מתווך דירות הורשע במסכת של מעשי מרמה, לאחר שהונה שמונה לקוחות תמימים, רובם עולים מצרפת, בכך שפיתה אותם בדרכי עורמה ופרש בפניהם הבטחה כוזבת למחירים נוחים ולרווח כספי קל מהשקעה בדירות, שכלל לא היו מוצעות למכירה. בית משפט השלום בנתניה גזר עליו בשבוע שעבר (יום ד') 42 חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לכל אחד מהמתלוננים בסך של מאות אלפי שקלים.

 

במהלך השנים 2012 - 2013, מתווך נדל"ן כבן 54, נשוי ואב לשמונה ילדים, פנה למספר מתלוננים, עמם היתה לו היכרות מוקדמת, והציע להם לרכוש דירות להשקעה בנתניה, תוך הצגת מצג שווא לפיו מדובר בדירות שעליהן מוטלים עיקולים מהבנק והן נמכרות במחיר מוזל על ידי כונס נכסים.

 

מתוקף עיסוקו כמתווך הנאשם החזיק מפתחות לדירות ריקות, השייכות לתושבי צרפת ולא היו מוצעות למכירה. הוא הציג את הדירות בפני המתלוננים וטען בכזב כי אלו הדירות העומדות למכירה.

 

לשם מימוש העסקאות טען הנאשם כי הוא עובד עם עורך דין, אשר מתאם עבורו את רכישת הדירות מול בית המשפט. הוא החזיק בחותמות מזויפות, ואף מסר מכתבים מזויפים מבית משפט, מעורך דין ומכונס הנכסים. הנאשם טען כי כדי להוציא את עסקת הרכישה לפועל, הלקוחות נדרשים לשלם דרכו לעורך הדין 10% מערך הדירה ובנוסף עוד 10% לכונס הנכסים.

 

הלקוחות העבירו את הכספים לנאשם, אך לא קיבלו כל תמורה עבורם. כאשר ניסו לברר מדוע עסקת הרכישה לא מתקדמת, הוא דחה אותם בטענות שווא ואף בשלב מסוים עזב את הארץ עם דרכון מזויף. בדרך זו נטל הנאשם במרמה למעלה ממיליון וחצי שקלים, מתוכם השיב למתלוננים סך של 360,000 שקלים בלבד.

 

המאשימה הדגישה את חומרת העבירות וציינה כי אין מדובר במעידה חד פעמית אלא במעשים שבוצעו במשך תקופה ארוכה, אשר נפרשה על פני למעלה משנה, כנגד שמונה מתלוננים שונים, כאשר המניע הוא בצע כסף. עוד הוסיפה כי מלבד קורבנותיו, הנאשם פגע בכל שוק הנדל"ן ובחיי המסחר השוטפים, וגם באמון הציבור ובמשרדי הממשלה עקב זיוף מסמכים ממשלתיים.

 

הסנגור ציין כי הנאשם, ללא עבר פלילי, עבד כעשר שנים בתיווך דירות, ומעולם לא רימה קודם לכן. הוא נקלע למצוקה כלכלית קשה, והמעשים בוצעו על רקע הסתבכותו עם השוק האפור. הנאשם הודה במיוחס לו עוד בשלב החקירה במשטרה, הביע חרטה על מעשיו ונטל אחריות. על כן הסנגור ביקש להסתפק בהטלת עונש מאסר מתון אשר ישקף את נסיבותיו האישיות ויבטא איזון בין חומרת המעשים לבין הנסיבות. 

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי מעשיו של הנאשם חמורים ומחייבים עונש מכביד בדמות מאסר ממושך. הנאשם ביצע במשך שנה סדרה ארוכה של מעשי תרמית מתוכננים ומתוחכמים כלפי מכריו וניצל את מערכת קשריו האישיים והמקצועיים בקרב בני הקהילה הצרפתית בנתניה.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום צווארון לבן

 

באמצעות מילים חלקות ומסמכים מזויפים, קנה את אמונם של שמונה מתלוננים ושלשל לכיסו את מיטב כספם, תוך שגרם להם פגיעה כלכלית משמעותית, עגמת נפש ותחושה עמוקה של פגיעה וניצול. בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם 42 חודשי מאסר לריצוי בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך של כמיליון שקלים למתלוננים.

 

ת"פ 9660-06-14