בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (יום ד') על אדם שהורשע בסחר בסמים מאסר של 24 חודשים, והורה על עיקול הכסף שנתפס אצלו בסכום 27 אלף שקלים והטלפון הנייד. כמו כן פסל בית המשפט את רישיון הנהיגה שלו לחצי שנה.


המדינה והנאשם הגיעו להסדר טיעון ביניהם שלפיו תוקן כתב האישום, ובמסגרתו הוא הודה והורשע בהחזקת סם שלא למטרת צריכה עצמית ובסחר בסמים. בהסכם הטיעון הצדדים לא הגיעו להסכמה באשר לעונש שיש להשית עליו בגין העבירות.


מכתב האישום המתוקן עלה כי הנאשם עסק בסחר בסמים במשך שנתיים, באזור תל אביב. היו לו לקוחות קבועים והוא סיפק להם את הסם, מסוג חשיש ומריחואנה, במחיר קבוע בגובה 100 שקלים עבור גרם.


לנאשם היו לקוחות רבים שלהם הוא סיפק סמים בצורה קבועה


כתב האישום כלל שורה ארוכה של אישומים, שמהם עלה כי היה לו קהל לקוחות גדול ומגוון, ביניהם שחקנים ומפורסמים אחרים, אשר להם הוא סיפק סמים באופן קבוע, מספר רב של פעמים ובמשך תקופה ארוכה.


על פי תסקיר שירות המבחן, מדובר באדם נורמטיבי, נשוי ואב לבת, שעוסק בחיי הלילה. מצבו הכלכלי החל להתדרדר לאחר ששקע בחובות, והוא התמכר לסמים. כיום הוא מנסה לחזור למוטב ולהסדיר את החובות שצבר. קצין המבחן התרשם כי הבין שהשתמש בסמים כבריחה מהמציאות, וכי מכר סמים למעגל החברתי הקרוב אליו כדי להרגיש שייכות והערכה מצד חבריו. הוא הביע חרטה על העבירות שעבר והכיר בכך שפגע הן בעצמו והן באנשים שקרובים אליו.


כאשר היה נתון במעצר בית השתלב הסוחר בקבוצה טיפולית, שם שיתף באופן פתוח בקשייו ובבחירותיו שהובילו אותו לעסוק בסחר, וקצין המבחן התרשם כי הטיפול תומך בו ומסייע בהקטנת הסיכון שיחזור על מעשיו. כמו כן השתלב בטיפול לנפגעי סמים, שם מסר באופן קבוע דגימות שתן המעידות על כך שהתנקה.


קצין המבחן: הנאשם מכר סמים מתוך צורך חברתי ולא כדי להרוויח כספים


התרשמותו של קצין המבחן הייתה כי מכר סמים לחבריו מתוך רצון נפשי וחברתי לכך שחבריו יהיו זקוקים לו, והרווח הכספי ממכירת הסמים היה משני לכך. לכן המליץ קצין המבחן על עבודות שירות ולא מאסר בפועל, אשר עלול לחבל בהליך השיקומי שהוא עובר.


המדינה ביקשה להכריז עליו סוחר סמים ולהחרים ממנו כספים שהרוויח באמצעות הסחר בסמים, כמו גם את המכשיר הנייד שלו. היא הדגישה את חומרת מעשיו, את משך הזמן שביצע את העבירות ואת ההיקף הגדול שלהן, וביקשה מבית המשפט לדחות את המלצת קצין המבחן ולגזור עליו עונש מאסר ממושך.


הנאשם ביקש הקלה בעונשו גם מחמת העובדה שאשתו ובתו עזבו לקולומביה, ואשתו הודיעה לו כי היא אינה מתכוונת לשוב ולמעשה חטפה את בתם. עקב כך הוא מנסה להשיב את בתו לישראל בהליכים משפטיים, והוא הביע חשש כי אם ייאסר הדבר עלול לפגוע במאמציו להשיב את הילדה.


בית המשפט בדק עניין זה וסבר כי אכן הופרה זכותו למשמורת על ילדתו, אשר מקום מגוריה אמור להיות בישראל, והאם הפרה את אמנת האג למניעת חטיפת ילדים. עם זאת סבר כי הסיכויים להשיב אותה קטנים ללא קשר לעונש שייגזר עליו, נוכח שיקולים של טובת הילד.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום סמים


לאחר שבחן את כל הנסיבות ושקל את העניין, גזר בית המשפט על הנאשם עונש מאסר ל-24 חודשים, הכריז עליו סוחר סמים, והורה להחרים את הכספים בסכום 27 אלף שקלים ואת מכשירו הסלולרי. כמו כן נקבע לשלול את רישיון הנהיגה שלו למשך חצי שנה מרגע שחרורו ממאסר.


ת"פ 19985-04-14