לאחרונה גזר בית משפט השלום בתל אביב את עונשו של רוכב קטנוע אשר תקף רוכב קטנוע אחר רק מכיוון שחשב ש"חתך" אותו, עקב אחריו עד למקום העבודה שלו ושם תקף אותו שוב ושבר אחת מאצבעותיו. הנאשם הודה והורשע במעשים, ובית המשפט החליט לגזור עליו עונש מתון למרות חומרת הנסיבות, היות שחלפו חמש וחצי שנים ממועד האירוע שבמהלכן הנאשם לקח אחריות על מעשיו וביקש לפצות את הנהג שתקף. לפיכך הוטל עליו עונש מאסר על תנאי בלבד, קנס בסך 1,000 שקלים ותשלום פיצוי למתלונן בסך של 3,000 שקלים.


הנאשם, שרכב על אופנועו בכביש בבני ברק, החל בוויכוח קולני עם הרוכב שחתך אותו בנסיעה אשר הסלים במהרה. הוא היכה את המתלונן על הקסדה, דחף אותו מהקטנוע ותקף אותו בעודו שרוע על הרצפה. אך התקיפה לא נגמרה כאן וחמתו של הנאשם המשיכה לבעור. הוא נסע בעקבות המתלונן עד שהגיעו למקום עבודתו בפתח תקווה, ושם תקף אותו בשנית והשליך עליו את הקסדה שלו, מה שגרם לשבר באצבע, לדימום ולחבלות.


מעשי הנאשם מעידים על אדם אלים שאינו מסוגל להרפות מקורבנו


המדינה ביקשה להטיל עליו עונש חמור בשל העובדה שתקף את המתלונן מספר פעמים ואף עקב אחריו כדי לתקוף אותו שוב. היא טענה שהתנהגותו משקפת הלך רוח אלים של אדם שלא מרפה מקורבנו. כמו כן הוא הורשע בעבר בעבירות אלימות וריצה מאסר בפועל, ולכן עתרה המאשימה לשלוח אותו למאסר ממושך ולהטיל עליו קנס ופיצויים למתלונן.


כתב האישום נגדו הוגש כבר בשנת 2011, אך מסיבות שונות גזר הדין ניתן רק בימים אלו, נתון שהשופטת התייחסה אליו ושקלה אותו בגזירת העונש. מלבד נתון זה שהנאשם ביקש להתחשב בו, בהתייחס לעובדה שבתקופה זו לא הסתבך שוב בהתנהגות אלימה, הוא ביקש לשקול לחיוב גם את נכונותו לקחת אחריות על מה שעשה, אחרי שהבין את הרע שבהתנהגותו והחל בטיפול אצל פסיכיאטר.


השופטת הביעה את חרדתה וזעזועה ממעשיו של הנאשם, שנבעו רק בשל חמתו על נהיגה של רוכב קטנוע אחר שהתרשם כי חתך אותו, כאשר האירוע יכול היה להסתיים במילים בלבד אך הנאשם התעקש לרדוף אחר המתלונן ולתקוף אותו גם אחרי שעבר זמן מה ממועד ההתרחשות, ותקיפתו גרמה לשבר באצבעו, והוסיפה כי מדובר בתוצאה חמורה ומיותרת של המקרה.


בשל חומרת המעשים, ציינה השופטת, נטייתה הראשונית הייתה להחמיר עם עונשו בהתאם לדרישות התביעה. אך מפני שחלף זמן כה רב, ולאחר שהסתבר לה כי במשך התקופה הזו הנאשם עשה דרך משמעותית בהבנת הפסול במעשיו ובלקיחת אחריות עליהם, היא התקשתה לגזור עליו עונש מאחורי סורג ובריח, ואפילו עבודות שירות.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום רישום פלילי


אשר על כן היא החליטה לגזור עליו עונש מתון מאוד, שהסתכם בתקופה של מאסר על תנאי למשך שנה וחודשיים, תשלום קנס בסך של 1,000 שקלים ותשלום פיצוי לקורבן בסך של 3,000 שקלים.


ת"פ 17312-07-11