הנאשם תקף את מנהל העבודה שלו, בכך ששפך על פניו מים רותחים ונמלט מהמקום. לאחר שהודה במעשה, הוא הורשע בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. בית משפט השלום ברחובות גזר בשבוע שעבר (יום ב') על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן בסכום של 2000 שקלים.

 

הנאשם, יליד שנת 1989 הועסק כעובד מפעל במרכז הארץ. לדבריו, הוא חש ביחס מזלזל ופוגעני מצד מעסיקיו, והדבר עורר בו תגובות של כעס ורצון לנקמה. במהלך חודש אפריל 2011, הוא זומן לשיחה עם הממונה עליו, ובתום השיחה צפו אותן התחושות השליליות, על כן הוא חזר לאחר שעה קלה למשרדו עם שתי כוסות מים רותחים, ולאחר חילופי דברים הוא שפך את תוכן הכוסות על פניו של המנהל, ומיד נתקף בהלה וברח מהמקום.

 

כתוצאה מהפגיעה נגרמה למנהל כוויה מדרגה שנייה בסמוך לעינו. הנאשם הודה בביצוע העבירה כבר בעת חקירתו במשטרה והביע חרטה עמוקה על מעשיו.

 

המאשימה הדגישה את הערך המוגן שנפגע כתוצאה מביצוע עבירת התקיפה, והוא הפגיעה בשלמות הגוף, ואף ציינה כי האירוע היה עלול להסתיים בתוצאות חמורות הרבה יותר. על כן עתרה להטיל על הנאשם שמונה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן.

 

כשנה לאחר האירוע במשרד המנהל, הנאשם הורשע בעבירה דומה של תקיפה

 

המאשימה הוסיפה כי מגיליון הרישום הפלילי של הנאשם עלה כי בשנת 2011 הוא הורשע בביצוע עבירה של הפרעה לשוטר, וכשנה מאוחר יותר הורשע בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, בגינה נגזר עליו מאסר מותנה וקנס כספי.

 

הסנגור ציין כי מדובר בבחור צעיר, בתחילת שנות העשרים לחייו, שהינו בן למשפחה נורמטיבית. והדגיש כי הוא נטל אחריות מיד לאחר האירוע. לטענתו, העבירה בוצעה על רקע של התלהמות רגעית, בשל מבנה אישיותו, ולא בשל דפוסי התנהגות עבריינים.

 

הסנגור ביקש להתחשב בהודאתו של הנאשם ובגילו הצעיר, ועתר להימנע ממאסר בפועל, ולהשית עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות, ופיצוי למתלונן.

 

שירות המבחן התרשם כי הנאשם מודע לקשייו לשלוט בדחפים ובכעסים, ואף ביקש להביא לשינוי המצב, אולם הוא לא גילה נכונות להתמיד ולהתחייב להליך הטיפולי, למרות שניתנו לו מספר הזדמנויות. לפיכך עלה ספק בנוגע ליכולתו של הנאשם להפיק תועלת ממשית מהתערבות טיפולית.

 

בית המשפט קבע כי מדובר במעשה חמור, שבוצע על רקע אי שביעות רצונו של הנאשם, מהיחס לו זכה במקום עבודתו, וגם אם תחושותיו היו מוצדקות, מעשי האלימות אינם המענה לכך. עוד נקבע כי מעשיו היו מתוכננים, מאחר ובתום השיחה, הוא שב למשרד המנהל עם כוסות מים רותחים, ועשה בהם שימוש, על מנת לפגוע בו.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום יחסי עובד מעביד ( מעסיק )

 

בעת גזירת העונש התחשב בית המשפט בהודאתו באשמה ובגילו הצעיר, אולם נתן משקל לעברו הפלילי של הנאשם בגין ביצוע עבירה דומה, על כן גזר עליו שישה חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסכום של 1000 שקלים, ופיצוי למתלונן בסך 2000 שקלים.

 

ת"פ 61200-01-13