שוטר עיכב אדם חשוד וביצע עליו חיפוש, כאשר לפתע החשוד ברח ממנו לביתו. לאחר כמה דקות הגיע השוטר לדירה והתכוון לבצע בה חיפוש, ואז החשוד הכניס לפיו סמים שהיו ברשותו ואף בעט בשוטר והכה אותו כשזה ניסה להשתלט עליו. אותו אדם הורשע בהתאם להודאתו בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו, ובשבוע שעבר (יום ד') גזר עליו בית משפט השלום מאסר על תנאי של ארבעה חודשים וקנס בסכום של 1,000 שקלים.


לפי עובדות כתב האישום, בשנת 2011 עוכב הנאשם על ידי השוטר כדין במקום סמוך לבית מגוריו. הנאשם נבהל, נמלט מהמקום לביתו ונעל אחריו את הדלת, כדי לא לאפשר לשוטר להיכנס. רק לאחר שחלפו כמה דקות התרצה לפתוח את הדלת, והביע הסכמה לחיפוש בדירתו.


השוטר הבחין כי הנאשם מחזיק בנייר כסף חשוד, שאכן התברר לאחר זמן קצר שהיו בו סמים מסוג חשיש במשקל 1.22 גרם, ואילו הנאשם הכניס את נייר הכסף לפיו. כאשר ביקש ממנו השוטר להוציא את מה שהחזיק בפיו, בעט בו הנאשם ודחף אותו.


בזמן שהשוטר ניסה להשתלט עליו, המשיך הנאשם להכות אותו בידו ובבטנו ואף שרט אותו. כתוצאה מהמעשים נחבל השוטר ברגלו ובידו, וגם לנאשם עצמו נגרמו חבלות שונות.


אמו של הנאשם תיארה את המכות שספג מהשוטר באותו אירוע


בדיון שהתנהל בבית המשפט העידה אמו של הנאשם, וסיפרה כי הוא ילד מאומץ אשר עוזר להוריו רבות, בייחוד בזמן האחרון לאחר שאביו חלה במחלה קשה אשר הפכה אותו לנכה בשיעור 100%. האם, שהייתה עדה לתקרית בין השוטר והנאשם, תיארה את הקושי הרב שחוותה בעת שצפתה בבנה סופג חבטות מהשוטר לאחר שזה השתלט עליו, בעת שהוא כבר שוכב על הרצפה.


בטיעוניה לעונש הדגישה המאשימה את העובדה שלנאשם עבר פלילי עקב עבירות אלימות, וכן שהודאתו באה רק בתום התביעה ואין לתת לה משקל רב לזכותו, ומסיבות אלה ביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל וקנס כספי.


הנאשם טען שבית המשפט צריך להתחשב בכך שגם הוא נפצע במהלך התקרית, וזאת כתוצאה מאלימות שהשוטר הפעיל נגדו. הוא ציין כי מאז אותו יום לא היה מעורב באירועים פליליים והוא לא עוכב ולא נעצר, וכי אפשר ללמוד מכך שהוא אינו מתכוון לבצע עבירות פליליות בעתיד.


עוד הוסיף הנאשם כי מי שבסופו של דבר נפגע בעיקר מהאירוע היה הוא עצמו, כי עברו הפלילי ישן מאוד ומזערי, וכן כי כעת הוא מנהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין ומנסה לסייע להוריו ככל יכולתו.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום סמים


השופטת ציינה כי מעבר לפגיעה בשוטר עצמו, פגע הנאשם במעשיו בשלטון החוק במדינה. עם זאת, במסגרת בחינת הנסיבות עלה כי הנזק שיכול היה להיגרם מהעבירה, כמו גם הנזק שנגרם בפועל, אינם רבים. לשוטר נגרמו חבלות שטחיות בלבד, ולנאשם עצמו נגרמו חבלות קשות יותר.


בהתחשב בנסיבות אלה כמו גם בעובדה שמאז העבירה חי הנאשם חיים נורמטיביים, הטילה עליו השופטת עונש מאסר על תנאי לארבעה חודשים, אם יעבור בשלוש השנים הקרובות עבירה דומה, וכן תשלום קנס בסכום של 1,000 שקלים.


ת"פ 20677-01-12