילל אותה ואיים שישרוף אותה ואת כל הביטוח הלאומי. העובדת הזעיקה מאבטחים שהוציאו אותו מחדרה, ואז שלף הנאשם את האצטון ושפך אותו על עצמו באיומים להתאבד. לבסוף הצליחו המאבטחים להשתלט עליו עד לבוא המשטרה.


בתיק השני הורשע הנאשם בהחזקת סמים מסוג חשיש במשקל 0.64 גרם לצריכה עצמית, שנתפסו בביתו.


בתיק השלישי בעניינו, הורשע הנאשם בסיוע לאדם אחר, אשר ניפץ שמשה בפיצוציה ונכנס אליה במטרה לשדוד אותה, כאשר הנאשם ממתין לו ברכב מילוט מחוץ למקום.


הנאשם: לא התכוונתי להצית את עצמי, רק רציתי שיקשיבו לי


התביעה הדגישה שהנאשם פגע ברכוש הזולת ובעבודת עובדי ציבור, וציינה כי אמנם הוא הודה באשמה בגין המעשים, אך יש לזקוף לרעתו את העובדה שהוא בעל עבר פלילי ושהוא מסרב לשתף פעולה עם שירות המבחן.


הנאשם ביקש להתחשב בכך שחלף זמן רב מאז שביצע את העבירות, וכי בעבירת הסמים מדובר בכמות מזערית. כמו כן הוסיף כי מעבר לעובדה שחסך זמן שיפוטי יקר לבית המשפט בכך שצירף לדיון שלושה תיקים בעניינו, מדובר בראיה לכך שלקח אחריות על המעשים והביע חרטה.


בנוגע לתקרית שאירעה בסניף הביטוח הלאומי, טען הנאשם כי עורר פרובוקציה במטרה שיאזינו לבעיותיו, כאשר חשש שיסלקו אותו ואת חמשת ילדיו מהדירה משום שלא קיבל קצבה. הוא הדגיש כי לא התכוון להצית את עצמו, אלא רק לאיים שיעשה זאת. לדבריו הוא אינו חושש מהעונש שייגזר עליו, אלא רק מבקש שיקום כדי שילדיו יוכלו לחיות ברווחה.


לפי דיווחי המחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריו של הנאשם, משפחתו מוכרת לרשויות. מצבו הכלכלי קשה מאוד, ומוטלים עליו חובות כבדים. המשפחה מתקיימת רק בקושי מקצבת הבטחת הכנסה, ואף הוטלו עליה עיקולים.


במסגרת ההליך הופנה לשירות המבחן, אך הוא לא הגיע לפגישות למרות ניסיונות רבים של קצין המבחן ליצור עמו קשר. במספר פעמים אף לא התייצב לדיונים בבית המשפט.


בית המשפט: הנאשם ביקש לכפות על עובדי הביטוח הלאומי להיענות לבקשותיו


בית המשפט ראה בחומרה רבה את האיומים בהצתה בסניף הביטוח הלאומי, וקבע כי הנאשם ניסה לכפות את רצונו על העובדים באמצעות הטלת אימה, ובמעשיו סיכן את הציבור ואת העובדים במקום. גם אם סבר שנגרם לו עוול ואף אם אכן נגרם לו עוול, אין כל הצדקה למעשים.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


עם זאת, בית המשפט התחשב בחלוף השנים מאז ביצוע העבירות, בהודאה במעשים, בצירוף התיקים ובכך שבעבירת הסמים אכן מדובר בכמות קטנה מאוד.


בהתחשב בנסיבות השונות גזר בית המשפט, בגין מכלול העבירות, מאסר בפועל למשך עשרה חודשים, וכן פסילת רישיונו של הנאשם לארבעה חודשים החל ממועד שחרורו.

 

ת"פ 44386-11-13


ת"פ 61508/05/13