אב לארבעה ילדים הודה והורשע בעבירת איומים, לאחר שהתקשר לשני מפקדים של בתו בצבא ואיים עליהם. מדובר באדם עם עבר פלילי אשר הורשע בעבירות אלימות ותעבורה, ואשר תלוי נגדו מאסר מותנה בגין הרשעתו בעבר במעשים מגונים. ביום ה' החליט בית משפט השלום ברמלה להפעיל את המאסר על תנאי, ושלח אותו לכלא לשמונה חודשים. נוסף על כך הוטלו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי.


בשני מקרים שאירעו באותו יום התקשר האב המגונן למפקדים, במקרה הראשון למפקד ובשני למפקדת, הזדהה כאביה של החיילת ואיים עליהם שיגיע לבסיס ו"יטפל" בהם. בתסקיר שירות המבחן בעניינו התברר כי הוא בהליך פשיטת רגל לאחר שעסקו קרס. כמו כן התגלה כי הורשע בעבר בעבירות פליליות של אלימות, מרמה, מעשה מגונה, איומים ועבירות תנועה רבות.


בתו עברה משבר גדול בצבא, כך תיאר בפני קצין המבחן את הרקע למעשיו, וסבלה מתנהגות פוגענית מצד המפקדים. הוא הגיב וניסה לגונן עליה באמצעות תוקפנות מילולית כלפיהם. אמנם הוא הביע חרטה על המעשים, אך קצין המבחן סבר שהוא ממוקד בעונש שיקבל ואינו בוחן באופן כנה את הבעייתיות שבהתנהגותו.


האב: ניסיתי לגונן על בתי שסבלה השפלה מהמפקדים והגיעה מהצבא בבכי


מבחינתה של התביעה בתיק, אדם עם רקע פלילי כמו במקרה זה צריך להישלח למאסר, והיות שאינו עובר הליך שיקום ולא נראה כי חל אצלו שינוי לטובה במהלך השנים, עתרה להפעיל את המאסר המותנה כך שירצה עשרה חודשי מאסר בסך הכול.


מדוע התביעה מתמקדת בעברו התעבורתי של הנאשם שעה שמדובר בהליך פלילי? תהה הסנגור בטרוניה, וביקש שלא לשקול את עבירות התנועה שביצע לחומרת הענישה. לגבי העבירה עצמה טען כי באותו יום הגיעה בתו בוכה מהצבא, והאב בחמת זעמו התקשר באותו רגע למפקדיה.


יש למנוע בכל דרך איומים המתבצעים כלפי בעלי מקצוע אשר ממלאים את תפקידם, כך התחילה השופטת את פסיקתה, והזכירה כי בתי המשפט נוטים להחמיר בגין עבירות אלו. זה לא סוד שקיימת מגמה הולכת ומתגברת בציבור, המשיכה השופטת, שבמסגרתה הורים לחיילים מתערבים במתרחש ביחידות שבהן הילדים משרתים, ואמנם זה לא תפקידו של בית המשפט לחוות דעה על מגמה זו, אך לא ניתן לגלות סובלנות כלל כלפי הורים המאיימים על המפקדים.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


עונש המאסר המותנה שהוטל עליו נגזר עקב הרשעתו במעשה מגונה שביצע בחברה של בתו שטרם הגיעה לגיל 14, ובגזר הדן צוין כי לא הביע חרטה או לקח אחריות על העבירה. בתיק זה היו גם נסיבות לקולא, כגון מצבו הכספי של האב, הבעת החרטה ולקיחת האחריות, כמו גם הזמן שחלף מאז שבוצעה העבירה בשנת 2013. אך הן לא הצדיקו להימנע מהפעלת המאסר המותנה, לטעמה של השופטת. לאור קביעה זו, האב נשלח לרצות שמונה חודשי מאסר, וכן נגזרו עליו חמישה חודשי מאסר על תנאי.


ת"פ 22213-09-13