סניטר בית חולים כבן 54 ניסה לתקוף את מנהל העבודה שלו במוט ברזל מכיוון שהעביר ביקורת על עבודתו, ולאחר מכן אף איים עליו בסכין יפנית ונפנף בה אל מול פניו. לאחרונה ניתן גזר דינו בבית משפט השלום ברמלה, אשר לאור נסיבות העבירה, גילו, מצבו הרפואי והזמן הרב שחלף מאז המעשים החליט שאין מקום לשלוח אותו לרצות מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. אי לכך הוא ירצה 400 שעות של שירות לתועלת הציבור, נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי והוא נקנס בסך של 4,000 שקלים.


הוא הורשע על פי הודאתו בעובדות כתב האישום, שלפיהן במהלך יום העבודה פנה אליו המנהל, אמר לו שאינו מרוצה מעבודתו והוסיף כי ייאלץ לדווח עליו. בתגובה לדברים אלו התקרב אליו העובד ואחז בחוזקה בחולצתו. המנהל השתחרר מאחיזתו, דחף אותו והורה לו לעזוב את המקום. כתוצאה מהדחיפה נפגע הנאשם בסנטרו. הוא לקח מוט ברזל וניסה לתקוף באמצעותו את המנהל, אשר הספיק לזוז לאחור כך שהמוט לא פגע בו.


באותו רגע הבחין במהומה אדם שהיה במקום והצליח להוציא מידיו של הנאשם את מוט הברזל. אך אז הוציא הסניטר מכיסו סכין יפנית ואיים על המנהל כי ידקור אותו. המנהל תחילה ביקש ממנו להניח את הסכין, אך כשהבין שהנאשם אינו מתכוון להניח אותה הכה בידו של הנאשם עם חפץ מתכת.


הנאשם: הרגשתי מאוים מהתנהגותו של המנהל, פעלתי מתוך הגנה עצמית


בפגישותיו עם שירות המבחן תיאר הנאשם את נסיבות האירוע ותיאר את עצמו כקורבן. על פי גרסתו הוא לא היה מסוכסך עם מנהלו לפני כן, אך יום אחד כשהגיע לעבודה החל המנהל לנהוג בו בתוקפנות ולקלל אותו. הוא תיאר כי חש בהלה ואחז במוט הברזל לצורך הגנה עצמית, וכאשר המנהל המשיך לאיים עליו הוציא את הסכין אשר הייתה בכיסו מאחר ששימשה לו כלי עבודה.


הנאשם חזר וטען כי בסך הכול ניסה להתגונן מפני תוקפנות המנהל תוך שהיה נתון בחרדה, וקצין המבחן התרשם מדבריו כי הוא מתקשה לגלות אמפתיה כלפי האדם שתקף ונתון בעמדה קורבנית, אך עם זאת היום הוא מבין את הפסול במעשיו והביע חרטה כנה עליהם.


המאשימה ביקשה לגזור עליו עבודות שירות, אך לנוכח אי שיתוף הפעולה שלו עם הממונה על עבודות שירות הוא נמצא לא מתאים ולכן היא דרשה לשלוח אותו למאסר בפועל. היא הדגישה את חומרת מעשיו ואת חוסר הפרופורציה שבה הגיב לדבריו של מנהל העבודה.


מהצד השני ביקש הנאשם להתחשב ברקע למעשיו ולתחושתו שהוא נרדף בעצמו, הסביר שלאחר המקרה הם התפייסו והמשיכו בעבודה משותפת ללא עימותים נוספים, הדגיש שחלפו כבר חמש שנים מאז האירוע וביקש לזכור כי הוא אדם חולה שעבר ניתוח. בסיום דבריו הביע חרטה על המעשים.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית


סקירה של פסיקות שניתנו במקרים דומים העלתה כי קיים מנעד רחב של ענישה. השופט בחר להתחשב בגילו של הנאשם, במחלתו, באחריות שלקח על המעשים ובזמן הרב שעבר מאז. הוא קבע שאין מקום לשלוח אותו למאסר מאחורי סורג ובריח, והטיל עליו צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 400 שעות, מאסר על תנאי של חמישה חודשים וקנס כספי בסכום של 4,000 שקלים.


ת"פ 37496-09-12