שני רופאי שיניים הודו והורשעו בפציעה בנסיבות מחמירות של רופא שלישי על רקע סכסוך עסקי שהתגלע ביניהם. בשבוע שעבר (יום א') גזר בית משפט השלום בירושלים על הרופא הראשון מאסר בפועל למשך שנה ופיצוי לקורבן בסכום של עשרת אלפים שקלים, ועל הרופא השני נגזרו ארבעה חודשי מאסר.


בוקר אחד הגיעו הנאשמים למרפאתו של המתלונן בשל הסכסוך העסקי שנוצר ביניהם, כדי להתעמת איתו. לאחר שגילו כי הוא לא נמצא שם, צעק הנאשם הראשון על מזכירה שעבדה במרפאה ודרש ממנה שתתקשר אליו. המתלונן ענה לה, ואז הנאשם חטף מידה את הטלפון ואיים עליו כי ברגע שיפגוש אותו יפגע בו. לאחר מכן ניתק את השיחה, הטיח את הטלפון על הרצפה ושבר אותו. כמה דקות מאוחר יותר שוב התקשר הנאשם הראשון אל המתלונן, ואיים עליו שישרוף את המרפאה שלו.


שני הרופאים המשיכו במסעם לאיתור המתלונן והגיעו למרפאה נוספת שלו, שם הם מצאו אותו. לפני שהמתלונן הצליח להגן על עצמו, דחף אותו הנאשם השני לאחד מחדרי המרפאה. כשהמתלונן ניסה להתנגד ולדחוף אותם מחוץ למרפאה דקר אותו הרופא הראשון בראשו בסכין, ובעודו שותת דם דחפו אותו הנאשמים על כיסא וברחו מהמרפאה. כתוצאה מהתקיפה הקורבן נחתך בקרקפת ונזקק לתפרים.


הקורבן העיד שסלח לתוקפים וביקש להקל בעונשם


המתלונן הובא לעדות בפני בית המשפט ואמר שהוא סולח לנאשמים על מעשיהם, וכי מחל להם במסגרת סולחה שנערכה בין הצדדים. מסיבה זו ביקש מבית המשפט להקל בעונשם. גם הנאשמים ביקשו להקל בעונשם, כאשר הנאשם הראשון תלה את מעשיו במצבו הנפשי הקשה שנבע ממחלתה של בתו ומקשיים כלכליים, והנאשם השני ציין כי כלל לא הכיר את המתלונן לפני כן. שני הנאשמים הביעו צער וחרטה על המעשים.


המדינה דרשה להעניש את רופאי השיניים בחומרה והדגישה כי העבירה שביצעו חמורה ביותר בשל העובדה שחברו יחדיו כדי לתקוף את המתלונן.


בבואו להכריע לעניין העונש הראוי תיאר בית המשפט את חומרת מעשיהם של הנאשמים, אשר בגלל סכסוך עסקי בחרו לפנות לדרכי איומים ואלימות, כאשר לנאשם השני אין כל חלק באותו סכסוך שנוצר.


בית המשפט: הנאשמים חתרו למגע עם הקורבן עד שמצאו ודקרו אותו


בית המשפט מצא חומרה מיוחדת בכך שתחילה הגיעו הרופאים למרפאתו של המתלונן, שם נהגו בבריונות, איימו על מזכירה ושברו טלפון, ואז הגיעו למרפאה השנייה שבה נמצא המתלונן ומימשו את האיום לפגוע בו. ממעשים אלו הסיק בית המשפט שלא מדובר בדקירה בגין ויכוח שיצא מכלל שליטה, אלא בתקיפה מתוכננת, כאשר הנאשמים חתרו למגע עם קורבנם עד שמצאו אותו ותקפו אותו.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


בית המשפט הוסיף שחברה שומרת חוק אינה יכולה להרשות לעצמה גילויי סבלנות להתנהגות אלימה כזו, ולכן הוא מחויב לגזור על הנאשמים עונשים שירתיעו אנשים אחרים מביצוע עבירות דומות. עם זאת התחשב בית המשפט בנסיבות האישיות של הנאשמים, ובעיקר במחלתה הקשה של בתו של הנאשם הראשון, ובכך שהודו במעשים.


לאחר שקלול הנסיבות גזר בית המשפט על הנאשם הראשון מאסר בפועל לשנה ופיצוי לקורבן בסכום של עשרת אלפים שקלים, ועל הנאשם השני גזר עונש של ארבעה חודשי מאסר.


ת"פ 48404-12-11