גם אם מדובר במחשבה שטרם הבשילה למעשה, וגם אם כבר החלטתם לסיים את הנישואין ולהתגרש, ישנם מספר נושאים שחשוב להבין בתקופה זו, רגע לפני שמתחילים. תכנון מראש מתוך הבנה שמדובר בהליך מורכב וקשה יוכל להקל עליכם ואף לסייע לסיים את ההליך במהירות ובפשטות יחסית.


חשוב תמיד לזכור כי מלבד החוויה הרגשית העזה שעוברים בהליך גירושין כתוצאה מפירוק התא המשפחתי, מדובר בהליכים משפטיים לכל דבר ועניין. על כן, ככל שתקדימו לתכנן את צעדיכם מראש, כך תוכלו לוודא שמלוא הזכויות המגיעות לכם לא ייפגעו. מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?


התחילו לאסוף מסמכים


הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להתחיל לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים. אמנם, כדי להתחיל בהליך הגירושין לא חייבים להיות ברשותכם מלוא המסמכים, אולם זה הזמן להתחיל. אספו תדפיסים מהתקופה האחרונה של חשבונות הבנק, לרבות פירוטי הלוואות, הסכמים, חובות וריכוזי יתרות. ערכו רשימה כוללת של תכולת הבית, מסמכים משפטיים קודמים אם יש, כתובה ומסמכים רפואיים של שני הצדדים.


כמו כן, רכזו את הפרטים הרלוונטיים לגבי הבית המשותף, למשל קבלות על שיפוצים, חוזה שכירות, נוסח טאבו, חוות דעת שמאית ושטר המשכנתא. בקשו מחברת האשראי פירוט על הוצאותיכם השונות לאחזקת הבית מהתקופה האחרונה, למשל חשבונות ארנונה, חשמל ומים, הוצאות על הרכב, טיפולים רפואיים, חוגים וצהרונים ועוד.


מלבד זאת, התחילו לאסוף את פרטי ההכנסות שלכם ושל בני הזוג, לרבות תלושי משכורת מהשנה האחרונה, או אישור על הכנסות העסק לבעלי חברה. הוסיפו כל מסמך שנראה לכם רלוונטי, ייתכן שישמש אתכם בהמשך הדרך.


פנו לקבל לייעוץ משפטי


מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה מוקדם ככל שניתן. כדאי להגיע לייעוץ כשבאמתחתכם המסמכים שאספתם וכל מידע נוסף שיכול להיות בעל ערך להליך הגירושין. ככל שהמידע יהיה רב יותר, כך אפשר יהיה לגבש את האסטרטגיה הנכונה להליך.


נסו לחתום על הסכם גירושין


הסכם גירושין הוא הפתרון היעיל והמהיר ביותר להתגרש, עם התערבות מינימלית של בתי המשפט בהליך. אולם לא בכל מקרה אפשר להגיע לחתימה על הסכם גירושין, מאחר שהדבר כולל התגמשות והסכמות מצד שני הצדדים. אם בני הזוג לא יצליחו להגיע להסכם, לא תהיה ברירה אלא להמשיך את הליך הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.


הסכם הגירושין יכלול את התחומים השונים הקשורים בפירוק התא המשפחתי, כגון הסכמות על חלוקת הרכוש, מזונות, הסדרי ראייה ומשמורת על הילדים ועוד.


פעלו בזהירות ולא במהירות


בכל הקשור להליך הגירושין ולמרות הרגשות הקשים שחווים במהלכו, לא כדאי לפעול "מהבטן". גם עצות ממכרים שעברו הליכי גירושין אינן נכונות בהכרח לנסיבות הספציפיות של ההליך הנוכחי, ויש להתייחס אליהן בעירבון מוגבל.

 

יש לך שאלה?

פורום הסכם גירושין


מדובר בהליך ממושך, גם אם חותמים על הסכם גירושין. גירושין אינם מתבצעים בין לילה, ובעיקר כאשר הצדדים מתבצרים בעמדותיהם ומנהלים סכסוכים משפטיים מורכבים, ייתכן שההליכים יימשכו שנים. על כן, דעו מה עומד לפניכם, ופעלו בזהירות ובמחשבה תחילה.
 


עודכן ב: 03/02/2020