בית משפט השלום באשקלון גזר אתמול (יום ג') 3 שנות מאסר בפועל על צעיר שנהג במהירות מופרזת כשהוא נתון תחת השפעת אלכוהול ומריחואנה ופסול מלהחזיק רישיון נהיגה, והוביל את רכבו על ארבעת נוסעיו הנוספים להתנגשות בקיר בניין.


לפי כתב האישום, בינואר 2013 נהג הנאשם בעיר כשברכבו ישובים ארבעה אנשים נוספים, שתיים מהם קטינות כבנות 17. הנאשם, רווק כבן 32, נהג במהירות מופרזת למרות שחצה כיכר בכביש עירוני, וכאשר פנה שמאלה לא הבחין בכתם מים על הכביש ולא האט את רכבו. כתוצאה מכך, הנאשם איבד שליטה, הרכב סטה ימינה והתנגש בקיר בניין.


הרכב נהרס לחלוטין והנוסעים היו לכודים בתוכו, כשהם המומים מהתאונה הקשה. הנאשם יצא מיד דרך החלון והנוסעים החלו לצעוק לעברו שיסייע להם לצאת. הנאשם סייע לנוסעת שישבה לצדו תוך שהוא בוכה ומבקש מהנוסעים לעזור לו ולא להגיד דבר לאיש.


כאשר יצאה הנוסעת השניה היא סייעה ליתר חבריה לצאת, בעוד הקטינות צועקות בבהלה. הנאשם ניגש אל אחת מהן לאחר שהצליחה לגרור עצמה מחוץ לרכב, ביקש ממנה סליחה וטען בפניה כי חייו הרוסים ממילא.


ואז, החליט כי מוטב לו לברוח מהמקום טרם תגיע המשטרה, והוא פתח בריצה כשהוא מפקיר את כל נוסעי הרכב ששכבו על הארץ בוכים ומבקשים את עזרתו. הנוסעת שישבה לצדו בנסיעה הצליחה לבסוף להזעיק את המשטרה, ולבקש סיוע בפינויים לבית החולים. כאשר הגיעו כוחות ההצלה, הנאשם כבר לא היה בנמצא.


וכך, שעות אחדות לאחר האירוע הגיע הנאשם לבית החולים כשהוא מבקש טיפול וטוען כי נפל ממרפסת ביתו.


לאחר היתפסו, כפר הנאשם במיוחס לו וביקש לנהל הליך משפטי מלא, אולם בית המשפט אפשר לו לחזור בו מכפירתו, והוא הודה והביע חרטה על ביצוע העבירות.


בטיעוניה לעונש, הדגישה המאשימה את חומרת המעשים, את העובדה כי במעשיו עבר הנאשם על מספר רב של עבירות. כך, ציינה כי הוא נהג ברכב למרות שרישיונו נפסל זה מכבר בעקבות עבירה אחרת, כשהוא נתון תחת השפעת אלכוהול וסמים מסוג מריחואנה, וכל זאת במהירות מופרזת.


עוד הדגישה המאשימה את העובדה כי הנאשם נס על נפשו לאחר האירוע, כשהוא מפקיר את חבריו, לא מזעיק סיוע ואף משקר בבואו לבית החולים לקבלת טיפול.


כמו כן, לפיה יש להתחשב בעברו הפלילי הנושא ארבע הרשעות קודמות, בין היתר בגין התפרצות, החזקת סמים ועוד.


שירות המבחן אשר נדרש לערוך תסקיר על הנאשם, החליט כי אין מקום לתת המלצה בעניינו, שכן הוא לא שיתף פעולה בהליך, סירב להכיר ולהודות בכך כי הוא סובל מבעיית התמכרות או מצריכת אלכוהול מוגברת, ונעדר יכולת ביקורת עצמית. כמו כן, מצא השירות כי המאסרים שריצה עד למועד האירוע לא עשו דבר על מנת להרתיעו מביצוע חוזר של עבירות, ולא הסיטו אותו מהדרך העבריינית בה בחר.


מנגד, טען הנאשם באמצעות בא כוחו כי הוא סייע בחילוץ נוסעת מהרכב טרם בריחתו מהמקום, כמו כן, הוא הודה בביצוע העבירות, הביע חרטה וביקש את רחמי בית המשפט.

 

בית המשפט: עבירת ההפקרה הינה העבירה החמורה והמכוערת ביותר 


בבואו לקבוע את גזר דינו, קבע השופט ראשית כי למרות ריבוי העבירות של הנאשם, העבירה החמורה ביותר היא עבירת ההפקרה. לפיו, מדובר בעבירה החמורה ביותר מבין עבירות התעבורה כולן, ואף כונתה פעמים רבות כמכוערת.


לדבריו, העובדה שהנאשם ראה את חבריו כשהם פצועים ואינם יכולים לצאת מהרכב, ואף על פי כן בחר לברוח מהמקום מבלי להזעיק עזרה, הינה הקשה והחמורה מכל.


כמו כן, עמד השופט על העבירות האחרות, על כך שנהג בכביש עירוני במהירות מופרזת, כשהוא תחת השפעת אלכוהול, וכן על כך שלא היה אמור להיות מאחורי ההגה מלכתחילה בשל פסילת הרישיון שעמדה תלויה מעל לראשו.

 

יש לך שאלה?

פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח
פורום נהיגה בשכרות


עם זאת, התחשב השופט בעובדה שלבסוף בחר הנאשם להודות בעבירות המיוחסות לו ולקח אחריות על מעשיו.


לפי כל אלה, גזר בית המשפט על הנאשם שלוש שנות מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי, פסילת רישיון למשך תשע שנים, קנס בסך 1,000 שקלים ופיצוי לנפגעי התאונה בסך כולל של 3,000 שקלים.


ת"פ 29211-03-14