בשבוע שעבר (יום א') דן בית משפט השלום בפתח תקווה בסכסוך שכנים שהוביל לתביעות הדדיות בין בעלי סטודיו למחול ועורך דין שמשרדו נמצא באותה קומה של בניין המשרדים, כאשר כל אחד מהצדדים טען שהצד השני גרם לו נזק. בסופו של דבר קבע בית המשפט שפעילות הסטודיו גרמה למטרד והפריעה לעבדותו של עורך הדין, וחייב את בעליו לפצות אותו בכ-22 אלף שקלים. כמו כן הם חויבו בתשלום הוצאותיו בסך של 20 אלף שקלים.


בעלי הסטודיו הם בני זוג אשר רכשו שטח בקומה הראשונה בבניין המשרדים והשמישו אותו לפעילות כסטודיו לריקוד. באותה קומה נמצא משרדו של עורך הדין. לטענת בני הזוג, הנתבע התלונן על הרעש במסדרונות עוד לפני שהסטודיו החל לפעול, ולאחר מכן פצח במסע הכפשות נגדם, הטריד את באי הסטודיו, הפחיד את הלקוחות ומנע מהם להיכנס אליו.


בני הזוג טענו שמעשיו מהווים הטרדה מאיימת ופגיעה בפרטיותם ובשמם הטוב, וביקשו להוציא נגדו צו מניעה שיאסור עליו להתקרב לבאי הסטודיו, וכן דרשו ממנו פיצויים ופרסום התנצלות.


מנגד, עורך הדין טען כי בני הזוג משתמשים שלא כדין בשטח הציבורי של הבניין אשר שייך לכלל הדיירים, כדוגמת הצבת ספסלים במסדרון ושימוש במרחב המוגן למכירת ציוד ואביזרים ולצורכי חדר הלבשה וחזרות. כמו כן, לדידו, הפעלת סטודיו ריקוד במקום המיועד למשרדים מהווה שימוש חורג בנכס.


בית המשפט: השתוללות תלמידי הסטודיו במסדרון מהווה שימוש לא סביר


מלבד זאת, לטענת עורך הדין מדי יום פוקדים את הסטודיו ילדים רבים והוריהם, ובזמן ההמתנה לתחילת החוג מתרוצצים במסדרונות, טורקים דלתות ויוצרים רעש רב, שמאלץ אותו פעמים רבות להפסיק את עבודתו ולבקש מהם להיות בשקט, כאשר העניין משבש את עבודתו עד כדי כך שלפעמים הוא נאלץ לסגור את המשרד לפני תום העבודה ולנסוע לביתו. לא רק שהפרעות הרעש פוגעות במהלך התקין של עבודתו, אלא הן גם גורמות נזק לתדמית היוקרתית של משרדו.


שני הצדדים זימנו עדים רבים מטעמם להוכחת טענותיהם, לרבות הורים לתלמידי הסטודיו, עובדי הסטודיו ובעלי עסקים שונים בבניין המשרדים, ולאחר ששמע השופט את כל הגרסאות, הוא החליט לקבל את גרסתו של עורך הדין.


מהעדויות השונות עלה כי ההפרעות וההשתוללויות מצד התלמידים במסדרונות הבניין הן בבחינת שימוש לא סביר בשטח המשותף, והשופט הדגיש כי לא מדובר רק ביציאה או בכניסה אל הסטודיו אלא בעמידה או בישיבה במסדרון.


כמו כן השתכנע השופט שלא מדובר במקרה זניח וחד פעמי, אלא ברעש מתמשך שפוגע בשאר העסקים והמשרדים בבניין ומהווה מטרד. לגבי טענות בני הזוג על הטרדת באי הסטודיו על ידי עורך הדין, קבע השופט כי לא מדובר בהטרדה מאיימת.

 

יש לך שאלה?

פורום סכסוכי שכנים
פורום רישוי עסקים | רישיון עסק


לפיכך, תביעת בני הזוג כנגד עורך הדין נדחתה ואילו תביעת עורך הדין התקבלה. בעלי הסטודיו חויבו בפיצויים בסכום של כ-22 אלף שקלים ובתשלום ההוצאות המשפטיות בסך 20 אף שקלים, וכמו כן ניתן צו מניעה לגבי פעילות הסטודיו, שלפיו בשעות העומס ייפתח חדר המתנה לבאי הסטודיו ויוצב שומר באזור המסדרון אשר יוודא כי אין שם התקבצות מרעישה של ילדים.

 

ת"א 21350-06-10