בית משפט השלום ברמלה גזר בשבוע שעבר (יום ג') על צעיר שתקף את חברתו וגרם לה חבלות, ארבעה חודשי עבודות שירות וכן פיצוי בסכום 2,500 שקלים לבת הזוג.


הצעיר הודה במעשיו והורשע לפי הודאתו בתקיפת בת זוגו ובגרימת נזק לרכוש במזיד. הגבר ובת זוגו התגוררו יחדיו כזוג. יום אחד התעורר ביניהם ויכוח לאחר שהאישה ביקשה להשתמש בטלפון הנייד של בן הזוג. בסערת הוויכוח דחף אותה הגבר על המיטה, היכה ונשך אותה. באותו זמן נכחה במקום חברתה של האישה, אשר ניסתה לעצור אותו ממעשיו אך ללא הצלחה.


חודשיים לאחר מכן שוב התגלע ויכוח בין בני הזוג, והצעיר בכעסו השליך בקבוק בושם על החלון בזמן שחברתו התקלחה, ושבר אותו. במקרה אחר בעט בבטנה של בת זוגו, והיא נזקקה לטיפול בבית חולים.


מתסקיר שירות המבחן עלה כי עוד בהיותו נער סבלה משפחתו ממשבר כלכלי עקב פציעתו של אבי המשפחה, והוא נאלץ לצאת לעבודה כבר בגיל 14. כעת הוא מתגורר עם הוריו. הצעיר תיאר את המשבר שעבר עליו בשנה האחרונה עקב מאסרו של האב לאחר שביצע עבירות תנועה.


מערכת היחסים כללה קללות, צעקות ואיומים בין בני הזוג


הצעיר תיאר את היחסים עם בת הזוג אשר נמשכו עשרה חודשים. הם עברו לגור יחד לאחר תקופה קצרה, ומהר מאוד מערכת היחסים החלה להתדרדר ולוותה בקללות ובצעקות הדדיות ביניהם, כולל איומים ואלימות פיזית. לאחר מעצרו ניתקו את הקשר.


בנוגע לעבירות האלימות הסביר הצעיר כי הרקע לכך היה הלחץ והמשבר שחווה בעקבות מאסרו של אביו. הוא הביע חרטה על המעשים אך לא ראה בהם פגיעה של ממש באישה. הוא הוסיף כי כעת הוא המערכת זוגית חדשה, ושלל התנהגות בעייתית מצדו, לרבות התנהגות אלימה.


קצין המבחן התרשם כי הצעיר מתקשה להביע את רגשותיו בצורה מילולית, ולכן הוא עלול להתנהג בעתיד באלימות דומה. לדעת קצין המבחן, ללא קבלת טיפול יש סיכון שהצעיר יעבור עבירות אלימות כלפי בנות זוג גם בעתיד. עם זאת, אין לו עבר פלילי ולכן המליץ קצין המבחן על עונש מאסר מותנה ועבודות שירות.


בא כוחו של הצעיר טען כי במועד שבו בוצעו העבירות גילו של הנאשם היה מתחת ל-21, ולכן הוא נכנס לקטגורית "בגיר-צעיר", וביקש מבית המשפט לקבל את המלצת קצין המבחן לעבודות שירות.

 

יש לך שאלה?

פורום זכויות ידועים בציבור והורות משותפת
פורום אלימות במשפחה


לאחר ששמע את טיעוני הצדדים ואת נסיבותיו האישיות של הצעיר, הוכרע כי יש להעניש אותו באמצעות עבודות שירות ותשלום פיצוי למתלוננת. הוא הדגיש כי העבירות שעבר חמורות מכיוון שהוא פגע בזכותה של האישה להגנה מאלימות של בן זוגה. כמו כן הוא פגע בזדון ברכוש כאשר השליך בקבוק בושם על החלון במקלחת וניפץ אותו. עם זאת התחשב בית המשפט בגילו הצעיר ובעובדה שאין לו עבר פלילי. אי לכך גזר על הצעיר ריצוי עבודות שירות למשך ארבעה חודשים, ופיצוי כספי למתלוננת סכום של 2,500 שקלים.

 

ת"פ 27823-04-14