בית משפט השלום בירושלים הרשיע לאחרונה אדם בגניבת מחשב נייד ממשרד וגניבת טלפון נייד משולחן בבית המשפט, וגזר עליו ארבע שנות מאסר.


בתחילת יוני 2013 פרץ הנאשם למשרד בירושלים, גנב משם מחשב נייד והצליח למכור אותו באותו היום. כמה שעות לאחר מכן, כאשר חיכה לדיון בעניינו בבית משפט השלום בירושלים, גנב מאולם הדיונים טלפון נייד שהונח על שולחן במקום, ומכר גם אותו.


בא כוחו של הנאשם, צירף לדיון, עם פתיחת המשפט, שמונה תיקים פליליים פתוחים שעמדו נגדו, שאף הם היו בגין עבירות פריצה ושוד.

 

להגנתו, טען הנאשם באמצעות בא כוחו כי יש לראות בו אדם הסובל ממחלה, ולהתייחס לעבירות כסימפטומים של המחלה. כמו כן, הביא בא כוחו אבחון פסיכולוגי ועדויות לכך כי ניסה בעבר להיגמל מסמים, אך ניסיונותיו לא צלחו.

 

כמו כן, טען הסניגור כי הנאשם הודה במעשיו, הביע עליהם חרטה וצער, ואף הוסיף, כי בעת ביצוע העבירות היה תחת השפעת סמים. יתרה מכך, בת זוגו של הנאשם העידה אף היא וטענה כי הנאשם מעוניין להשתקם כאשר הם מבקשים להשאיר את אורח החיים העברייני מאחוריהם, ולהינשא לאחר שיעבור גמילה.

 

בתסקיר השירות שנערך לנאשם, נטען כי הוא החל להשתמש בסמים מגיל 13 כאשר באותו הגיל החלה הפעילות העבריינית. כמו כן, הוא ניסה להיגמל מסמים לא מעט פעמים, לרבות במהלך ריצוי עונשיו השונים בשרות בתי הסוהר, כולל בתקופת המעצר האחרונה, אולם ניסיונותיו לא עלו יפה. שירות המבחן התרשם כי התמכרותו לסמים ועברו הפלילי מעידים על רמת סיכון גבוהה להישנות העבירות, וזאת על אף קבלת האחריות על מעשיו והבעת החרטה מצדו.

 

המאשימה טענה כי עברו הפלילי העשיר והזמן הרב שריצה בין כותלי בית הסוהר לא היוו הרתעה גדולה מספיק עבורו, הואיל והוא חזר על העבירות רק כחודש לאחר שחרורו ממאסר קודם. לפיכך, עתרה לפני בית המשפט להטיל עונש חמור על הנאשם, תוך הפעלת מאסרים על תנאי שהיו תלויים מעל לראשו, אשר יצטברו עד ל-8 שנות מאסר בפועל.

 

בית המשפט: לנאשם היו מספיק הזדמנויות לחזור למוטב

 

לאחר שמיעת העדויות, קבע השופט כי לזכותו של הנאשם עומדת קבלת האחריות על מעשיו, ההודאה במיוחס לו במרבית התיקים הפתוחים נגדו, וכן נסיבות חייו הקשות. יחד עם זאת, ציין השופט כי לאחר שהורשע בעבר בלמעלה ממאה עבירות, רק הימצאותו בין כתלי הכלא מונעת פגיעה בציבור סביבו.

 

כמו כן, השופט לא התרשם מטענות בא כוחו ובת זוגו של הנאשם בעניין הרצון שלו להיגמל מסמים ולהתחיל חיים חדשים ללא מעורבות בפלילים. לנאשם היו הזדמנויות רבות להיגמל ולחזור למוטב במהלך 16 השנים אותם בילה בכלא ובמוסדות גמילה, אך פעם אחר פעם בחר לעזוב את המוסד הטיפולי לאחר זמן קצר ושב לדרך חייו הפלילית.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

לפי כל אלה, גזר השופט על הנאשם חמש שנות מאסר בפועל, ושנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו.

 

ת"פ 46267-06-13