תושב כפר אדומים שפעל בתחום מיזמי בניה בארץ הורשע במתן שוחד למנהל האזרחי בתמורה לקבלת אישורי עבודה, במכירת אישורי עבודה לפלסטינים ובזיוף מסמכים לצורך קבלת אישורי העבודה, במשך השנים 2009-2007. בגין עבירות אלו גזר עליו בית משפט השלום בירושלים לפני שבוע (יום א') שמונה חודשי מאסר בפועל, וכן תשלום קנס בסכום של עשרת אלפים שקלים.


הנאשם נהג להעסיק תושבים פלסטינים מתוקף תפקידו. הוא הורשע בכך שבשלושה מקרים שונים מסר לראש ענף התעסוקה במנהל האזרחי מעטפה שבה 500 שקלים, וביקש בתמורה לכך הנפקת אישורי עבודה לתושבים פלסטינים. ראש ענף התעסוקה קיבל את השוחד והנפיק בו במקום את האישורים המבוקשים.


הנאשם הזמין את ראש ענף התעסוקה לארוחה על חשבונו, אך מתן שוחד זה לא יצא אל הפועל מכיוון שהיה בדיאטה


בהזדמנות אחרת הזמין את אותו אדם לארוחה על חשבונו, אך הוא סירב להצעה הנדיבה מכיוון שהיה בדיאטה באותו מועד.


במשך השנתיים שבהן ביצע הנאשם את העבירות, הוא מכר מאות אישורי עבודה לפלסטינים תמורת תשלום מזומן הנע בין 100 ל-600 שקלים. לצורך קבלת האישורים הרבים הוא פנה למנהל האזרחי בטענת שווא כי דרושים לו עובדים רבים למיזמי הבניה שלו, והוסיף ושיקר כי הכמות הרבה של האישורים נחוצה לו משום שפלסטינים רבים מקבלים ממנו אישורים ובורחים מיד לאחר מכן.


אותם פלסטינים מעולם לא עבדו אצלו, ורובם מעולם לא פגשו את הנאשם, אלא ניצלו את אישורי העבודה כדי להיכנס לשטח ישראל. אלו מהם שלא התאפשר להם לשלם לו עבור האישורים הועסקו אצלו למשך יום אחד תמורת אישור העבודה, ולאחר אותו יום נכנסו בחופשיות ליישובים ישראלים.


את ההכנסות בסכומים של עשרות אלפי שקלים שלשל הנאשם לכיסו מבלי לדווח על כך לרשות המסים, ובכך עבר על החוק הן בגין קבלת דבר במרמה והן בגין מסירת דוחות כוזבים.


באותן שנים הנאשם אף עזר למעסיקים ישראלים אחרים להנפיק אישורי עבודה לפלסטינים תמורת תשלום בסכום של 150 שקלים. הוא נהג להגיש בקשות סרק למנהל לאחר שהשיג במרמה את החתימות הדרושות של רכזי הביטחון ביישובים, ולאחר שהתעורר חשדו של המנהל והוא סירב להנפיק לו אישורים, הוסיף לבקשות את שמות הפלסטינים שרכשו אצלו את האישורים, וכך המשיך בפועלו.


הנאשם: זייפתי את חתימות רכזי הביטחון ביישובים בגלל עצלנות


המאשימה טענה כי עבירות השוחד נעשו במטרה לאפשר לפלסטינים להיכנס אל המדינה ותוך סכנת ביטחון הציבור, והנאשם המשיך במעשיו גם לאחר שהמנהל ניסה לעצור אותו. משכך ביקשה להטיל עליו מאסר בפועל וקנס שגובהו כפול מההכנסות ששלשל לכיסו.


הנאשם טען כי בסך הכול הנפיק אישורים עבור פועלים שהיו אמורים לקבל אותם, וזייף את חתימות רכזי הביטחון רק מטעמי עצלות, מאחר שמדובר בהליך בירוקרטי ותו לא. הוא לא הרוויח כלום מפעולותיו ולא היה בהן סיכון בטחוני, שכן הפלסטינים שקיבלו את האישורים נבדקו לפני כן.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


בית המשפט שקלל את כל הנתונים ושקל לרעתו של הנאשם את העובדה שהפסיק את מעשיו רק לאחר שהתגלה דבר המרמה. עם זאת התחשב בית המשפט בגילו המבוגר, בזמן שחלף מביצוע העבירות ובעובדה שהודה במעשיו והביע חרטה. בסופו של דבר נגזר על הנאשם עונש של שמונה חודשי מאסר ותשלום קנס בסכום של עשרת אלפים שקלים.


ת"פ 19385-08-10