מדי שנה עוברים אלפי ישראלים ניתוחי גב בעקבות בעיות שונות בגב ובעמוד השדרה. הניתוחים הנפוצים ביותר בגב הם ניתוח להסרה של דיסק בין חולייתי, לאיחוי חוליות ולהחלפת דיסק בין חולייתי. מדובר בהליכים רפואיים מורכבים שעלולים לגרום לסיבוכים חמורים שמקורם בנזק לעצבים העוברים בעמוד השדרה.

 

רשלנות רפואית במהלך ניתוחי גב יכולה לבוא לידי ביטוי בפגיעה בכלי דם במהלך הניתוח שעלולה לגרום לאיבוד כמות רבה של דם, או פגיעה בעצב בחוט השדרה, בהשארה של עצם זר בגופו של המנותח, בביצוע ניתוח באזור הלא נכון או שלא לצורך, בגרימת זיהום ועוד. 

 

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי גם במעקב לאחר ניתוחי גב, כמו למשל: התעלמות מתלונות המטופל שיש בהם להעיד על סיבוך. לעתים נדירות הניתוח עלול להחמיר את התסמינים ולא לשפרם. כישלון בניתוח גב עלול לגרום לנכות קבועה, להגבלות בניידות, לצורך בניתוחים נוספים ועוד.

 

מטופל שנגרם לו נזק כתוצאה מניתוח גב רשלני יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית ולתבוע פיצויים מבית החולים ומהמנתח. טרם תחילת ההליך רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, כדי שיוכל להעריך האם בכלל יש עילה להגשת תביעה.

 

כדי להגיש תביעה בעילת רשלנות רפואית יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי, לפנות לרופא מומחה כדי לקבל חוות דעת ולהוכיח בפני בית המשפט באמצעות ראיות, רשומות רפואיות וחוות דעת של מומחים כי נגרם נזק כתוצאה מהטיפול הרפואי הרשלני.

 

בית המשפט קובע האם התקיימה רשלנות על פי ארבעת היסודות של עוולת הרשלנות, שהם: קיומה של חובת זהירות, הפרה של אותה חובה, גרימת נזק בגין ההפרה וקיום קשר סיבתי. בעת הערכת הפיצויים יביא בית המשפט את הנזק הממוני והלא ממוני שנגרם למטופל.


פיצוי בסך 155,000 בגין רשלנות רפואית בניתוח גב

 

בית משפט השלום בירושלים חייב את בית חולים מקאסד לפצות מטופל בסך של 155,000 שקלים בגין רשלנות רפואית בניתוח גב. בית המשפט קבע כי הטיפול שניתן לתובע שעבר ניתוח גב היה לא מקצועי וכושל, מכיוון שנערך במיקום לא נכון וכלל החדרת כלוב מתכת וקיבוע על ידי מוטות וברגים נרחב יותר מהצורך.

 

על פי עובדות התביעה, בעקבות נפילה, סבל התובע, יליד שנת 1941, מכאבי גב וצוואר. בשנת 2008, הרופא המליץ לתובע על ביצוע ניתוח עמוד שדרה כדי להסיר את הלחץ שאותר בצילום MRI. בהמלצת הרופא התובע עבר ניתוח בבית חולים מקאסד בירושלים.

 

במסגרת התביעה טען התובע כי הניתוח בוצע באופן רשלני, מבלי שהיה למנתח רישיון לעסוק ברפואה בישראל, ותוך התקנת תבנית מתכתית וברגים על עמוד השדרה במיקום שגוי ובצורה קלוקלת ורופסת.

 

התובע ציין כי כדי למנוע התדרדרות במצבו הרפואי, הוא נדרש לבצע ניתוח נוסף בארצות הברית, לאחר כחודשיים ממועד הניתוח הראשון, ולטענתו נותרה לו מגבלת תנועה ונכות צמיתה בשיעור של 30% שבגינה דרש לקבל פיצויים.


יש לך שאלה?

פורום רשלנות בניתוח | רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

 

בית המשפט קיבל את טענות התובע שהתבססו על חוות דעת של מומחה רפואי וקבע כי הניתוח אכן בוצע ברשלנות, על כן חייב את בית החולים לפצות את התובע בסך 155,000 שקלים, בגין נזק לא ממוני, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת. בנוסף חייב את הנתבעים לשלם לתובע שכר טרחת עורך דין בסך של 35,000 שקלים וכן לשאת בהוצאות המשפט. (ת"א 50271-07-10).