בעלת דירה בצפת, טענה כי מזה שנים רבות בדירתה קיימים קילופי טיח וכתמים קשים על התקרה, שנגרמו כתוצאה מנזילה בדירתו של השכן המתגורר מעליה. התובעת טענה כי חרף פניותיה הרבות אל השכן בבקשה לתיקון הנזילה, הוא התעלם ממנה, על כן הגישה נגדו תביעה לפיצויים. בית משפט לתביעות קטנות בצפת קיבל בשבוע שעבר (יום א') את התביעה וחייב את השכן לפצות את התובעת בסך של 27,500 שקלים.

 

התובעת אשר בבעלותה דירת שני חדרים בבניין מגורים בצפת, טענה שמקור נזקי הרטיבות בביתה הוא בנזילה הנובעת מדירת השכן אשר ממוקמת מעל דירתה. התובעת ציינה כי הבעיה קיימת מזה שנים, עוד כאשר התגוררה בדירה אמה שנפטרה בשנת 2013. אולם השכן סירב לתקן את הנזילה, ואף לא שעה לדרישות של מחלקת תרבות הדיור בעיריית צפת.

 

התובעת הציגה בפני בית המשפט חוות דעת של מהנדס מטעם העירייה, בה נקבע כי על הנתבע יש לתקן את הנזקים, כתוצאה מהנזילה שהיתה בדירתו, בנוסף עליו לקלף את הצבע ואת הטיח המתפורר, ולבצע תיקוני צבע בכל המקומות שיש בהם סימני רטיבות. בנוסף הציגה חוות דעת של מומחה בתחום האינסטלציה, אשר קבע כי בתקרה קיימים שני כתמים חזקים מאוד וקילופי טיח, ולדעתו הנזק נגרם כתוצאה מרטיבות בדירתו של השכן המתגורר מעל.

 

התובעת דרשה פיצוי בגין עלות התיקונים ובגין אבדן דמי שכירות, בטענה כי היא לא מצאה שוכר שמוכן לשכור את הדירה במצבה כפי שהוא כיום, ומאחר שכל עוד לא היתה בטוחה כי הנזילה בדירתו של הנתבע תוקנה, לא היתה יכולה לתקן את דירתה מחשש שהרטיבות תחזור. 

 

השכן טען כי פנה לאמה של התובעת והציע לה לתקן על חשבונו את דירתה, אך היא לא הסכימה, והתובעת דרשה ממנו רק כסף בסך של 30,000 שקלים. השכן ציין כי הוא הזמין בעלי מקצוע, אך הם סברו שהרטיבות בדירת התובעת לא נובעת מדירתו, אלא מקומה שנייה ומהגג של הבניין. עוד הוסיף כי לפנים משורת הדין הוא החליף ריצוף וצנרת בחדר האמבטיה, חרף זאת המשיכה התובעת לדרוש ממנו כספים.

 

השכן התנגד להגשת חוות הדעת של המהנדס בטענה כי נכתב בשוליה שהיא לא תהווה ראיה בבית המשפט, ואף טען כי מצבה הרעוע של דירת התובעת נובע מעצם היותה ישנה, לא מאווררת, ומכיוון שלא עברה צביעה וסיוד משך שנים רבות.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים ועיון בחוות דעת של המומחים ובצילומים של הדירה, העדיף בית המשפט את גרסתה של התובעת על פני גרסתו של הנתבע, והגיע למסקנה כי יש לקבל את התביעה.

 

יש לך שאלה?

פורום ליקויי בניה | בדק בית | תביעות קבלנים
פורום סכסוכי שכנים

 

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי על השכן לפצות את התובעת בסך של 27,500 שקלים, בגין עלות תיקון נזקי הרטיבות, פיצוי בגין אובדן דמי שכירות ופיצוי בגין נזק לא ממוני. בנוסף השכן ישלם לתובעת הוצאות משפט בסך של 2,500 שקלים.

 

ת"ק 25535-10-14