הנאשמת הועסקה על ידי עיריית ירושלים כפקידת קבלה באגף השומה והגבייה. במהלך עבודתה היא הפחיתה והעלימה חובות ארנונה לתושבים שונים, בסך של למעלה מ- 700,000 שקלים, ובתמורה הכניסה לכיסה סך של 125,500 שקלים. לאחר שהודתה במעשיה, בית משפט השלום בירושלים גזר עליה בשבוע שעבר (יום ג') חמישה חודשי מאסר בפועל, ששה חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 100,000 שקלים.

 

הנאשמת ילידת שנת 1974, כבת 40, נשואה ואם לשלושה ילדים, שימשה כפקידת קבלה בעיריית ירושלים, החל משנת 2009. במסגרת תפקידה היתה מופקדת על גביית תשלומי ארנונה ועדכון פרטי החייבים, ולשם כך ניתנה לה הרשאה לבצע שינויים במחשבים, בכפוף להגשת אסמכתאות.

 

במשך כשנה וחצי, הנאשמת מחקה והעלימה חובות ארנונה של עשרה תושבים, תוך שינוי פרטיהם במחשבי העירייה ללא כל אסמכתאות אותנטיות, בתמורה לקבלת כספי שוחד. כמו כן, היא ביקשה מאחד מנותני השוחד שישלח אליה אנשים נוספים עם אותה בעיה, כדי שתוכל לסייע גם להם במחיקת חובות.

 

בשל מעשיה הפקידה הורשעה בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. היא הודתה במעשיה ופוטרה מעבודתה בעירייה ללא זכאות לקבלת פיצויי פיטורין.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשמת, נעדרת עבר פלילי, נישאה בגיל צעיר, ומאז החתונה בעלה החל להכות אותה, אולם היא לא הגישה נגדו תלונה במשטרה, על מנת לשמור על יציבות המסגרת המשפחתית. היא מגדלת בכוחות עצמה שלושה ילדים קטנים ובנה הבכור סובל מאוטיזם. בעלה אינו נוטל כל חלק בטיפול הילדים, ואף מפגין זלזול ונוהג כלפיה בנוקשות.

 

הנאשמת לקחה אחראיות חלקית על מעשיה והפחיתה מחומרתם וממשמעותם, אולם מאז הרשעתה הביעה חרטה ובושה והפגינה רצון עז לשינוי באורחות חייה ובדרכיה. הנאשמת ביקשה שלא יוטל עליה עונש מאסר בפועל, על מנת שתוכל להמשיך ולטפל בבנה האוטיסט, התלוי בתמיכתה באופן מוחלט.

 

המאשימה טענה כי מדובר בעבירה חמורה, אשר פגעה בחיי המסחר ובסדר השלטוני. על כן עתרה להשית עליה שנת מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנס כספי בסך של 100,000 שקלים.

 

עורך דינה של הנאשמת טען כי עקב נסיבותיה האישיות, ניתן להסתפק בעונש מקל שאינו כולל מאסר בפועל, אלא לריצוי בעבודות שירות. 

 

הפקידה הוליכה שולל את מעסיקיה בדרך מרמה מתוחכמת

 

השופט הדגיש כי בעבירת שוחד ובעבירת הפרת האמונים יש בגידה של ממש, ואף ציין כי איסור השוחד מופיע בתורה פעמיים. השופט התרשם כי הנאשמת יצרה מעגל של מרמה בדרך מתוחכמת והוליכה שולל את מעסיקיה ואת ציבור משלמי הארנונה בירושלים, ובמעשיה יש התרסה וזלזול כלפי מערכת החוקים.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום רישום פלילי

 

עם זאת קבע כי נסיבותיה האישיות של הנאשמת, מציבות אותה ברף התחתון של המתחם העונשי הראוי, על כן גזר עליה חמישה חודשי מאסר בפועל, ששה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 100,000 שקלים, או ששה חודשי מאסר תמורתו.

 

ת"פ 57751-03-14