הנאשם הקים עסק לייצור והפצה של בקבוקי שמן זית מזויפים במושב בדרום הארץ. תוך שימוש בחומרים רעילים, ללא היתר לניהול עסק כדין, וזיוף סימני מסחר בעלי זכויות. בית משפט השלום בקריית גת גזר על הנאשם בשבוע שעבר (יום ב') עבודות שירות לתקופה של חודשיים, שמונה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים וקנס בסך 7,500 שקלים.

 

הנאשם כבן 50, נשוי ואב לארבעה ילדים נקלע לקשיים כלכלים, ומצא דרך יצירתית ולא חוקית לפרנס את משפחתו. בשנת 2010, הוא הקים יחד עם שותף עסק פיראטי בתוך מחסן לייצור ושיווק בקבוקי שמן מזויפים בתנאים שלא היו סניטרים.

 

לצורך ביצוע המשימה, רכש הנאשם בקבוקי זכוכית ריקים, שמן סויה ותרכובת עופרת רעילה של צבעי שעווה בגוונים של כתום וירוק. את הצבעים הרעילים הוא חימם וערבב עם שמן סויה, על מנת לקבל גוון של שמן זית, ומילא את הבקבוקים הריקים בשמן שייצר. בהמשך הדביק על הבקבוקים תוויות מזויפות של סימני מסחר מוכרים שלכאורה הכילו חותמת כשרות. בין היתר השתמש במדבקות מזויפות של "קבוצת יבנה" ו"מועצת הזיתים".

 

במחסן נמצאו עמדת פיקוק, משקל, מכונת מילוי ומאות ארגזים שכל אחד מהם הכיל 12 בקבוקים עם תרכובות שמן מזויפת. בנסיבות אלה הנאשם וחברו הורשעו בעבירות זיוף, עיסוק וסימון ללא רשות בעל הסימן באופן העלול להטעות את הציבור והחזקה של סחורה שסומנה ללא היתר לשם מסחר.

 

הנאשם העדיף את התועלת הכלכלית על פני בריאות הציבור

 

המאשימה ציינה כי מדובר בעבירות בנסיבות בעבירות חמורות, הן בשל הפגיעה בבעלי סימני מסחר רשומים והן ובעיקר בשל הפגיעה שנשקפה לבריאות הציבור אילו היו רוכשים בקבוקי שמן ובהם תרכובות רעילות. על כן טענה כי העונש הראוי במקרה זה הוא בהחלט מאסר.

 

עוד הוסיפה כי מדובר בעבירות זיוף ומרמה שתוכננו בקפידה, בהיקף העסק, בייצור בקבוקי השמן, ובזיוף סימני המסחר של המותגים השונים, תוך העדפת התועלת הכלכלית על פני בריאות וטובת הציבור ותוך יצירת מצג שווא כי מדובר בשמן זית אמתי המיוצר תחת בקרה נאותה.

 

הסנגורית טענה כי מדובר באיש משפחה, בוגר תשע שנות לימוד ששירת שירות צבאי מלא. ולדבריה העבירות בוצעו על רקע קשיים כלכלים אליהם נקלע, על כן ביקשה להתחשב במצבו הקשה ולהימנע מעונש מאסר בפועל ומהטלת קנס כספי גבוה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי מדובר בריבוי עבירות חמורות, המצריכות ענישה משמעותית ומרתיעה. עם זאת התחשב בעובדה כי חלפו למעלה מארבע שנים מאז ביצוע העבירות, והנאשם לא הסתבך מאז עם החוק, ולא המשיך לייצר ולהפיץ שמן רעיל ומזויף. 

 

יש לך שאלה?

פורום סימני מסחר | מדגמים
פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם מאסר לתקופה של חודשיים לריצוי בעבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, כאשר התנאי הוא שלא יעבור עבירות בהן הורשע, וקנס בסך של 7500 שקלים, או 200 ימי מאסר תמורתו.

 

ת"פ 6319-03-13