הנאשם החזיק במקום עבודתו, סמוך ליציע של אולם ספורט של בית ספר, מטען חבלה עם חומר נפיץ וסם מסוג חשיש. עקב כך הורשע בעבירות של החזקת נשק והחזקת סם מסוכן. בית משפט השלום בפתח תקווה גזר עליו בשבוע שעבר (יום א') מאסר בפועל למשך ארבע שנים, מאסר על תנאי וקנס בסך 3,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, בחודש מאי 2014, הנאשם כבן 33, העוסק בפעילות התנדבותית בקרב בני נוער, נתפס כשהוא מחזיק במחסן הסמוך למשרדו, תחת ליציע של אולם ספורט בפתח תקווה, מטען חבלה אלחוטי מאולתר, שכלל מערכת הפעלה מרחוק על ידי מקלט ומשדר אלחוטי. סמוך למטען הוא החזיק שקית עם סם מסוג חשיש במשקל של 7.5 גרם ובעת מעצרו החזיק במכנסיו חשיש במשקל של 0.40 גרם.

 

לאחר ניהול הוכחות הורשע הנאשם בעבירות של החזקת נשק שיש בכוחו להמית אדם, והחזקת סם מסוכן מסוג חשיש לצריכה עצמית בבית ספר שבו עבד ועל גופו. הנאשם כפר במיוחס לו, ומסר להגנתו כי מצא את המטען זמן קצר טרם פשיטת המשטרה ואף דיווח על כך בתום לב לעיתונאי מקומי.

 

המאשימה טענה כי יש צורך בענישה המהווה הרתעה בהתחשב במיקום מציאת המטען ובכמות חומר הנפץ שנמצא בו ובמציאות הביטחונית שבה אנו מצויים. המאשימה ציינה כי הנאשם פגע במעשיו בזכות הציבור להגנה על ביטחונו, שלמות גופו ושלוות נפשו. ואף הדגישה כי מטען חבלה משמש למעשי תקיפה אלימים כלפי חפים מפשע ללא כל אבחנה, והשימוש הפך במהלך השנים האחרונות לנפוץ וגרם לפגיעות קשות ולהרג.

 

לטענת המאשימה מדובר בעבירת נשק ברף העליון וכי מתחם העונש הראוי בנסיבות אלה נע בין שלוש שנים וחצי לבין חמש שנים וחצי לריצוי בפועל, לפיכך עתרה להשית על הנאשם מאסר בפועל לתקופה ממושכת, מאסר על תנאי וקנס כספי.

 

הסנגור ציין כי הנאשם עתיד להינשא בקרוב, הוא בעל עבר פלילי ישן בעבירות זניחות שאינן חמורות בגין הפרעה לעובד ציבור והעלבתו. לדבריו, הנאשם עוסק בפעילות ציבורית התנדבותית, מסייע לבני נוער בסיכון, ומהווה דמות חיובית. בנוסף ציין כי מצבו הכלכלי קשה מאוד והוא מצוי בחובות כבדים.

 

הסיכון הרב הנשקף ממטעני חבלה מחייב הטלת ענישה מחמירה

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, סבר בית המשפט כי הנאשם החזיק מטען חבלה עם כמות גדולה של חומר נפיץ, שניתן להפעילו בשלט רחוק, זאת בסמוך למקום הימצאותם של תלמידי בית ספר, ובכך העמיד בסכנת חיים של ממש ילדים ועוברי אורח תמימים.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום רישום פלילי

 

בית המשפט קבע כי אין מקום להקל בעונשו של הנאשם, למרות שעברו הפלילי אינו מכביד, מכיוון שהוא לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. בנסיבות אלה גזר עליו מאסר בפועל למשך ארבע שנים בניכוי תקופת מעצרו, מאסר על תנאי לשנה, לבל יעבור עבירת נשק במשך שלוש שנים, מאסר על תנאי לארבעה חודשים, לבל יעבור במשך שנתיים עבירת סמים, וקנס כספי בסך 3,000 שקלים, או 20 ימי מאסר תמורתם.

 

ת"פ 47022-05-14