הנאשם רצה להשתתף בפסטיבל ריקודים בקפריסין, אך עקב חובות בהוצאה לפועל הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ. הנאשם לא ויתר על השתתפותו בפסטיבל, וניסה להערים על מערכת הזיהוי הביומטרי תוך זיוף אישורי יציאה וכניסה לישראל, הנחזים להיות אישורי מעבר ביומטריים מקוריים.

 

הנאשם אמנם הצליח להשתתף בתחרות, אולם כששב ארצה נעצר על ידי הרשויות והורשע בעבירות של זיוף. בית משפט השלום ברמלה גזר עליו בשבוע שעבר (יום ה') חודשיים של עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך של 1,000 שקלים.

 

בחודש יוני 2012, הנאשם יצא מן הארץ לקפריסין תוך שהוא מוסר לעובדת בקרת הגבולות אישור יציאה ביומטרי מזויף. לאחר כשבוע ימים שב ארצה ומסר לעובדת משרד הפנים אישור כניסה מזויף. הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע בעבירות זיוף מסמך ושימוש בו ובהפרת הוראה חוקית.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם כבן 29, נעדר עבר פלילי, בוגר 12 שנות לימוד ששירת בצה"ל כחייל קרבי. בתום שירותו הוא החל לעבוד כמדריך ריקודים, ואף ייצג את המדינה בתחרויות ריקודים ברחבי העולם. בשנת 2010 אביו הקים עסק והציע לו להיכנס כשותף, כעבור שנה העסק נקלע לחובות והכריז על פשיטת רגל, כתוצאה מכך הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

הרקדן הודה כי לא הפעיל שיקול דעת והביע חרטה עמוקה על מעשיו

 

הנאשם טען כי קיבל הזמנה להשתתף בפסטיבל ריקודים שנתי ומאוד רצה להשתתף בתחרות בקפריסין, על כן לא הפעיל שיקול דעת והדפיס אישור כניסה ויציאה מהארץ. כאשר חזר מהתחרות נתפס על ידי הרשויות והודה בביצוע מעשיו.

 

קצין המבחן התרשם כי הנאשם הביע חרטה ובושה מהסתבכותו הפלילית, והבין את חומרת מעשיו והשלכותיהם, על כן המליץ להשית עליו ענישה חינוכית במסגרת צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 180 שעות ועונש מאסר על תנאי.

 

המאשימה טענה כי מדובר בעבירה שבוצעה בתחכום ותכנון מראש, ונסיבות המקרה מעידות על זלזול ברשויות החוק והמשפט. עוד הדגישה כי הנאשם הפר צו עיכוב יציאה מהארץ ופעל בדרכים פליליות לצורך השתתפות בתחרות ריקודים, ולא לצורך נסיעה דחופה וחיונית. לכן אין להסתפק בהמלצת שירות המבחן ויש להשית עליו עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות לצד מאסר על תנאי וקנס.

 

הסנגור טען מנגד כי הנאשם לא ביצע את העבירה לצורך רווח, אלא לשם נסיעה בה ייצג את ישראל בתחרות ריקודים ומיד עם תום התחרות שב לארץ. הוא הודה במעשיו, לקח אחריות מלאה ושיתף פעולה עם רשויות החוק וחוקרי המשטרה. הסנגור ביקש להתחשב בגילו הצעיר ובעברו הנקי מפלילים ועתר לקבל את המלצת שירות המבחן.

 

בית המשפט הדגיש כי הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה מהעבירות שביצע הנאשם, הן פגיעה בסמכות המדינה, הגנה על תקינותם של מסמכים רשמיים וכיבוד צווים שיפוטיים. השופט קבע כי אין כל ספק שלמעשיו קדמו תכנון מוקדם, גם אם לא תחכום רב, לכן הענישה שהומלצה על ידי שירות המבחן אינה הולמת את חומרת העבירה.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה

 

עם זאת בית המשפט התחשב בנסיבותיו האישיות וגזר על הנאשם חודשיים מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות, ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים וקנס בסך 1,000 שקלים.

 

ת"פ 59194-01-14