צעיר כבן 23 תקף נער ברחוב וגנב את הטלפון הסלולרי שלו. הצעיר הודה במעשיו והורשע בביצוע עבירה של תקיפה לשם גניבה. לאור עברו הפלילי של הנאשם, הכולל עבירות סמים ורכוש, בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו לאחרונה מאסר בפועל למשך 15 חודשים. 

 

בחודש מרץ 2015, המתלונן, כבן 15 שנים, צעד ברחוב ראשי, סמוך למקום מגוריו, כשהוא מחזיק ברשותו טלפון נייד. הנאשם ניגש אליו וביקש לבצע שיחה לחבר. המתלונן נעתר לבקשתו ומסר לו את המכשיר. הנאשם התקשר לחבר ובתום השיחה הטיח את הטלפון בפניו של המתלונן ונמלט מהמקום בריצה. עוד באותו היום, מכר הנאשם את הטלפון הנייד לאדם אחר.

 

כתוצאה ממעשה התקיפה נגרמה למתלונן חבלה בלחיו והוא סבל מכאבים בפניו. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, שלפיו המדינה תעתור להטלת עונש של 24 חודשי מאסר בפועל, זאת לאור עברו של הנאשם, אשר הורשע בעבירות סמים, גניבה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש, ולחובתו מאסר מותנה בר הפעלה למשך ששה חודשים.

 

הסנגור ביקש לכבד את הסדר הטיעון, אולם עתר לענישה ברף הנמוך של ששה חודשים בלבד, וציין כי העבירה האחרונה שבה הורשע היא מחודש מאי 2012, לכן טען כי יש מקום לענישה ברף נמוך. הסנגור הפנה לגילו הצעיר של הנאשם ולנסיבות חייו הקשות, ולעובדה שהוא סובל ממחלת אפילפסיה, בגינה היו גם התקפים ואשפוזים. הנאשם הביע צער וחרטה על מעשיו והודה כי עשה טעות.

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, התרשם בית המשפט כי העבירה אשר ביצע הנאשם חמורה וצריכה לקבל מענה עונשי ראוי. הנאשם תקף נער תמים, גרם לו לחבלה קשה בפנים וגנב ממנו מכשיר טלפון נייד. לפיכך קבע בית המשפט כי אין מקום לענישה ברף הנמוך של ששה חודשים, כפי שעתר הסנגור.

 

הנאשם ירצה מאסר בפועל למשך 15 חודשים וישלם למתלונן פיצוי בסך 5,000 שקלים

 

יחד עם זאת הענישה צריכה להיות מידתית ביחס לנסיבות ביצוע העבירה ונסיבותיו האישיות של הנאשם. על כן סבר כי על העונש לרדת אל מתחת לרף העליון של 24 חודשים שהוא הטווח המוסכם. בית המשפט התחשב בגילו הצעיר של הנאשם, במצבו הרפואי, בנסיבות אישיות מורכבות, ובעובדה כי חלה הפסקה מסוימת בביצוע עבירות על ידו.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

בסופו של דבר גזר עליו מאסר בפועל לתקופה של 12 חודשים, הפעלת מאסר על תנאי לתקופה של ששה חודשים. כך שסך הכל ירצה הנאשם מאסר בפועל למשך 15 חודשים שתחילתו ביום מעצרו. בנוסף הטיל על הנאשם מאסר על תנאי לתקופה של ששה חודשים, זאת למשך שלוש שנים, שלא יעבור על עבירת רכוש מסוג פשע, ומאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים. הנאשם ישלם למתלונן פיצוי בסך של 5,000 שקלים, ועקב נסיבותיו האישיות לא הוטל עליו קנס כספי.

 

ת"פ 18879-03-15