לאחרונה בית משפט השלום בנתניה דן בסוגיית העונש הראוי לאדם שהורשע בביצוע מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 14. הקטינה, ילדה בת תשע ממרכז הארץ, ישנה אצל חברה מכיתתה, בתו של הגבר שהיה באותה עת גרוש וגר לבדו.


במהלך הלילה ולאחר שבתו נרדמה, ביצע האב מעשה מגונה בחברתה שהייתה ערה ושכבה סמוך אליה. לאחר המקרה והטראומה שבעקבותיו, הילדה עברה לבית ספר אחר, מה שגרר את כל המשפחה לעבור דירה.


אף על פי שהוגשו עדויות וראיות לטובתו של הגבר ולהוכחת שמו הטוב, השופטת קבעה כי אין להקל בעבירות מעשה מגונה, בייחוד בקטינים, בשל הפגיעה הקשה שהן גורמות. כתוצאה מכך פסקה לגבר שנתיים וחצי מאסר, עשרה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 15 אלף שקלים לילדה.


אמה של הקטינה סיפרה על הטלטלה שעברה על המשפחה בעקבות האירוע


בערב שבו בוצע המעשה המגונה, הגבר, גרוש המתגורר לבדו, שכב בחדר השינה במיטה אחת עם בתו ועם חברתה, ילדות בנות תשע. תוך צפייה בטלוויזיה, הבת נרדמה וחברתה נשארה ערה אך עצמה את עיניה. הגבר נגע באיבר מינו ולאחר מכן הפשיט את בגדיה של הילדה, חברתה של בתו, ונגע באיבר מינה בצורה אינטימית.


אמה של הילדה סיפרה כי לאחר המקרה בתה לא שבה לעצמה. היא תיארה כיצד כל דבר היה מזכיר לה את הגבר הפוגע, מה שגרם עבורה קשיים רגשיים רבים. בשל כך נאלצה המשפחה כולה לעבור לאזור מגורים אחר, מה שכלל כמובן מעבר בית ספר בעבור הילדה ועזיבת כל חברותיה.


נוסף על כך, האם העידה כי הילדה חוששת להישאר לבדה בבית וסובלת מפחדים. היא טענה שלעתים קרובות בתה חווה התפרצויות בלתי נשלטות של בכי וכעס. בסיכום דבריה היא אמרה כי הדבר השפיע רבות על כל המשפחה, ובפרט על ילדתה הקטנה שחייה השתנו ללא היכר.


עורכת הדין מצד התביעה הדגישה בפני השופטת, כי המעשה המגונה פגע באופן חמור בערך המוגן של ביטחון ואמון במבוגר מצד הקטינה. היא הוסיפה כי הגבר צפה בסרטונים פורנוגרפיים שבהם מתרחשת פגיעה בצעירות ישנות, מה שמעיד על תכנון ומחשבה טרם המעשה.


קרובי משפחתו ההמומים של הגבר טענו כי אין בו כל רוע


ההגנה זימנה לבית המשפט את שתי אחיותיו של הגבר למתן עדות באשר לאופיו ונטיותיו. מתיאורן של האחיות עלתה תמונה שבה הגבר הצטייר כאדם ישר, מוסרי, רודף צדק ומשפחתי מאוד. לטענתן האירוע הוא הפתעה גמורה.


עוד נטען כי הגבר שירת בשירות קרבי ועבד בשגרירות במשך תקופה ארוכה. לדברי אחיותיו הוא אדם רציני ויציב שבנערותו סייע רבות לפרנסת המשפחה וכעת מסור לטיפול בבנותיו האהובות. כמו כן הוגש לבית המשפט מסמך שכתבה פסיכולוגית, כנראה במהלך גירושי הגבר מאשתו. במסמך נכתב כי הגבר מטפל בבנותיו בצורה ראויה ודואג לגידולן וחינוכן.


הסניגורית הזכירה כי לא מדובר בעבירת מין חמורה, אלא במעשה מגונה שמצוי במדרג נמוך יחסית. כמו כן טענה כי האירוע היה חד פעמי, ללא הפעלת כוח כלפי הקטינה כאשר היא אינה בת משפחתו. היא הוסיפה שצפייה בסרטונים פורנוגרפיים אינה מעידה על תכנון מוקדם של המעשה.


בהמשך דבריה סיפרה הסניגורית כי הגבר נעדר עבר פלילי והוא מהווה איש משפחה למופת בעבור אימו המבוגרת, אחיותיו ובנותיו. יתר על כן היא טענה שבמקרים דומים וחמורים יותר בעבר, הסתפקו בענישה קלה של עבודות שירות.


למרות דברי הסניגורית, השופטת קבעה כי יש להעניש בחומרה


השופטת קבעה כי המעשה המגונה חמור בהיבטים רבים. הגבר התייחס אל קטינה בת תשע כאובייקט מיני, תוך אדישות והתעלמות מההשפעות העתידיות על נפשה. יתרה מזאת, הגבר ניצל את אמון הקטינה ואמון הוריה, שסמכו עליו כשאירח אותה כחברתה של בתו.


כמו כן, השופטת הדגישה כי הגבר תכנן מראש את המעשה. צפייה בסרטונים פורנוגרפיים המציגים פגיעה דומה לזו שעשה הגבר, מראה כי השכיבה במיטה אחת עם בתו וחברותיה הפכה לנוהל שגרתי שאותו ניצל למימוש צרכיו המיניים.


יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


השופטת קבעה כי חשיבה מוקדמת התבטאה ביצירת אמון שנרכש לאורך זמן רב עם הילדה, ועידודה של בתו להזמין את החברה לישון אצלה. כמו כן, הגבר המתין לשעת לילה מאוחרת כדי לבצע את המעשה, כך שבתו כבר ישנה וחברתה הייתה מנומנמת ופגיעה.


כתוצאה מכך, גזרה השופטת על הגבר שנתיים וחצי מאסר, עשרה חודשי מאסר על תנאי במידה ויבצע שוב עבירת מין מכל סוג, ופיצוי של 15 אלף שקלים לקטינה, שיועבר לה באמצעות הוריה כשתגדל.

 

 

ת"פ 15849-01-18


עודכן ב: 19/12/2019