בית משפט השלום ברמלה גזר 12 חודשי מאסר על אדם שפרץ לבית במתחם המגורים של הרפואים באסף הרופא.


לפי כתב האישום, בדצמבר 2014 נכנס הנאשם דרך החלון לאחד הבתים במתחם מגורי הרופאים באסף הרופא. ברגע שנכנס, הבחין בו אחד הדיירים ושאל אותו מה הוא מחפש במקום, הנאשם השיב לו כי הוא מחפש מישהו, ואז עזב את המקום.


לטענת המאשימה, הנאשם אשר בעברו 29 הרשעות קודמות, הפך את הדרך העבריינית לדרך חיים, ועל בית המשפט להטיל עליו בשל כך עונש מרתיע שלא יפחת משנת מאסר בפועל. בנוסף עתרה המאשימה להשית עליו קנס כספי וכן פיצוי לקורבן העבירה.


הנאשם היה מאושפז בבית החולים בעת ביצוע העבירה


מנגד, הדגישה באת כוח הנאשם את העובדה כי מדובר באדם כבן 48 בעל נסיבות חיים קשות ומצערות. לטענתה, העבירה בוצעה בעת שהיה מאושפז בבית החולים, והוא הודה בעבירה וחסך זמן שיפוט יקר.


כמו כן, ציינה את העובדה כי הוא הביע חרטה על מעשיו, וכי יש להתחשב בכל נסיבות חייו המקלות ולהסתפק בתקופת המעצר אותה ריצה עד שלב גזר הדין.


בבואו לדון בגזר הדין, לאחר שמיעת טענות הצדדים, פנה השופט לקבוע את מתחם העונש ההולם את העבירה. לפיו, קביעת העונש נעשית לפי עיקרון ההלימה, כאשר ישנו צורך להתחשב בפרמטרים כגון הערך החברתי שנפגע בביצוע העבירה, מידת הפגיעה והנסיבות הקשורות לה.


לדברי השופט הערך החברתי שנפגע במקרה זה הינו תחושת הביטחון של הפרט וקניינו. לאור העובדה כי הנאשם הורתע מהדייר שהבחין בו, ומיד עזב את המקום, קבע השופט כי מדובר במידת פגיעה באורח בינוני. אלא שמידת הפגיעה בתחושת הביטחון היתה גבוהה הרבה יותר, מפאת העובדה שלמעשה מדובר בפלישה לפרטיות ביתו של אדם, אשר גורמת צער רב ועוגמת נפש לקורבנות העבירה.


כמו כן, עמד השופט על הפוטנציאל לאלימות במקרים מסוג זה, והגם שלא כך אירע במקרה המדובר, יש להתחשב בכך בגזירת העונש.


הנאשם ביצע את העבירה זמן קצר לאחר ששוחרר ממאסר


לגבי נסיבות חייו של הנאשם, קבע השופט כי אמנם עונש מאסר ממושך לאדם כבן 48 עלול לפגוע בו מאוד, אולם אין זו העבירה הראשונה שלו וכן אין זה מאסרו הראשון, על כן אין להתחשב יתר על המידה בגילו של הנאשם.


כמו כן, עבירה זו בוצעה על רקע לא פחות מ- 29 עבירות קודמות, אשר ראשיתן בשנת 1982 וביניהן עבירות אלימות, סמים, איומים ואף עבירות רכוש רבות. יתרה מכך, העבירה בוצעה זמן לא רב לאחר ששוחרר ממאסר קודם.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום רישום פלילי


עם זאת התחשב השופט בכך שהנאשם הביע חרטה על מעשיו וכן הודה מיד בעבירה שיוחסה לו.


לפי כל אלה, גזר השופט שנת מאסר בפועל על הנאשם, שנת מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 1,000 שקלים וכן פיצוי למתלונן בסך 500 שקלים.