צעיר כבן 20, המשרת בצה"ל, התקשה להתגבר על הפרידה מחברתו, והחל להטריד אותה בטלפון ולאיים עליה, ואף תקף את בן זוגה החדש. בית משפט השלום ברמלה גזר עליו לאחרונה עבודות שירות למשך שישה חודשים, מאסר מותנה ופיצוי למתלוננים.

 

הנאשם, יליד 1994, ניהל עם חברתו קשר זוגי במשך שנה. לאחר שהשניים נפרדו, החברה החלה לצאת עם אנשים אחרים, ביניהם ידיד מהעבודה, וחבר נוסף מאזור מגוריה. הנאשם התקשה לשלוט ברגשותיו, והחל להתקשר באובססיביות אל חברתו לשעבר, ואיים עליה שלא תצא עם אף אחד אחר.

 

על פי עובדות האישום, במהלך חודש נובמבר 2011, ישבה המתלוננת עם חבר מהעבודה במסעדה, הנאשם התקשר לטלפון הנייד שלה, ולא הרפה עד שענתה לו. בשיחה אמר כי הוא יודע שהיא מבלה עם גבר אחר, ואיים כי אף אחד לא ייגע בה מלבדו.
למחרת הנאשם המתין מתחת לביתו של הבחור מהדייט, יחד עם שלושה חברים נוספים. כאשר הגיע המתלונן אל כניסת הבית, הנאשם החל להכות אותו בסיוע חבריו, עד שגרם לו להתעלף.

 

בקיץ 2013, החלה המתלוננת קשר זוגי חדש, ופרסמה תמונה בפייסבוק, בה היא נראית מתנשקת עם החבר הנוכחי. הנאשם שוב התקשה לשלוט בעצמו, ושלח לה הודעה בה כתב "את תצטערי על זה שעזבת אותי", ואף התקשר אל החבר ואיים שישלח אנשים אליו הביתה שירצחו אותו.

 

בנסיבות אלה פנתה המתלוננת אל המשטרה, והגישה נגדו תלונה. אך אז הוא התקשר שוב, ואיים כי אם לא תבטל מיד את התלונה הוא יפגע בה.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם נעדר עבר פלילי, מתגורר בבית הוריו ומשרת בצה"ל כחייל בשירות סדיר. הוא סיים תשע שנות לימוד, ומגיל 15 עסק בעבודות מזדמנות. קצין המבחן התרשם כי מדובר בצעיר אימפולסיבי, הסובל מדימוי עצמי נמוך ומתקשה להתמודד עם מצבי דחייה ולחץ, והמליץ לשלבו בהליך טיפולי, במסגרת המרכז למניעת אלימות במשפחה.

 

הנאשם נטל אחריות חלקית, ואף טען כי חברתו יצרה עמו קשר לאחר ביצוע העבירות ועל כן התלונן כנגדה על הטרדה. הוא התקשה לראות את הפגיעה שהסב למתלוננים והתמקד בפגיעתו. מאחר והנאשם לא שיתף פעולה עם ההליך הטיפולי, קצין המבחן נמנע מהמלצה שיקומית והמליץ על הטלת עונש מאסר על תנאי.

 

המאשימה ציינה את חומרת המעשים, בעבירות של איומים על בת הזוג, והפגיעה בחופש הפעולה והבחירה שלה, ובעבירות אלימות המהוות פגיעה בשלמות גופו של הפרט וחירותו. על כן עתרה להשית עליו עונש מאסר שלא יפחת משנה, בצירוף מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי למתלוננים.

 

החברה לשעבר התגרתה בנאשם ושלחה לו תמונות של בן זוגה החדש

 

מנגד טען הסנגור כי יש להתחשב בגילו הצעיר, ובעובדה כי הוא עומד להשתחרר מהשירות הסדיר, ולהתחיל את חייו האזרחיים. עוד הוסיף כי המתלוננת שלחה לנאשם ביוזמתה תמונה שלה מתנשקת עם גבר אחר, למרות שידעה כי מדובר במצב רגיש, והוא ביקש להוציא נגדה צו הרחקה. לפיכך עתר הסנגור להסתפק בעונש מותנה, על פי המלצת שירות המבחן.

 

השופט ציין כי כתב האישום מייחס לנאשם חמישה אישומים שונים, וקבע כי יש לראות בכל מהמקרים, אירוע אחד מתמשך ולנקוט בעונש הולם, בהתחשב בנסיבותיו האישיות, בלקיחת האחריות החלקית והיעדר עברו הפלילי.

 

יש לך שאלה?

פורום אלימות במשפחה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

בנסיבות אלה בית המשפט גזר על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שבעה חודשים, קנס כספי על סך 1,000 שקלים, ופיצוי לכל אחד מתלוננים בסך 500 שקלים.

 

ת"פ 21771-12-13