לאחרונה זוכה בבית משפט השלום ברחובות אדם אשר הואשם כי תקף באגרוף פרמדיק של מד"א, זאת לאחר שהפרמדיק ניסה לעזור לו מתוקף תפקידו.


ביום האירוע, אשתו של הנאשם הזעיקה עבורו אמבולנס מכיוון שלא חש בטוב. לטענת הפרמדיק, כאשר הגיע אליו וניסה לשאול אותו לשלומו, האיש תקף אותו על ידי מכת אגרוף שהשאירה חבלה ונפיחות על הצד הימני של פניו.


לטובת ההכרעה בתיק, זומנו לבית המשפט שני עדים נוספים שיספרו את מהלך האירועים. העדים, נהג האמבולנס שהוזעק ומתנדבת מד"א שהייתה במשמרת, מסרו עדויות סותרות שלא התאימו לתלונות וטענות הפרמדיק.


בשל אי יכולת להכריע מה התרחש באירוע מעל לכל ספק סביר, השופטת זיכתה את האיש מחמת הספק מעבירות התקיפה והחבלה שבהן הואשם.


האיש הבהיר כי הפרמדיק ניסה להכניסו בכוח אל האמבולנס


לפי גרסתו של האיש, מכת האגרוף כלל לא הייתה מכוונת, ונגרמה בטעות תוך השתלשלות האירועים. הוא סיפר בבית המשפט שהרגיש לא טוב ונאלץ לספוג התנהגות גסה ואלימה של הפרמדיק שהיה ראש הצוות באותו יום.


הפרמדיק, כך טען הגבר, תפס את רגלו בכוח וניסה לגרור אותו באגרסיביות לתוך האמבולנס. המכה ששלח לעבר פניו לא נועדה לגרום נזק, הוא העיד, כיוון שנעשתה מתוך רצון לצאת מהאמבולנס ולא לפגוע בו ממשית. כתוצאה מהמכה, הסביר האיש, משקפי הפרמדיק נפלו ונשברו. הוא הוסיף כי לאחר מכן הפרמדיק היכה אותו בעוצמה עד שנפל לרצפה.


הפרמדיק הכחיש את טענותיו של הגבר וטען שרק ניסה לעזור


הפרמדיק העיד כי היה הראשון שניגש לאיש לשאול אותו למצבו. מאחר שתשובתו לא הייתה ברורה, הוא סיפר כי חזר על שאלתו אך בתגובה הגבר הדף אותו ותקף במכת אגרוף את לחיו הימנית. הוא טען כי לא דיבר אליו בצורה אלימה או הרים את קולו טרם האגרוף, כפי שטען הגבר בעדותו.


הוא המשיך והוסיף שכלל לא היה עצבני באירוע אלא רגוע מאוד, לא דחף ולא התנהג בגסות. הוא העיד שהיה מופתע מכך שהגבר תוקף אותו באגרוף ולא הבין מדוע עשה זאת.


בתגובה לטענת הגבר שלפיה הוא תקף אותו בחזרה לאחר נפילת משקפיו, הפרמדיק הכחיש בתוקף. לפי עדותו, הוא ניסה לתמוך בו כשעלה במדרגה הראשונה של האמבולנס. הוא טען שנפילתו של האיש קרתה מעצמה לאחר שהאיש ניסה לתקוף אותו שנית.


נוסף על כך אמר כי בעקבות המכה הוא חש בסחרחורת וראייתו היטשטשה, וכי נשארו בפניו חבלה באזור העין ושריטה בלחי. חוץ מהתקיפה, הוא טען גם לנזק לרכוש והגיש לבית המשפט קבלה שתיעדה את מחיר משקפיו השבורים.


נהג האמבולנס ומתנדבת מד"א נוספת מסרו גרסאות סותרות לאירוע


על פי עדותו של נהג האמבולנס, הוא היה זה שניגש ראשון לאיש, בניגוד לגרסתו של הפרמדיק. הוא אמר שהגבר בא בכוחות עצמו לאמבולנס, ישב על הספסל והמתין לטיפול. לאחר מכן, לגרסתו, הוא החל לקלל והיכה את הפרמדיק בפניו עד שמשקפיו נפלו ונשברו.


עוד הוא טען שנוצרה מעין התקהלות סביב השניים, כאשר הנאשם נפל לרצפה וניסה לקום ולהכות שוב את הפרמדיק. גם כאן הגרסה לא מסתדרת עם העדות הראשית של הפרמדיק, כיוון שהוא טען כי הגבר נפל לרצפה אחרי שניסה להכות אותו בשנית, ולא לפני כן.


כמו כן הנהג ציין בעדותו כי הפרמדיק סיפר לו בדרך לבית החולים שהגבר היכה אותו פעמיים, דבר שאינו מסתדר עם גרסתו של המתלונן שהעיד כי הוכה פעם אחת. יתרה מזאת, בסיפורו של הנהג שני המתקוטטים היו בתוך האמבולנס בזמן התקיפה ולא מחוצה לו, כפי שהם טענו בעדויותיהם.


גם המתנדבת במד"א שנכחה באירוע מסרה עדות סותרת למהלך האירועים שתואר, הן על ידי הנהג והן על ידי הפרמדיק. לגרסתה, הפרמדיק יצא ראשון אל האיש והוביל אותו לתוך האמבולנס. אחרי שהושיב אותו ניסה לתחקר אותו, אך האיש היה נסער וביקש כמה דקות מנוחה.


לאחר שהגבר מחה על התעקשות הפרמדיק לערוך לו בדיקות, העידה המתנדבת, הוא היכה את עינו באגרוף. בעקבות המכה הפרמדיק נפל ומשקפיו נשברו, היא הסבירה, וכשניסה להתרומם האיש רצה להכותו בשנית.


מסיפורה, הפרמדיק לא התנהג בגסות רוח כלפי האיש ולא תקף אותו בשום צורה. עם זאת, גם גרסתה אינה תואמת למהלך האירועים, כיוון שאף אחד מהעדים לא טען שהפרמדיק נפל בעקבות מכת האגרוף.


השופטת קבעה כי העדויות סותרות וכי אין להאשים את האיש בתקיפה בכוונה תחילה


לאחר שמיעת העדויות, קבעה השופטת כי יש בהן סתירות רבות ולא ניתן להוכיח מתוכן מה התרחש באירוע מעל לספק סביר. לו היו העדויות תומכות זו בזו באופן שלם, לא היה מתעורר ספק בנוגע להתרחשות שקדמה לתקיפה, כך שהיה ניתן להסיק אם התקיימה בכוונה תחילה או לא.


יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי


השופטת ציינה כי מהתעודה הרפואית עלה כי הפרמדיק אכן נפגע ונגרם לו נזק בעקבות האירוע, אך אין די בזאת כדי לקבוע שלאיש היה יסוד נפשי של מחשבה פלילית במעשה.


לסיכום, השופטת קבעה כי על סמך הראיות לא ניתן לקבוע שהגבר פעל בכוונה תחילה, שכן העיד כי היה שרוי במצוקה והפגיעה בפרמדיק הייתה בשוגג. בשל כך, היא זיכתה אותו מחמת הספק מכל אישום שהוגש נגדו.

 


ת"פ 59467-06-17


עודכן ב: 19/12/2019