חברת מוניות באילת הגישה תביעה נגד נהג רכב פרטי, אשר לטענתה התפרץ לכביש במהירות בעת יציאה מחניון, וגרם לתאונת דרכים. מנגד טען בעל הרכב, כי הוא חנה בצד הדרך כאשר המונית נסעה במהירות והתנגשה בו. בית משפט השלום באילת העדיף את גרסתה של חברת המוניות להתרחשות התאונה, וחייב את בעל הרכב לפצותה בגין נזקי הרכב בסך של 16,140 שקלים.

 

התובעת טענה כי בחודש מרץ 2014, הנתבע יצא עם רכבו מחנייה של בית מלון באילת, והתפרץ לכביש במהירות ועקב כך פגע במונית. מנגד טען הנתבע כי הוא אמנם יצא מחניית בית מלון, אך לאחר מכן החנה את רכבו בצד הדרך ואז נפגע על ידי המונית.

 

עם זאת הנתבע לא הסביר מדוע יצא מהחנייה והחנה את רכבו בצד הדרך, בכביש ראשי ששפת המדרכה מסומנת בצבעי אדום לבן, והחנייה בו אסורה. הנתבע לא הסביר לשם מה עצר, האם חיכה למישהו, ומדוע החנה את רכבו בדיוק שם, מכיוון שהוא זה עתה יצא מחניית המלון וגם אם היה עליו להמתין, הגיוני יותר שהיה נשאר בחניית המלון שבה היה קודם לכן.

 

סתירה נוספת שעלתה מגרסתו של הנתבע, היא כיצד קרה שחברת המוניות ידעה שהוא יצא מחניית המלון, אם כל זה קרה קודם לכן ורכבו בעצם חנה בצד הדרך טרם אירעה התאונה. בנוסף, עד מטעם הנתבע מסר שהוא יצא מהמלון, ראה את רכב הנתבע חונה בצד הדרך, חלף על פניו ולאחר מכן שמע קול התנפצות חזק, העד הסתובב וראה את המונית מתנגשת בכנף רכבו של הנתבע.

 

בית המשפט קבע כי הגרסה של העד אינה הגיונית, ואינה תואמת במלואה את גרסת הנתבע, זאת מאחר שהצהיר כי היה אותה עת בגבו אל האירוע שהתרחש, אז לא ייתכן שהוא ראה את קרות התאונה, ואף הודה שראה את רכב לא באותו מקום אלא מעט קדימה. כמו כן, העד לא הסביר מה אירע באותו יום, האם החליף פרטים עם הנתבע והאם באותה עת נאמר על ידו דבר מה.

 

בית המשפט העדיף את עדותה של חברת המוניות, ומצא כי היא אמינה ומהימנה ונתמכת על ידי תמונות הנזק. ומהתמונות ניתן לראות בבירור כי המונית נפגעה בצדה הקדמי ולא בחזית הרכב. ורכבו של הנתבע נפגע בחלקו הקדמי שמאלי בפגוש.

 

לפיכך סבר בית המשפט כי מיקום הנזקים ברכבים תומך בגרסת התובעת, וקבע כי לא הגיוני שרכב הנתבע חנה בצד הדרך והתובעת שבאה מאחור, פגעה בו בחזית ואילו רכבה נפגע בצדו. מאחר שאם היתה פוגעת ברכבו של הנתבע, סביר יותר שהרכב לא היה נפגע בחזיתו ורכבה שלה לא היה נפגע בצד אלא בחזית.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות דרכים | פיצויים לנפגעי תאונות דרכים
פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה

 

בנסיבות אלה קבע בית המשפט כי הנתבע התפרץ לכביש במהירות בעת היציאה מחנייה של בית במלון, ועקב כך פגע במונית. על כן חייב את בעל הרכב הפרטי לשלם לחברת המוניות עבור נזקיה סך של 16,140 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך של 1,500 שקלים.

 

תא"מ 24256-04-14