נסח חברה מהווה תמצית על פרטי התאגיד ומספק מידע בסיסי וראשוני אודות החברה. הנסח משמש לצורך שיתופי פעולה עם חברות, הסכמי התקשרות שונים כמו: הסכמי השקעה, הסכמי שותפות, חוזה למתן הלוואה ועוד.

 

בנוסף לפרטים הבסיסיים הכוללים את מספר ושם החברה, סוג התאגיד, מטרת החברה והסטטוס המשפטי שלה, התמצית בנסח חברה מכילה מידע על דירקטורים, בעלי מניות ושעבודים של התאגיד.

 

נסח חברה מכיל פרטים אשר דווחו לרשם החברות, כגון: כמות המניות שחולקה, הון המניות הרשום של החברה, האם נרשמה כחברה מפרת חוק, האם החברה היא מוגבלת, האם קיימים חובות אגרה שלא שולמו לרשם החברות וכדומה. יחד עם זאת מדובר במידע חלקי וראשוני שבהחלט אינו מספיק כאשר צריכים להחליט האם להיכנס לשיתוף פעולה עם חברה מסוימת או לא.

 

כל אדם יכול לפנות לרשם החברות בבקשה לעיין בנסח חברה ולהנפיק את הנסח לפי דרישה. הפקת נסח חברה אצל רשם החברות היא פעולה הכרוכה בתשלום, ואף הנסח מעודכן נכון ליום ההנפקה ונסח עדכני יותר דורש תשלום נוסף. לחלופין ניתן לקבל את המידע התמציתי במהירות, דרך אתר האינטרנט של משרד המשפטים, לפי מספר ח.פ של החברה וללא תשלום.

 

נסח החברה מציג תמונה חלקית

 

חשוב להדגיש כי נסח חברה מציג תמונה חלקית בלבד ואינו מהווה תחליף לעיון בתיק התאגיד אצל רשם החברות, ואף אינו מהווה תחליף למידע שבספרי התאגיד המצויים במשרדו הרשום ופתוחים לעיון הציבור.

 

מכיוון שלא כל המידע או כל העדכונים נרשמו אצל רשם החברות ומאחר שרוב המידע העסקי בנוגע לחברה אינו כלול בנסח, כמו מצבה הפיננסי של החברה, תחום עיסוקה הספציפי, כמות הלקוחות והספקים ועוד, לא ניתן להסתמך על נסח החברה לצורך ביצוע או הימנעות מביצוע פעולות בנוגע לחברה.

 

בנוסף לא ניתן להסתמך על נסח החברה, מכיוון שלא כל החברות דואגות להעביר דיווחים מסודרים לרשם, כך ייתכן מצב שבו לחברה יש דירקטורים או בעלי מניות שהפסיקו את כהונתם או נרשמו בספרי החברה אך לא עודכנו אצל רשם החברות, ואף ייתכן שנרשמו שעבודים על החברה שלא עודכנו או שהחברה הקצתה או הנפיקה מניות נוספות והדבר לא עודכן בפלט החברה.

 

קבלת מידע ראשוני על בעלי המניות

 

על אף שפלט החברה מציג מידע חלקי בלבד, העיון בתמצית המידע יכול להעיד על שמות בעלי המניות, הדירקטורים, פרטים בנוגע לחלוקת המניות בחברה ועוד מידע חיוני בעל השפעה רבה עבור המתקשרים עם החברה בעסקאות שונות, כמו: הסכם בין בעלי מניות, הסכם הלוואה, הסכם לרכישת נכס ועוד.

 

יש לך שאלה?

פורום הקמת חברות ושותפויות | ייעוץ לחברות ושותפויות

 

על כן טרם התקשרות עם חברות מומלץ לעיין בנסח החברה לצורך קבלת מידע ראשוני שעשוי להשפיע על ההחלטה אם להתקשר עם החברה ואף לחסוך עוגמת נפש אפשרית בעתיד, כמו במקרה של הצגת חברת קש באמצעות בירור לגבי בעלי המניות של החברה.