בעל בית מאפה ברחובות הורשע בעבירות של ייצור מזון ללא רישיון וניהול עסק לייצור מזון בתנאים בלתי תברואתיים. בית משפט השלום ברחובות גזר עליו בשבוע שעבר (יום א') חמישה חודשי מאסר לריצוי בפועל, קנס בסך של 50,000 שקלים והוציא צו סגירה לבית העסק.

 

על פי עובדות כתב האישום, במהלך שנת 2004 נערכו במאפייה ביקורות תברואתיות וטכנולוגיות ונמצאו במקום ליקויים תברואתיים לא מעטים. בית המשפט הורה לנאשם להפסיק את הפעילות בעסק תוך ארבעה חודשים, עד מאי 2005, אלא אם יקבל עד אותו מועד רישיון לעסק.

 

בחודש נובמבר 2007, הנאשם המשיך להפעיל את המאפייה למרות שלא הוצא עבורו רישיון כנדרש, תוך הפרת הצו ולכן הוגש נגדו כתב אישום בגין אי קיום צו בית משפט.

 

במועד גזר הדין בשנת 2010, טען הנאשם כי הבין את חומרת המעשים וההשלכות וביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות, בפגיעה בפרנסת משפחתו ובעובדה שקיבל היתר זמני להפעלת העסק. בית המשפט גזר עליו עונש מאסר על תנאי וקנס כספי בסך של 7,000 שקלים. חרף זאת הנאשם לא השכיל לנצל את ההזדמנות שניתנה לו והמשיך להפעיל את העסק ללא רישיון.

 

המאשימה הדגישה את חומרת העבירות שנעשו לשם בצע כסף, וציינה כי בשתי ביקורות תברואתיות נמצא ליקויים תברואתיים רבים, ואף לאחרונה הנאשם סגר את המאפייה לצורך שיפוצים, ורק לאחר שפתח אותה שוב הגיש בקשה נוספת לרישיון.

 

המאשימה טענה כי מתחם הענישה ההולם נע בין מאסר על תנאי ועד שמונה חודשי מאסר בפועל לצד קנס שנע בין 40,000 – 100,000 שקלים. לנוכח ניצול לרעה בהתחשבותו של בית המשפט, עתרה המאשימה להשית על הנאשם מאסר בפועל בן שישה חודשים, להורות על הפעלת המאסר המותנה וכן קנס בסך 70,000 שקלים לצד חתימה על התחייבות, בנוסף ביקשה להורות על סגירת בית העסק לאלתר.

 

הסנגור הדגיש כי בעבר היה לעסק רישיון זמני והעסק נסגר למשך מספר חודשים תוך מתן דיווח לעיריית רחובות. לאחר מכן נערך שיפוץ וכעת הנאשם ממתין לקבלת אישור ממשרד הבריאות ובתקווה שכל האישורים הנדרשים יינתנו בקרוב. עוד טען כי העסק פועל מזה שנים רבות ואינו מהווה סכנה לציבור, אלא מדובר בעניינים ביורוקרטיים בלבד.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, השתכנע בית המשפט כי הנאשם מפעיל את בית המאפה ללא רישיון כבר משנת 2005. הוא נידון לסגירת העסק בתוך תקופה של ארבעה חודשים, אולם לא עשה כמצוות בית המשפט ועל כן הוגש נגדו כתב אישום נוסף.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

הנאשם הודה במעשיו ולקח אחריות מלאה, וביקש שוב להתחשב במצבו האישי, עם זאת הוא לא נמצא מתאים לרצות עבודות שירות, על כן גזר עליו בית המשפט לאחר הפעלת המאסר המותנה חמישה חודשי מאסר בפועל, קנס בסכום של 50,000 שקלים או עשרה חודשי מאסר תמורתו, התחייבות בסכום של 20,000 שקלים וצו סגירה לבית העסק אשר ייכנס לתוקף בתחילת אוגוסט הקרוב.
ת"פ 34102-07-13