יועץ מס הודה והורשע בעבירות רבות שביצע במשך שש שנים, הכוללות גניבה מלקוחותיו, זיוף מסמכים והשמטת הכנסות לצורך התחמקות מתשלום מס. הכסף שגרף ממעשי הגניבה הגיע לסכום גבוה של כמעט ארבעה מיליון שקלים. ביום א' ניתן גזר דינו בבית משפט השלום בתל אביב, אשר שלח אותו לכלא ל-55 חודשים, הטיל עליו מאסר על תנאי לתקופה של 20 חודשים, חייב אותו בקנס כספי בסך 40 אלף שקלים והורה לו לפצות את הלקוחות שאת כספם גנב בסך כולל של כמעט חצי מיליון שקלים.


שני אישומים עיקריים הוגשו נגד יועץ המס, האחד בגין גניבת כספם של 11 לקוחות וקבלת דבר במרמה, תוך זיוף מסמכים ושימוש במסמכים המזויפים כדי להפיק את הסכום העצום ששלשל לכיסו. האישום השני הוגש בגין השמטת ההכנסות כדי להתחמק ממס, כאשר סכום ההשמטות הגיע בהיקפו לסכום שגנב ועמד על ארבעה מיליון שקלים בקירוב.


בין הצדדים הושג הסדר טיעון שבמסגרתו המאשימה הגבילה עצמה לעתור למאסר בפועל של חמש שנים, ואילו ההגנה עתרה למאסר לתקופה של ארבע שנים. המאשימה הבהירה שהנאשם ביצע את העבירות בתפקיד אמון של יועץ מס, ובכך גרם לפגיעה הן ברשויות והן בלקוחות. המאשימה הזכירה את מדיניות הענישה במקרים דומים שהיא מחמירה מאוד וכוללת תקופות ממושכות של מאסר בפועל.


כמו כן ביקשה המאשימה להטיל עליו קנס ופיצוי ללקוחות בסכום המקסימלי, בשל עברו הפלילי והעובדה שמאז ביצוע העבירות ועד היום הוא לא פעל לתקן את מחדלו, לא דאג לפצות את לקוחותיו ולא שילם לרשויות המס.


ההגנה: מעשי הגניבה בוצעו כמעשי הישרדות של אדם שנקלע לחובות עצומים וקיווה להחזיר את הכסף בהמשך הדרך


ההגנה מצדה הגישה חמש עדויות אופי לטובתו של הנאשם, אשר הציגו אותו כאדם שפעל בהתנדבות כדי לסייע לאנשים שנקלעו לחובות. כמו כן תוארו נסיבותיו האישיות הקשות וחובות גדולים שנוצרו לו שהובילו לביצוע המעשים. נטען שלא מדובר במעשי גניבה מתוחכמים אלא בביצוע גניבה כמעשה הישרדות של אדם במצב קשה שקיווה להשיב את הכסף שגנב בהמשך הדרך.


הנאשם עצמו לקח אחריות, הבהיר שנותר מחוסר כל מבחינה כספית, אישית ומשפחתית, הביע צער רב על המעשים וביקש את רחמיו של בית המשפט.


בבואה לבחון את העונש הראוי בהתחשב בחומרת המעשים ובנסיבות המקרה, הביאה השופטת בחשבון בראש ובראשונה את מעמדו של הנאשם כיועץ מס, המשליך על החומרה הרבה מבחינת הפרת האמון מול הרשויות והלקוחות. עבירות מס המתבצעות על ידי יועץ מס, לדברי השופטת, הן בבחינת שימוש לרעה במעמד ובתפקיד, ופוגעות באמון הציבור ובכלל יועצי המס.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מס
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה


מעשי הנאשם היו מתוכננים ובוצעו תוך ניצול הידע המקצועי שצבר וייפוי הכוח שקיבל מלקחותיו מתוקף תפקידו. מדובר במאות עבירות חמורות שבוצעו בשיטתיות על פני תקופה ממושכת. הנסיבות המקלות בעניינו נשקלו אף הן וכללו את הודאתו במעשים והבעת החרטה וכן את מצבו הכספי הקשה. בסופו של דבר הוטל עליו מאסר בפועל ל-55 חודשים, הוא חויב בקנס בסך 40 אלף שקלים וכן יפצה את לקוחותיו בסך כולל של כ-500 אלף שקלים.


ת"פ 49112-11-11