אדם פתח בשיחה וירטואלית הכוללת תכנים מיניים עם שוטרת מוסווית שהזדהתה כילדה בת 13, ולאחר שקבעו להיפגש הגיע למקום המפגש והמתין לה שם זמן רב. הוא הורשע על פי הודעתו בניסיון לביצוע מעשה מגונה בקטינה, ולפני שבוע (יום א') הטיל עליו בית משפט השלום ברחובות ארבעה חודשי עבודות שירות וחצי שנת מאסר על תנאי.


העבירה בוצעה במסגרת מבצע שערכה המשטרה לאיתור חשודים בעבריינות מין כנגד קטינים באמצעות האינטרנט, כאשר שוטרים מיחידת ההונאה התחזו לקטינים באינטרנט והתכתבו עם אנשים שפנו אליהם.


הנאשם פנה בצ'אט לשוטר שנרשם בזהות בדויה כילדה בת 13 ששמה נועה, והציג את עצמו בשם בדוי. הוא ביקש לראות אותה באמצעות המצלמה ולאחר מכן ביקש את מספר הטלפון שלה. כאשר התקשר למספר שניתן לו דיבר עם שוטרת שהזדהתה כנועה, אשר התחילה ללמוד בכיתה ז' בחטיבת הביניים. במהלך השיחה פנה הנאשם אל נועה באמירות מיניות ואף קבע להיפגש איתה.


הנאשם הגיע למקום המפגש ונצפה על ידי המשטרה בעודו ממתין זמן ממושך לקטינה, אך המשטרה בחרה שלא לעצור אותו מיד כדי לא לחשוף את הסוכנת. באותו יום התקשר הנאשם לקטינה וסיפר לה על אכזבתו מכך שלא הגיעה. נוסף על העבירות המתוארות, הנאשם גם הוריד למחשבו תמונות מיניות של קטינות, ובחר למחוק אותן זמן קצר לאחר מכן.


התביעה טענה כי לא ניתן לדעת לאן היו מתפתחים העניינים אם אכן היה מתקיים מפגש בפועל, וביקשה מבית המשפט להטיל עליו עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל לנוכח הנזק העצום שיכול היה להיגרם לקטינה.


הנאשם ביקש לבטל את ההרשעה מאחר שלא גרם נזק ממשי, וכדי לא לפגוע בסיכוייו למצוא עבודה


הנאשם טען כי כל מה שאירע קרה בגלל יוזמתה של המשטרה, כאשר רוב המעשים כללו התכתבות וירטואלית, והדגיש כי בנסיבות אלה הוא כלל לא גרם נזק מאחר שהתכתב עם גורמי המשטרה ולא עם קטינה בשר ודם.


לכך הוסיף כי מאז שהחל ההליך הפלילי נגדו פורסמו פרטיו בציבור, אשתו החליטה להתגרש ממנו, הוא איבד את עבודתו ושהה במאסר בית ממושך, אך למרות כל הנזקים שנגרמו לו הוא השתלב בהליך שיקומי לעברייני מין, שבעקבות הצלחתו המליץ קצין המבחן להימנע מהרשעתו כדי לא לפגוע בעתידו התעסוקתי.


השופטת אמנם שקלה לקולא את העובדה שמדובר באדם לא צעיר וללא הרשעות קודמות, ויש חשש ממשי לעתידו התעסוקתי אם לא תבוטל הרשעתו, אך בשל הפגיעה החמורה של מעשיו באינטרסים ציבוריים קריטיים, החליטה שלא לבטל את הרשעתו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית


השופטת תיארה את מעשיו של הנאשם אשר לא נרתע מלפתוח בשיחה מינית עם ילדה בת 13, אף שידע היטב כי מדובר בעבירה פלילית, ולא הסתפק בכך אלא התקשר אליה ורצה להיפגש איתה. עם זאת היא התחשבה בהודאתו, בעברו הנקי ובעובדה שהוא מתמיד בטיפול האינטנסיבי שהוא עובר. לאחר שקלול הנסיבות הוטלו על הנאשם ארבעה חודשי עבודות שירות וחצי שנה של מאסר על תנאי.


ת"פ 10504-09-12