בית משפט השלום בתל אביב, גזר השבוע (יום א') 10 חודשי מאסר על אדם כבן 62 אשר נכנס למשרדי חברת הקבלן ממנה רכש דירה, ואיים על סמנכ"ל החברה באקדח טעון בדרישה לפיצוי בסך 250 אלף שקל בגין אי תיקון הליקויים בדירתו.


לפי כתב האישום, הגיע הנאשם ביוני 2013 למשרדי החברה כשהוא נושא בידיו זר פרחים. אולם הפרחים שימשו רק כהסוואה למה שהחזיק בתיק הגב שנשא על כתפיו. לשם הכניס הנאשם שני מיכלי גז קטנים, בקבוקים עם נוזל דליק, חבל ומיכל התזה של חומר ניקוי, ומעל לכל, אקדח ושתי מחסניות מלאות.


וכך, הוא נכנס מבלי לעורר חשד לבניין המשרדים, היישר לחדרו של סמנכ"ל החברה אשר משמש גם כאחד מבעליה. הנאשם פנה אליו וציין כי ברצונו להתנצל על התנהגותו. הסמנכ"ל בתגובה טען בפניו כי הוא עסוק בפגישה, וכי מוטב וימתין בחוץ וימסור את זר הפרחים לאחת העובדות.


הנאשם עשה כאשר התבקש והמתין מחוץ לדלת. כאשר יצא הבחור עמו נפגש הסמנכ"ל מהחדר, הוא נכנס שוב למשרד, כעת ביתר עזוז, ושלף אקדח לעברו.


בעוד הסמנכ"ל ישוב במקומו ללא תזוזה, הגיש לו הנאשם פתק שכתב מבעוד מועד, בו הוא מזהיר אותו לשבת בשקט ולהקשיב וכך יוכל לשמור על חייו. לאחר שקרא את הפתק, דרש ממנו הנאשם לכתוב לו שיק בסך של 250 אלף שקלים.


בתגובה, ביקש ממנו סמנכ"ל החברה כי יעשה כפי שיידרש אם הוא יוציא את המחסנית מאקדחו. הנאשם נעתר לבקשה, אך המשיך לאחוז באקדח ביד אחת ובמחסנית מלאה נוספת בידו השניה. לצורך הכנת השיק התקשר המתלונן לעורך דין החברה וביקש ממנו להיכנס לחדר. כאשר נכנס עורך הדין, הנאשם אמר לו כי יש לו גם פצצה ורימון בתיק וכי אין לו מה להפסיד.


עורך הדין יצא מהחדר, והנאשם הוסיף לאיים על הסמנכ"ל. הוא טען בפניו כי הוא הגיע לפי פחת וכי כבר אין לו מה להפסיד אם ימות, וכי אם לא ימלא אחר בקשתו הוא יפוצץ את שניהם יחד.


בשלב זה, התקשר המתלונן ליועץ המשפטי של החברה, בתואנה כי הוא יסייע בהכנת השיק, וכאשר דעתו של הנאשם הוסחה לרגע אחד, לחש ליועץ בטלפון שהוא מצוי תחת איומים ושיזעיק את המשטרה. זמן קצר לאחר מכן, הצליחו השוטרים להשתלט על הנאשם ולקחו אותו למעצר.

 

הנאשם: העבירה בוצעה מתוך תסכול וזעם על החברה 


לפי תסקיר שירות המבחן שנערך בעניינו, נראה כי הנאשם, נשוי וסב לנכדים שניהל חיים נורמטיביים לחלוטין עד אותו מקרה, טען כי החברה הביאה אותו לביצוע המעשה הקיצוני וזאת לאחר שדחו את דרישותיו לתיקון ליקויים בדירתו פעם אחר פעם. לטענתו, הוא נואש מיחסם המזלזל של נציגי החברה, ולא נותר לו אלא לבצע את העבירה מתוך תחושות קשות של זעם ותסכול.


שירות המבחן קבע כי מדובר באדם המתקשה לקחת אחריות מלאה על מעשיו, וכי הוא רואה עצמו כקורבן הנסיבות. לאחר ניסיון לשלבו בטיפול קבוצתי שלא צלח, המליץ השירות על עונש מאסר בריצוי עבודות שירות אשר ירתיע אותו מביצוע עבירות דומות בעתיד.


בא כוחו של הנאשם, הדגיש את גילו המבוגר בעת טיעוניו לעונש וטען כי עונש מאסר בפועל יפגע בו קשות. כמו כן, ציין הסניגור את הרקע לביצוע העבירה וטען כי החברה פעלה כלפיו שלא כדין, לא התייחסה ברצינות הראויה לטענותיו לגבי הליקויים בדירה, וטרטרה אותו שוב ושוב מבלי להגיע לתוצאה ומבלי לפצותו עבור נזקיו. עוד ציין להגנתו, כי בעקבות האירוע הנאשם מצוי בהליך גירושין.


במתן גזר הדין, קבע השופט כי אין מקום להתחשב בנסיבות המקדימות הנוגעות להתנהלות החברה כלפיו, כפי שטען הסניגור, וזאת משום שאין לתת הצדקה למעשים פלילים חמורים מעין אלה שבוצעו על ידי הנאשם. כמו כן, לדבריו, ממילא לא הובאו הוכחות מספקות בדבר אותו "טרטור" או יחס מזלזל לו טען.


עוד ציין השופט את התכנון המקדים והמוקפד של העבירה, כאשר הנאשם מצויד למשעי בציוד מסוכן, ואף רוכש זר פרחים להסוות את סיבת בואו למקום.


לפיכך, קבע השופט כי מדובר בעבירה חמורה המצריכה עונש הולם בצדה, ולכן הוא אינו יכול לקבל את המלצת שירות המבחן ולגזור עבודות שירות על הנאשם.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום ליקויי בניה | בדק בית | תביעות קבלנים


יחד עם זאת, התחשב בית המשפט בעובדה שהוא הודה מיד בעבירות המיוחסות לו, בגילו המבוגר ובעברו הנקי מפלילים.


לפי כל אלה, גזר בית המשפט על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 3,000 שקלים וכן פיצוי למתלונן בסך 5,000 שקלים.


ת"פ 50709-06-13