בית משפט השלום לתעבורה בירושלים גזר בשבוע שעבר (יום ד') את דינו של צעיר שנהג באוטובוס ללא רישיון כאשר הוא משוחח בטלפון ללא דיבורית.


בחודש נובמבר בשנת 2012, נצפה הנאשם כאשר הוא מדבר בטלפון הנייד ללא דיבורית בזמן נהיגתו באוטובוס. השוטר שהבחין בו ביקש ממנו לעצור את הרכב בצד הדרך ולהציג בפניו רישיונות.


הנאשם עצר את הרכב והעמיד פנים שהוא מחפש את רישיון הנהיגה בכרב, ואז לפתע החל לרוץ לעבר הדלת האחורית של האוטובוס, ירד ממנה וברח מהרכב עד שנעצר על ידי שוטרי בילוש שעברו במקרה במקום


הנאשם הודה במיוחס לו וצירף למשפט עבירה נוספת של הסעת נוסעים ללא ביטוח מיום אחר.


התביעה ביקשה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל, קנס ופסילה על תנאי. לעומת זאת התנגדה ההגנה לעונש חמור זה וביקשה להתחשב בנסיבות חייו של הנאשם ובעובדה שהודה בטענות המיוחסות לו.


סיכן את עצמו ואת הנוסעים האחרים על הכביש


בשל העובדה כי לנאשם נסיבות חיים קשות, ביקש השופט לקבל חוות דעת מהממונה על עבודות השירות על התאמתו לבצע אותן. בחוות הדעת נמצא כי הנאשם כשיר לרצות את עונש המאסר במסגרת הזו.


השופט הסביר כי בהתנהגותו של הנאשם, פגע בערך החברתי של שמירה על ציבור המשתמשים בדרך, עבירות שסכנו הן את הנאשם והן את הציבור כולו. בנוסף ציין השופט לחומרה את העובדה לפיה הנאשם ניסה להימלט מן השוטרים וקבע כי מדובר בהתנהגות חסרת רסן.


בית המשפט הבהיר כי מתחם הענישה הראוי במקרה זה נע בין מאסר על תנאי למאסר בפועל. וכן הבהיר שדיבור בפלאפון ללא דיבורית דינו כפל קנס או ימי מאסר תמורתו.


השופט הסביר כי על בית המשפט מוטלת החובה לקבוע את העונש בצורה המתחשבת בנאשם וברקע האישי שלו, ועל כן רשאי בית המשפט לחרוג ממתחם העונש ההולם כאשר לנגד עיניו שיקולי השיקום.


ביהמ"ש התחשב בנאשם וגזר עבודות שירות במקום מאסר בפועל


השופט התרשם מהבעת החרטה של הנאשם, מהודאתו המהירה ומרצונו לקחת אחריות על חייו ואמר כי שליחתו אל מאחורי הסורגים תביא ללא ספק להתדרדרות במצבו.


בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות של נהיגה ללא רישיון, שימוש ברכב ללא פוליסת ביטוח תקפה, שימוש בטלפון ללא דיבורית והכשלת שוטר.


לאור נסיבות חייו של הנאשם ולאחר שהתחשב בהמלצתו של הממונה על עבודות השירות, החליט השופט לפנים משורת הדין להטיל עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות ולא מאסר בפועל.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט


בנוסף, קבע השופט, ישלם הנאשם קנס כספי בסך 1,000 שקלים וכן קבע פסילה למשך שלושה חודשים לנהיגה על כל רכב שהוא.
עוד גזר השופט פסילה על תנאי של שלושה חודשים למשך שלוש שנים, שלא יעבור הנאשם שוב עבירה כלשהי מהעבירות שביצע.


תת"ע 4369-10-12
תתע"א 847-12-12