הנאשם הגיע מצויד עם סכין לבית חולים וניסה לתקוף ואף איים על אבי בנה של אשתו, שאותו הוא מגדל. המאבטחים הצליחו למנוע את התקיפה, והנאשם הורשע בביצוע עבירות של החזקת סכין, איומים וניסיון תקיפה. בית משפט השלום בקריית גת גזר עליו לאחרונה שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי והתחייבות בסך 7,500 שקלים שלא יעבור עבירות אלימות במשך שלוש שנים.

 

בתחילת חודש אוגוסט 2013, הגיע הנאשם לבית חולים ברזילי באשקלון כדי לבקר את בנו החולה. בכניסה לבית החולים הוא ראה את המתלונן, אשר ניהל בעבר מערכת יחסים זוגית עם אשתו והוא אביו הביולוגי של הבן. הנאשם אמר למתלונן כי לא ייתן לו בשום אופן להיכנס לבית החולים כדי לראות את הילד, ואף ניסה לתקוף אותו בעודו אוחז ביד בסכין.

 

המאבטח הצליח להפריד בין השניים ומנע את התקיפה, אולם הנאשם המשיך ואיים שירצח את המתלונן ואת התינוק ויקבור אותם בפרדס, ואף אמר כי לא יהיה סוף טוב לסיפור הזה. לאחר הודאתו במסגרת הסדר טיעון הורשע הנאשם בכתב אישום מתוקן בעבירות של החזקת סכין, איומים וניסיון תקיפה, ונשלח לעריכת תסקיר שירות המבחן.

 

מהתסקיר עלה כי הנאשם השלים 11 שנות לימוד וסיים שירות צבאי מלא. מאז שחרורו מצה"ל התקשה להתמיד במסגרות תעסוקתיות עקב בעיות נפשיות והתקפי חרדה. למרות ההמלצות הנאשם לא שיתף פעולה בהליך של שיקומי, אולם בשיחות רבות עם קצין המבחן ולאחר שהשתתף בקבוצה המיועדת למפוקחים, התברר כי מדובר באירוע בודד שאינו משקף את אורח חייו.

 

מהתסקיר המשלים עלה כי הנאשם התפייס עם המתלונן וכיום הוא ואשתו מקיימים עמו יחסים תקינים המאפשרים לו להיפגש עם בנו, שאותו הם מגדלים. קצין המבחן התרשם כי הוא אינו בעל דפוסי התנהגות עבריינים, עם זאת הוא מתקשה להפעיל שיקול דעת ולא חושב על השלכות מעשיו.

 

עוד העריך כי הנאשם עדיין אינו פנוי להשתלב בהליך טיפולי, מאחר שהוא טרוד ועסוק בדאגה לרווחת משפחתו ואף נמצא בתהליך של חזרה בתשובה. אולם סבר כי קיים סיכון נמוך להישנות התנהגות דומה בעתיד, לפיכך המליץ על עונש מרתיע בלבד של מאסר מותנה. התביעה הדגישה את חומרת העבירות ועתרה לעונש מאסר בפועל. מנגד הסנגור ביקש לקבל את המלצת שירות המבחן ולהסתפק במאסר על תנאי.

 

בית המשפט הבהיר כי העבירות שבהן הורשע הן חמורות והמתחם העונשי הראוי בגינו הוא מאסר. עם זאת מאחר שמדובר במקרה בודד שאינו משקף את אורח חייו של הנאשם ולא נגרם נזק ממשי למתלונן, השופט הביע צער על כך שהוא לא השכיל לשתף פעולה עם שירות המבחן, מכיוון שניתן היה להסתפק בתקופת ענישה קצרה ואולי אף להימנע ממאסר.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם מאסר בפועל לתקופה של שלושה חודשים לריצוי בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והתחייבות בסך 7,500 שקלים.

 

ת"פ 12331-08-13