בני זוג נשואים מהמגזר החרדי פגעו בשעת לילה מאוחרת ברוכב אופניים, והפקירו בצד הדרך. כתוצאה מתאונת הדרכים רוכב האופניים מת מפצעיו. כחודש לאחר האירוע המשטרה הצליח לאתר את בני הזוג, והם בתגובה טענו כי לא היו מודעים לפגיעה. בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בשבוע שעבר (יום ג') על הנהג שלוש וחצי שנות מאסר בפועל, ועל אשתו שישה חודשי עבודות שירות, ואף חייב אותם לפצות את הורי המנוח בסך של 30,000 שקלים.

 

בחודש מאי 2012 נהג הנאשם ברכב פרטי בשעת לילה, כאשר אשתו נסעה לצידו במושב הקדמי. השניים נסעו בכביש 25, מכיוון נתיבות לכיוון באר שבע. באותה עת, המנוח רכב על אופניים בנתיב שלפניהם. במהלך הנסיעה פגע הרכב ברוכב האופניים מאחור. המנוח הוטח בחוזקה אל חזית הרכב ונפל על הכביש. כתוצאה מכך נחבל קשות, ומת מפצעיו בסמוך לאחר מכן.

 

הנאשם לקח את הרכב לתיקון במוסך וטען כי פגע בגמל

 

מיד לאחר התאונה, הנאשם המשיך בנסיעה ולא עצר כדי להעניק סיוע לפצוע או להזעיק עזרה, ואף אשתו לא התקשרה לגופי ההצלה, אלא הם נסעו לביתם והמשיכו בשגרת חייהם. בבוקר למחרת לקח הנאשם את הרכב למוסך, במטרה להסתיר את הנזק שנגרם וכדי להסתיר את העובדה שפגע במנוח, וטען כי הנזק נגרם כתוצאה מתאונה בה פגע בגמל. רק לאחר כחודש ימים בעקבות מאמצים רבים המשטרה הצליחה לאתר את הנאשמים ולהביאם לחקירה.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם הראשון, יליד שנת 1980, הוא נשוי ואב לארבעה ילדים קטנים. בתו בת השש, חולה ונזקקת לטיפול תרופתי. בגיל 27 הוא עבר תאונת דרכים קשה והופקר על הכביש פצוע בלילה, מאז הוא סובל מתסמונת פוסט- טראומה.

 

הנאשם טען כי לא ידע שפגע באדם ולכן לא עצר, ורק בבוקר למחרת שמע בחדשות שרוכב אופניים נהרג בלילה. הוא הביע כאב כלפי המנוח ומשפחתו ואף הביע הבנה וחרטה על האופן בו פעל. קצינת המבחן התרשמה כי מדובר באדם בעל מערכת ערכים נורמטיבית וסברה כי העבירה בוצעה מתוך לחץ וחוסר שיקול דעת, על כן המליצה להסתפק בעונש מאסר לריצוי בעבודות שירות ומאסר על תנאי.

 

הנאשמת השנייה, ילידת שנת 1988, טענה כי היא ובעלה הרגישו מכה קלה ולא ידעו שפגעו באדם ולכן לא עצרו, עוד ציינה כי אם היו יודעים שפגעו ברוכב האופניים, הם היו עוצרים ומגישים לו עזרה, והביעה צער וחרטה על מעשיה. קצינת המבחן התרשמה שהנאשמת מתקשה להתמודד עם האשמות כנגדה, וחוששת לגדל לבד את ילדיה בפרט על רקע מצבה הרפואי של בתם, על כן המליצה להטיל עליה 200 שעות של"צ.

 

רוכב האופניים שקל למעלה ממאה קילו לכן לא הגיוני שהנאשמים לא הבחינו בו

 

אחיו של רוכב האופניים טען כי אחיו היה מוטל על הכביש ונפטר בשעה שתיים לפנות בוקר כאלמוני, בלי שאף אחד נפרד ממנו, ורק בשעה תשע בבוקר נודע לאמו שהוא נפטר. עוד הוסיף כי אחיו שקל למעלה ממאה קילו, לכן לא ייתכן שהנאשם לא שם לב שפגע בו, וטען כי בני הזוג שיקרו לאורך כל המשפט וכלל לא ביקשו סליחה ולא השתתפו בצער המשפחה.

 

המדינה הדגישה כי מדובר בעבירה חמורה של הפקרה לאחר פגיעה, המלמדת על זילות רבה בחיי אדם וכלפי החוק. לכן עתרה להטיל על הנהג הפוגע עונש מאסר בפועל ופסילה של רישיון הנהיגה ברף העליון של מתחם הענישה. על אשתו, שלא עשתה כל מאמץ לנסות ולשכנע אותו לעצור במקום התאונה ולהזעיק את כוחות ההצלה, ביקשה להשית מאסר בפועל שבין שנה לשלוש שנות מאסר.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם הראשון מאסר של שלוש שנים וחצי לריצוי בפועל, מאסר על תנאי לשנה, ופסילת רישיון נהיגה למשך שמונה שנים מיום שחרורו מהכלא. על הנאשמת השנייה גזר שישה חודשי עבודות שירות, ובנוסף חייב את השניים לפצות את משפחת המנוח בסך של 30,000 שקלים.

 

ת"פ 40130-06-12