הנאשם, כבן 41 שנים, בעל הרשעות קודמות בביצוע עבירות רכוש, סמים ואלימות, גנב בשבעה מקרים שונים שקיות קפה, בקבוקי וודקה ושוקולד. בית משפט השלום באשקלון גזר עליו לאחרונה מאסר בפועל למשך שנה.

 

על פי עובדות כתב האישום, בין החודשים מרץ עד מאי 2015, הנאשם נכנס לחנות "ויקטורי" סמוך למקום מגוריו באשקלון, נטל 40 יחידות קפה שחור של "עלית" ויצא מהחנות מבלי לשלם עבורן. לאחר כשבועיים הגיע לסניף "שופרסל", הכניס לתיקו 14 מארזים של קפה שחור, ונשא בתחתוני שני מארזי שוקולד. כאשר הגיע לקופה שילם עבור בקבוק סודה, וחצה את קו הקופות מבלי לשלם על הקפה והשוקולד.

 

במקרה נוסף ניסה הנאשם לגנוב ארבעה בקבוקי וודקה, אולם נתפס על ידי המאבטח בתוך החנות והרכוש הוחזר לבעליו. הוא חזר על מעשה זה בעוד שתי חנויות, עד שלבסוף הצליח להשיג את מבוקשו.

 

לכתב האישום המתוקן, צורף כתב אישום נוסף, שלפיו בחודש ספטמבר 2012, בשעת בוקר מוקדמת, הנאשם התפרץ למפעל באזור התעשייה יחד עם אחר, וניסה לגנוב מתוך ארון החשמל כבלים. לשם כך חתך את חוטי החשמל וגרם נזק לרכוש. באותה שעה הגיע בעל המפעל למקום, והנאשם וחברו ברחו.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם יליד 1975, אב לילד בן 11 שנמצא בחזקת אמו. התגורר עד המעצר עם אמו בבית אחיו והתקיים מעבודות זמניות. מגיליון הרישום הפלילי עלה כי הוא ריצה ארבעה מאסרים בפועל ותלוי נגדו מאסר מותנה בן שבעה חודשים והתחייבות בסך של 2,500 שקלים.

 

קצין המבחן התרשם כי הרקע למעשיו האחרונים הוא התמכרות לסמים, וכי קיים סיכון גבוה להישנות מעורבות בפלילים. וכן סבר כי למרות רצונו להשתלב בטיפול, הוא לא מבין עד תום את הנדרש ממנו לצורך עריכת השינויים. על כן לא המליץ על הליך שיקומי ואף לא המליץ להאריך את המאסר המותנה התלוי ועומד נגדו.

 

לנוכח עברו המכביד של הנאשם וחומרת נסיבות הגניבות, עתרה המאשימה להשית עליו עונש מאסר ברף הגבוה של מתחם הענישה, להפעיל את המאסר על תנאי, ולהטיל תנאי ארוך ומרתיע בגין העבירות שבהן הורשע.

 

הנאשם חזר לשתות עקב פציעה בעבודה וחוסר יכולת להתפרנס

 

הסנגור טען כי מדובר בגניבות של מוצרים בודדים, בצירוף תיק על היזק בזדון והחזקת כלי פריצה. לכן יש לראות את האישומים כמקשה אחת. הסנגור ציין כי הנאשם עבר הליך טיפולי מוצלח והיה נקי מסמים ואלכוהול קרוב לחצי שנה, אך בעקבות פגיעה בתאונת עבודה חזר לשתיית אלכוהול, ומאז לא ניתנה לו אפשרות על ידי שירות המבחן, להוכיח עד כמה הוא רוצה לעבור שוב הליך טיפולי.

 

בית המשפט קבע כי לא ניתן להגדיר את מעשיו של הנאשם כמסכת עבריינית אחת, מכיוון שהעבירות התפרשו על פני תקופה של כחודשיים, בכל פעם בבתי עסק אחרים ובדרכים שונות ומגוונות. בעת קביעת העונש הביא בחשבון את עברו הפלילי, את הודאתו ונסיבותיו האישיות.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם 8 חודשי מאסר בפועל והפעלת מאסר על תנאי בן 7 חודשים, כך שירצה 12 חודשי מאסר בפועל. בנוסף גזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של 12 חודשים, הפעלת התחייבות על סך של 2,500 שקלים וחתימה על התחייבות בסך 1500 שקלים.

 

ת"פ 47358-04-15