אשה כבת 62, נפלה במגרש החנייה של הקאנטרי שבו היא מתעמלת קרוב ל - 13 שנים, והגישה תביעה לתשלום פיצויים בגין נזקי גוף נגד המועצה האזורית עמק חפר והנהלת הבריכה של בית יצחק. בית משפט השלום בנתניה קיבל בשבוע שעבר (יום ב') את התביעה וחייב את הנתבעות לשלם לתובעת פיצויים בסך של 180,000 שקלים.

 

בחודש נובמבר 2011, סמוך לשעה 06:00 בבוקר, יצאה התובעת, ילידת 1949, מרכבה כבכל בוקר במהלך השנים האחרונות, לכיוון הבריכה וחדר כושר של בית יצחק. היא נכנסה פנימה, אך אז גילתה כי שכחה את כלי הרחצה ברכב, לכן חזרה במהירות אל מגרש החנייה, ובדרך היא מעדה עקב מכשול בקרקע, ונחבלה קשות בכתפיים ובברכיים.

 

כתוצאה מהתאונה נותרה לתובעת נכות רפואית בשיעור של 20% בגין שבר בכתף. מאז האירוע היא מתקשה בביצוע פעולות יום יומיות, ואף נאלצה לפרוש מעבודתה כמזכירת מנכ"ל, הכוללת נשיאת קלסרים כבדים ופתיחת מגירות ולצאת לגמלאות בטרם עת, מאחר שבשל היותה אם שכולה, היתה זכאית להמשיך בעבודתה גם מעבר לגיל הפרישה החוקי.

 

השטח שבו נפלה התובעת היה משופע ולא היתה בו תאורה

 

התובעת טענה כי היא נאלצה לעבור מעל שרשרת נמוכה התוחמת אזור משובש של מיכלי גז, ונתקלה באבנים קטנים, חצץ ומהמורות, ואף השטח היה משופע. לטענת התובעת, למגרש החנייה אין היתר בנייה כחוק, והמשטח היה משופע, לא בטיחותי ולא מואר.

 

עד מטעם הנתבעות, שעבד בשעתו בבריכה, הצהיר כי הוא זוכר היטב את אירוע הנפילה ואף מילא דוח חלקי שצורף לתצהיר. לטענתו, תצהירה של התובעת אינו מדויק, משום שהיא נפלה כשבעה מטרים ממתחם מיכלי הגז שהיה מוקף כולו בשרשרת, ומיד לאחר התאונה היא האשימה את עצמה, והודתה שעשתה טעות בכך שרצה בכפכפים עם סוליה גבוהה ועקב כך נפלה.

 

העד ציין כי התובעת מתאמנת בקביעות בקאנטרי ומכירה היטב את המקום, ובאזור שבו נפלה ונחבלה, אין כל בורות, מיכלי הגז או שיפוע כלשהו. יחד עם זאת בהמשך החקירה, אישר העד כי באזור החניה אין תאורה, אין שלטי הכוונה ואין סימונים לחניית הרכבים, ואף הודה כי אין זו הפעם הראשונה שאירעה במקום תאונה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי התובעת, אשר מנויה בקאנטרי קרוב ל- 13 שנים, נפלה לאחר שנתקלה באבנים, במקום בסמוך למיכלי גז שהיו מוקפים אותה עת בשרשרת. ואף מהתמונות עלה כי מדובר באזור שבו פני השטח לא היו ישרים אלא היה קיים שיפוע.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות כלליות - בבית, ברחוב, שטח ציבורי, מתקני ספורט, פיצויים ועוד
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בית המשפט קיבל את טענת התובעת כי למגרש החנייה אין היתר בניה כחוק, וציין כי על הנתבעות מוטלת חובת הזהירות כלפי באי המגרש, לדאוג לכך שהאזור יהיה במצב תקין וללא מפגעים. במקרה זה, הנתבעות הפרו את חובת הזהירות שמוטלת עליהן כלפי התובעת, באופן שגרם לתאונה. לפיכך מוטלת עליהן אחריות בגין הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מנפילתה.

 

בנסיבות אלו קיבל בית המשפט את התביעה, וחייב את המועצה האזורית עמק חפר והנהלת הבריכה של בית יצחק לשלם לתובעת פיצויים בסך של 180,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך כולל של 42,500 שקלים.

 

ת"א 32964-05-11