לקוח של חברת הכבלים הוט טען כי הממיר שסופק לו על ידה שרף שני מסכי טלוויזיה יקרים וגרם נזק למסך שלישי. לאחר דחיות חוזרות והמתנה של שעות על הקו, הוט זימנה לבית הלקוח חשמלאי מטעמה, שקבע כי הממיר פגום וגרם לשריפת המסכים.

 

הלקוח הגיש תביעה לפיצויים בגין נזקים ממוניים ולא ממוניים עקב טיפול רשלני מטעם הוט. בית המשפט לתביעות קטנות בטבריה קיבל בשבוע שעבר (יום ד') את התביעה וחייב את הנתבעת בסך של 4,850 שקלים.

 

על פי עובדות כתב התביעה, לאחר שריפת המסך הראשון יצר הלקוח קשר עם הוט, והיא בתגובה מסרה לו כי התקלה בטלוויזיה ולא בממיר. עקב כך הלקוח פנה לחברת הביטוח, המבטחת את מכשיר הטלוויזיה והחליף את המסך השרוף במסך חדש.

 

כעבור זמן קצר גם המסך החדש נשרף, ואז החשד כי מקור התקלה הוא בממיר התגבר, לכן הלקוח פנה שוב להוט והיא ביקשה שיזמין חשמלאי על חשבונו. מבדיקה שערך החשמלאי בבית, עלה כי אין כל בעיה עם החשמל והוא תקין לחלוטין.

 

לאחר מסכת של תלאות וטרטורים והמתנה של שעות ארוכות על קו הטלפון, נאותה הוט לשלוח טכנאי מטעמה, כדי לבדוק את הממיר החשוד. הטכנאי חיבר את הממיר למסך שלישי, ומיד החלו הבזקים שבישרו רעות. הטכנאי ניתק את הממיר וקבע כי הוא פגום. בהמשך הוט התקינה מייצב זרם כדי למנוע הישנות התקלה בביתו.

 

התובע טען כי חברת הביטוח של הטלוויזיה ספגה את החלפתם של שני המסכים שנשרפו כתוצאה מהממיר הפגום, והודיעה לו כי אם יישרף המסך בפעם שלישית, היא לא תהיה אחראית להחלפתו. עוד טען כי הוט סיפקה לו ממיר פגום שגרם לשריפת שני מסכים, והטיפול שניתן על ידה היה לקוי, רשלני ומזלזל.

 

הוט הציעה ללקוח ארוחת בוקר זוגית ומפנקת כפיצוי על שריפת המסכים

 

מנגד טענה הוט כי לאחר השריפה של המסך הראשון, התובע דרש פיצויים בסך של 10,000 שקלים. היא הסבירה לו כי אין קשר בין הממיר לבין שריפת המסך, אך לפנים משורת הדין הציעה לו שובר לארוחת בוקר זוגית ומפנקת וזיכוי עבור ביקור החשמלאי.

 

בנוסף סוכם בין הצדדים על שליחת טכנאי ללא עלות כדי שיתקין מייצב זרם, למרות שלא היתה תקלה במערכת החשמל, ואף הציעה לפצותו בדמי מנוי לחודש, אך הוא דחה את ההצעה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי הוט סיפקה ללקוח ממיר פגום, אשר שרף שני מסכי טלוויזיה וגרם נזק למסך שלישי. וקבע כי החל מהפנייה הראשונה השירות שסיפקה ללקוח היה לקוי ורשלני, ומי שספג את עיקר הנזק הממוני היא חברת הביטוח שהחליפה פעמיים את המסך.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום רשלנות מקצועית

 

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את התביעה וחייב את הוט לפצות את הלקוח בסך של 4,850 שקלים, מתוכם 350 שקלים בגין ביקור חשמלאי. ועוד 4,500 שקלים בגין נזק לא ממוני ועגמת נפש שנגרמה עקב התרשלות הנתבעת. בנוסף קבע כי הוט תישא בהוצאות משפט בסך של 1,500 שקלים.

 

ת"ק 21650-03-15