הסטטיסטיקה לא משקרת: מספר הזוגות המתגרשים בישראל הולך ועולה מדי שנה, ויש לכך סיבות שונות ומגוונות. עם העלייה במספר הפרידות, הגישור הזוגי הולך ומבסס את מקומו כדרך המיטבית להגיע ליישוב מחלוקות שעלו בשנות הנישואין, כאשר המגשר המהווה גורם ניטרלי יכול לתווך בין בני הזוג ולאפשר להם מבט אובייקטיבי על נושאי הסכסוך. מטרתו של הגישור הזוגי היא אחת, והיא להצליח להגיע להחלטות משותפות המוסכמות על הצדדים.


הליך הגישור נועד למנוע מצב שבו אחד הצדדים מנצח או מחליט בעצמו על הסוגיות הרלוונטיות, ולצמצם את הפערים תוך החלטה הדדית שלא להילחם אחד בשני אלא להשיג תוצאות שיביאו לכך ששני הצדדים יהיו מרוצים בבחירתם.


לפעמים מטרת הגישור היא למצוא את הדרך להמשך הזוגיות והחיים המשותפים, לעתים ההליך בא לסייע בגיבוש הסכם ממון עוד לפני החתונה, ובמקרים אחרים הגישור נועד כדי להגיע לפרידה מכובדת וגירושין מוסכמים ללא מאבקים.


מהם היתרונות הטמונים בגישור הזוגי?


בדרך כלל, כאשר לבני הזוג יש ילדים, המאבקים והסכסוכים ביניהם עולים מדרגה. היתרון הגדול בגישור הזוגי הוא שהדבר החשוב ביותר אשר דנים בו הוא טובת הילדים המשותפים. מלבד זאת, ניתנת לבני הזוג אפשרות אמיתית לבחון את יחסיהם ולהחליט ביחד האם להיפרד או להמשיך לנסות ולעבוד על הקשר.


אם החלטתם להישאר יחד, תוכלו להגיע להבנות ולהסכמים משותפים בזמן קצר ותוך שמירה על זכויותיכם. הדבר נכון גם אם מחליטים להתגרש, כאשר הגישור מאפשר לדון בכל פרטי הפרידה בצורה מכובדת והוגנת.


כל פרידה היא קשה וכואבת, אך באמצעות גישור זוגי והידברות, תוצאות הפרידה יכולות להיראות אחרת לחלוטין. זה המקום להזכיר שניתן להיפרד באופן חברי, מכבד ושקול, מבלי להותיר משקעים ורגשות שליליים. זהו יתרון גדול שאפשרי להגיע אליו באמצעות גישור זוגי.


מתי מומלץ לגשת לגישור זוגי?


במהלך הריבים והסכסוכים, קשה לדעת כיצד הם יתפתחו ומה יהיה בסופם. מתוך סערת הרגשות קשה לגשר על הפערים, וייתכן שהזוג יכול לצאת מחוזק מהמצב הקשה או לחלופין להחליט שאין מנוס אלא להתחיל בהליך גירושין. בשתי הסיטואציות הגישור הזוגי יכול לסייע להגיע להסכמות ואף לתת להסכמים השונים תוקף משפטי באמצעות הבאתם לאישור בבתי המשפט לענייני משפחה.


לרוב בגישור הזוגי דנים בני הזוג בחלוקת רכוש או בעריכת הסכם ממון, וכן בהחלטות לגבי הילדים כגון הסדרי ראייה ומשמורת. כך ניתן להקטין את הפגיעה הצפויה בילדים ואת הנזק בהם בהמשך הדרך.


גם משפחות לא סטנדרטיות כמו בני זוג חד מיניים או ידועים בציבור נעזרות בהליך הגישור הזוגי במקרים של סכסוכים, לרבות לגבי סוגיות שונות הנוגעות לילדים, ובכך יכולות לחסוך הוצאות משפטיות ניכרות.


גישור זוגי או טיפול זוגי: יש הבדל?


גישור זוגי, בניגוד לטיפול זוגי, הוא דרך קצרה ותכליתית להגיע להבנות ולהסכמים משפטיים. לעומת זאת, הטיפול הזוגי הוא הליך עמוק וממושך שמטרתו יצירת שינוי מתוך הבנת המקורות לפערים ויציאה ממשברים זוגיים. לעתים בהליך הגישור, יפנה המגשר את בני הזוג להליך משלים של טיפול זוגי כדי שיוכלו לשקם את היחסים ביניהם.

 

יש לך שאלה?

פורום גישור משפחתי | גירושין בהסכמה - הכנה לגירושין


ניתן לנהל את שני ההליכים במקביל, זה לצד זה, או זה לאחר זה, הכול תלוי במצב הזוגיות וברצונם של הצדדים. בכל מקרה גישור יקל על ההליך, גם במקרים שבהם הטיפול הזוגי לא צלח או שבני הזוג החליטו להתגרש בעקבותיו, הגישור הוא הדרך המיטבית להתגרש.