בני זוג המתגוררים בבניין משותף בבת ים הגישו תביעה כנגד השכן שדירתו גובלת בחדר השינה שלהם, בטענה שהוא גורם להם מטרד בלתי פוסק ופוגע בשלוותם: כבר ימים רבים הוא משמיע מוזיקה בווליום לא סביר, וממשיך לעשות זאת חרף דרישתם שיפסיק, ואף התערבות המשטרה לא סייעה להם לזכות בשקט שהם מייחלים לו. לפני שבוע (יום א') התביעה התקבלה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, והשכן המטריד חויב בפיצויים בסכום 27 אלף שקלים, בתוספת הוצאות המשפט בסכום 2,500 שקלים. בסיום דבריו הביע השופט תקווה כי פסיקת הפיצויים תגרום לו להפסיק להפריע לשכנים, אם הוא לא עשה זאת עד עכשיו.


בכתב התביעה תיארו השכנים כי במשך שמונה חודשים השכן גורם להם סבל שלא ניתן לתיאור ומשמיע מוזיקה עם רמקולים עוצמתיים שגורמים לקירות לרעוד. המטרד פוגע בבריאותו של התובע, במנוחתם ובשנתם של בני הזוג, והם סובלים מכאבי אוזניים וכאבי ראש. אף שביקשו ממנו אינספור פעמים שיתחשב בהם ויפסיק, ואף פנו למשטרה והגישו כנגדו חמש תלונות, דבר לא הועיל והוא ממשיך בשלו.


רישומי המשטרה העלו תמונה עגומה של שכן שלא מתחשב בשכניו וגורם להם סבל רב


השכן הנתבע הכחיש באופן גורף את המעשים שיוחסו לו, וטען כי עצם העובדה ששכניו נוהגים להתקשר למשטרה ולהתלונן עליו אינה מוכיחה כי תלונתם מוצדקת. לכתב ההגנה הוא צירף אישורים משלוש שכנות אחרות המתגוררות בבניין שבהם נכתב כי הוא אינו גורם לרעש מטריד ואינו מפעיל מוזיקה בעוצמה גבוהה.


מחומר הראיות שהצטבר במשטרה עלתה תמונה עגומה, כך לדברי השופט, של שכן המשמיע מוזיקה רועמת כעניין שבשגרה תוך שהוא אדיש לסבלם של השכנים וגורם להם נזק לא ממוני בשיעור לא מבוטל. ברישומי המשטרה נכתב כי מספר פעמים הוזהר הנתבע לשמור על השקט ולא להשמיע את המוזיקה הרועשת, ונאמר כי מדובר באירוע סדרתי של השמעת המוזיקה בשעות המנוחה, כאשר חודש אחר חודש מוגשות נגדו תלונות, השוטרים מגיעים לדירתו ואכן שומעים מוזיקה בווליום גבוה ומזהירים אותו פעם אחר פעם.


אך דבר לא עזר, והשכן המשיך שוב ושוב להשמיע את המוזיקה הרועשת, שוב ושוב הוגשו נגדו תלונות והוא הוזהר, וחוזר חלילה. הסיפור אפילו הגיע לתקשורת המקומית שפרסמה כי השכן מקיים מסיבות קריוקי, והמשטרה אינה מצליחה לגרום לו לחדול ממעשיו למרות החרמת הציוד, חקירה באזהרה ואזהרות חוזרות ונשנות.

 

יש לך שאלה?

פורום סכסוכי שכנים
פורום בתים משותפים | תביעות למפקחת


על רקע דברים אלה קבע השופט כי התובעים סובלים מהרעש מזה תקופה ממושכת. הם הגישו חמש תלונות במשטרה והתקשרו להתלונן עשרות פעמים על הרעש, כמעט מדי יום. התרשמות השופט הייתה כי לא מדובר בסכסוך שכנים רגיל שהתדרדר, אלא במקרה שבו התובעים שהם אנשים נורמטיביים שכל רצונם הוא לחיות בשלווה, ניסו לאכוף את החוק כדי להפסיק את מטרד הרעש. גרסתו של השכן המטריד נתפסה כסותרת את המציאות ומיתממת. התביעה התקבלה והשכן המטריד חויב לפצות את שכניו בסך של 27 אלף שקלים, בתוספת הוצאות המשפט בסך 2,500 שקלים.


ת"ק 33989-10-14