בית משפט השלום בנצרת קבע לאחרונה פיצויים בסך כ-37 אלף שקלים לנהג מונית שחברו לעבודה תקף אותו באגרופים לאחר שזה הקניט אותו.


בחודש יוני 2003 שהו השניים בתחנת מוניות בעיר צפת, ושם תקף הנתבע את התובע באגרופו, היכה אותו בפניו וגרם לו חבלה קשה. כתוצאה מכך, נפצע התובע באפו ונזקק לטיפול רפואי.


בהסדר הטיעון שנחתם לא הורשע הנתבע


כתוצאה מהתקיפה נערך דיון בבית משפט השלום בצפת, בו הובא הנתבע לדין בעבירה של תקיפה הגורמת לחבלה ממשית.


במשפט הפלילי שהתנהל בחודש פברואר 2005, הגיעו הצדדים להסדר טיעון, ובו הנתבע הודה בעובדות כתב האישום, לא הורשע וחתם על כתב התחייבות להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שנה. מומחה רפואי הגיש חוות דעתו לבית המשפט, ממנה עולה כי לתובע נגרם נזק של 5% נכות בעקבות שינוי צורת האף והפרעה בנשימה.


התובע לא היה מרוצה מהסדר הטיעון שנחתם והגיש תביעה אזרחית בבית המשפט. בתביעה טען שמדובר בעבירה פלילית ועוולה אזרחית וציין כי העילה לתביעה מתבססת על עבירת תקיפה ורשלנות. התובע מבקש לקבל פיצויי על הוצאות רפואיות ונסיעות, עזרת צד ג' ונזק קבוע שנגרם לו בעקבות המקרה.


מנגד, הכחיש הנתבע את הטענות והסביר כי בעת האירוע נכנס התובע אל משרד תחנת המוניות ללא רשות, הציק לנתבע והקניט אותו. הנתבע מסביר כי ביקש מהתובע לצאת מהמשרד ולאחר שסירב, ניסה להוציא אותו משם כשהוא משתמש בכוח. הנתבע מכחיש שהכה את התובע בפניו.


לדבריו אין קשר בין התקיפה לבין הנזקים שפירט התובע וטען כי ממילא התביעה הוגשה זמן רב לאחר הסדר הטיעון, דבר המסב לו נזק ראייתי.


ביהמ"ש: אין ספק כי הנתבע ביצע את התקיפה


השופט ציין כי במהלך המשפט הפלילי הודה הנתבע בביצוע התקיפה, גם אם לא הורשע כדין. עוד הסביר השופט כי פסק הדין בתיק הפלילי הינו פסק דין מרשיע וכי ברור בצורה חד משמעית שהנתבע אכן ביצע את העבירה המיוחסת לו.


באשר לעדויות, התייחס השופט לעדותו של התובע, וציין כי היא אמינה ועקבית. בנוסף, הפנה השופט לעדותו של הנתבע לפיה לא ביצע את המיוחס לו והודה רק בשל ההבטחה שלא יורשע, וקבע כי עדות זו אינה סבירה ואינה אמינה.


הוסיף השופט ואמר, כי עדותו של הנתבע עומדת בסתירה לשאר הראיות שהוצגו בפני בית המשפט, הזכיר כי במשפט הפלילי יוצג הנתבע על ידי סנגור והצהיר כי הסדר הטיעון נעשה על דעתו ובהסכמתו.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום ועדות שחרורים
פורום שוד | פציעה | חבלה


לפיכך קבע השופט כי הנתבע נושא באשמה בלעדית לתקיפה, וכי הטענות שעלו באשר לתרומתו של התובע לתקיפה משוללות יסוד.


בית המשפט פסק כי על הנתבע לשלם פיצויים לתובע בסך כ- 37,000 שקלים בגין הוצאות רפואיות, נסיעות והנכות הקבועה בשיעור של 5% שנגרמה לו. בנוסף קבע השופט כי על הנתבע לשלם לו הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסכום של 12 אלף שקלים.


ת"א 23275-09-09