ארבעה אישומים שונים הוגשו כנגד נהג האופנוע בגין נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת, ולא רק זאת אלא שנהג על האופנוע בזמן פסילה. הוא הורשע בכל ארבעת המקרים. בשבוע שעבר (יום ב') הטיל עליו בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה שישה חודשי מאסר שירוצו במסגרת עבודות שירות, שבעה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים ממתן גזר הדין, שלוש שנות פסילה של רישיון הנהיגה, שישה חודשי פסילה על תנאי וכן קנס בסך של 5,000 שקלים.


כתבי האישום הוגשו כחמש שנים לאחר שנתפס בכביש 4, שבו המהירות המקסימלית המותרת עומדת על 90 קמ"ש, בשני מקרים במהירות של 176 קמ"ש, במקרה השלישי במהירות 214 קמ"ש ובמקרה נוסף במהירות של 133 קמ"ש. כל עבירות המהירות בוצעו במהלך חודש אחד, כאשר הנאשם נהג על אופנועו במהלך פסילה מנהלית של שלושה חודשים שהטיל עליו משרד הרישוי. הוא הורשע בעבירות מכוח חזקת בעלותו על האופנוע.


למרות העבירות החמורות המצדיקות מאסר משמעותי, הוחלט לא למצות עם הנהג את הדין


מהירות כה גבוהה מהווה סכנה של ממש לביטחונם של המשתמשים בדרך, כך פתחה השופטת את גזר הדין, והענישה הנהוגה במקרים של נהיגה במהירות גבוהה בצורה קיצונית נעה בין פסילה לתקופה ארוכה של שנים ועד מאסר מותנה או מאסר בפועל לתקופה של שנה. בתי המשפט קבעו לא פעם כי עבירת המהירות מחייבת ענישה מוחשית ומרתיעה בשל הסיכון הרב לציבור הטמון בה וכן בשל אלמנט ביזוי החוק.


במקרה זה מדובר על מספר מקרים שבהם ביצע הנאשם את העבירה החמורה והוסיף חטא על פשע בכך שנהג בזמן היותו פסול, ועל כן מתחם הענישה עבורו מתחיל במאסר בפועל. מלבד זאת הוא הספיק לצבור 25 הרשעות קודמות בגין עבירות תעבורה מאז שהוציא את רישיונו בשנת 1995, אך עם זאת הוא הורשע בעבר פעם אחת בלבד בגין עבירת מהירות ומעולם לא הורשע בגין נהיגה בזמן פסילה. מלבד עברו התעבורתי אין לו עבר פלילי.


בנסיבות אלו, המשיכה השופטת, אף שללא ספק מדובר במעשים חמורים אשר ראוי להטיל בגינם על הנאשם תקופת מאסר ממושכת בשל אופן נהיגתו המסכן את הציבור, היא החליטה שלא למצות עמו את הדין. כמו כן לטעמה צריך להתחשב בכך שהרשעתו מבוססת על חזקת הבעלות באופנוע.


נוסף על כך בחרה השופטת להתחשב בכך שחלפו חמש שנים מאז שהעבירות בוצעו, כאשר הדיונים המשפטיים נמשכו והתארכו על פני מספר שנים מסיבות שלא היו תלויות בנאשם, אלא דווקא בשל הצורך במציאת חומר הראיות ובשל אי התייצבות עדים מטעם התביעה.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח


לאחר ששקלה את כל הסוגיות החליטה לבסוף השופטת להטיל על הנאשם לרצות חצי שנה של עבודות שירות במרכז גריאטרי, שבעה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים לגבי עבירות נהיגה במהירות העולה על 30 קמ"ש מהמהירות המותרת או נהיגה בזמן פסילה, שלוש שנות פסילה, חצי שנה של פסילה על תנאי וכן תשלום קנס בסך של 5,000 שקלים.


פ"ל 7727-09-11