צעיר ערבי רצה לבלות במועדון בתל אביב, אך המארחת לא התירה לו להיכנס בטענה כי הוא אינו מופיע ברשימת המוזמנים, בעוד שליתר האורחים לא הוצב תנאי מסוג זה.

 

הצעיר שחש פגוע ומושפל, הגיש תביעה לפיצויים נגד הנהלת המועדון, בגין אפליה על רקע גזע ודת. בית משפט השלום בתל אביב - יפו קיבל בשבוע שעבר (יום א') את התביעה, וחייב את הנתבעת לפצותו בסך של 30,000 שקלים.

 

במהלך חודש ינואר 2013, סמוך לחצות הגיע התובע למועדון תל אביבי, על מנת לבלות וליהנות בערב יום שישי. לדבריו, באותה שעה לא חיכו הרבה אנשים בכניסה, וכאשר פנה למארחת בבקשה להיכנס פנימה, היא השיבה לו כי הכניסה למוזמנים בלבד, על פי הרשימה שבידיה.

 

התובע המתין בשערי המועדון, והבחין כי מבלים אחרים נכנסים פנימה, ללא כל בדיקה ברשימה, או דרישה כלשהי מצד המארחת. עוד הבחין כי אף אחד מהם אינו ערבי. בשלב מסוים הוא פנה שוב אל המארחת, וביקש להיכנס, ואף תיעד במצלמתו את ההתרחשות, אך היא חזרה על הטענה כי הכניסה היא אך ורק על פי רשימת מוזמנים.

 

התנהלות המארחת גרמה לתובע בושה ועוגמת נפש קשה, והוא חש שמפלים אותו בגין מוצאו, גזעו ודתו, ובשל היותו בעל חזות ומבטא ערבי. על כן דרש פיצויים בסך של 50,000 שקלים לפי חוק איסור אפליה במוצרים, שירותים וכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים.

 

מנגד טענה הנהלת המועדון כי יש לדחות את התביעה נגדה, מאחר והתובע מנסה לנצל את הליכי המשפט לצורך עשיית עושר, והדגישה שהוא הגיש במהלך השנים האחרונות לפחות עשר תביעות באותה עילה. לטענתה התובע כלל לא התכוון לבלות במועדון, אלא הגיע לפתחו על מנת לעורר פרובוקציה, לכן עמד וצילם מהצד, ואף הטריד את העובדים בשאלות.

 

עוד ציינה כי המארחת לא ידעה כלל כי התובע הינו ממוצא ערבי, והסיבה שהיא לא אפשרה לו להיכנס נעוצה בעובדה שהוא סירב להמתין בתור ולהציג בפניה תעודת זהות, ואף החל לקלל ולאיים עליה.

 

המארחת הצהירה כי במועדון אין כל מדיניות של אפליה וכל הבא מתקבל בברכה, לרבות לקוחות ממוצא ערבי או מכל מוצא אחר. עוד הוסיפה כי לא זכור לה שבאותו ערב התעוררה בעיה מיוחדת, ואנשים שהגיעו למועדון נכנסו לפי התור, כאשר המוזמנים נדרשו להציג תעודת זהות, על מנת שכניסתם תתאפשר ללא תשלום, ויתר האורחים כלל אינם אמורים לפנות אליה, אלא לגשת ישירות לקופה.

 

על כן נטען על ידי הנתבעת כי ככל הנראה התובע רצה להיכנס בחינם למועדון, ולכן פנה למארחת והיא לא התירה לו להיכנס ללא תשלום, מאחר והוא לא הופיע ברשימת המוזמנים, ואף לא נתן לא את ההזדמנות לבדוק זאת, על ידי הצגת תעודת זהות.

 

התובע יפוצה בסך של 30,000 שקלים בגין אפליה

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים וצפייה בסרטון שצילם התובע, השתכנע בית המשפט כי הוא לא הוכנס למועדון, בנימוק כי מדובר באירוע למוזמנים בלבד, כאשר אורחים אחרים הוכנסו ללא תנאי ומבלי שנאמר להם כי מדובר באירוע סגור, על כן קבע כי מדובר באפליה.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה חייב בית המשפט את הנהלת המועדון לפצות את התובע בסך של 30,000 שקלים, בצירוף הוצאות משפט בסך של 5,000 שקלים.

 

תא"מ 44557-06-13
 


עודכן ב: 03/02/2020