בית משפט השלום בבאר שבע גזר לאחרונה שנתיים וחצי מאסר בפועל על אדם שנאשם בתקיפת שוטרים.


כח משטרה הגיע למקום מגוריו של הנאשם, שם עצר את בנו בשל עניין אחר. הנאשם התקומם על המעצר והחל להכות באגרופים את אחד השוטרים, וכן כופף את אגודלו של שוטר אחר.


הנאשם המשיך וזרק אבנים ללא הפסקה על השוטרים ואף ביקש מאחיינו הקטין להצטרף ולזרוק איתו אבנים אל עבר השוטרים. כתוצאה מכך פגעו האבנים בשמשת ניידת המשטרה וגרמו לנזק. השוטרים, הגיבו בגז מדמיע ואף ירו באוויר בנשק חם על מנת להרתיע את הנאשם.


הרשעות קודמות בגין אלימות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו


בעברו של הנאשם ניתן למצוא מגוון הרשעות קודמות, ביניהן נהיגה פוחזת ברכב, שתי עבירות של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, עבירות רכוש, מרמה ועבירות אלימות ואיומים שונות.


ההגנה טענה כי בנו של הנאשם סובל ממחלה קשה ונזקק לטיפולים רבים בגינה, אך האישור שהוצג בעניין היה לא מעודכן. עוד צוין כי הנאשם הנו היחיד מבין המשתתפים בזריקת האבנים, שהוגש נגדו כתב אישום.


התביעה המליצה להשית על הנאשם עונש של שלוש שנות מאסר ופיצוי כספי לשוטרים. ההגנה מנגד, המליצה לקבוע את העונש על הצד הנמוך של מתחם הענישה, שנת מאסר ומחצה.


בית המשפט ציין כי יש לראות חשיבות גדולה בהגנה על חייהם ושלומם של השוטרים, וכן שהם ראויים לקבל את הגיבוי המתאים במקרי תקיפה בשעת מילוי תפקידם.


השופט הסביר שבקביעת הענישה במקרה זה יש להתייחס למידת התעוזה של הנאשם במעשיו, לפגיעה בעבודת המשטרה, ולעברו ונסיבות חייו של הנאשם. במקרה הנידון, מדובר בתקיפה של חבורה אשר פעלה ללא פחד ובנחישות כנגד רשויות החוק.

 

ביהמ"ש: פגיעה חמורה בשלום השוטרים וסכנה לחייהם

 

לדברי השופט התקיפה סכנה באופן ממשי את חיי השוטרים. בנוסף, ציין השופט שהתנהגות הנאשם וחבורתו הקשתה על השוטרים והפריעה במילוי תפקידם, שכן נאלצו לירות בנשק חם, להשתמש בגז מדמיע ואף להזעיק תגבורת.


הנאשם, טען בדבריו שהוא חף מפשע ולא לקח אחריות על מעשיו. לפיכך קבע השופט כי לא יוכל בית המשפט להתחשב בו ולהקל עליו בבואו לקבוע את גזר הדין.

 

בנוסף הבהיר השופט, כי לנאשם רקע של עבירות פליליות המלמד על יחסו לרשויות החוק ולאלו המצווים לאכוף אותו. יחד עם זאת לוקח ביהמ"ש בחשבון את העובדה שהנאשם זוכה ממספר סעיפים בכתב האישום וזוקף אותה לזכותו.


בהתחשב בכל הנסיבות, בית המשפט מחויב במקרים מסוג זה לפסוק עונש משמעותי, וזאת בשל הסיכון לפגיעה בחייהם של השוטרים וכן כדי להרתיע את הנאשם ואחרים העלולים לנהוג כמוהו.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום ועדות שחרורים


השופט הרשיע את הנאשם, על סמך הראיות והעדויות שהוצגו מולו, בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, וגזר עליו מאסר של כשנתיים וחצי בפועל ושנה מאסר על תנאי. בנוסף ולמרות מצבו הכלכלי, הוטל על הנאשם קנס של 5,000 שקלים בצירוף 10,000 שקלים פיצויים לשוטרים שנפגעו.


ת"פ 20397-02-1