בית משפט השלום בתל אביב גזר בשבוע שעבר (יום א') את דינו של אב שהורשע בתקיפת ילד בן עשר בשטח בית הספר, ואף תקף את המורות שניסו להגן עליו. הנאשם הביע חרטה והתנצל על מה שעשה, ובין הצדדים הושג הסדר פשרה לגבי העונש, אשר השופטת מצאה ראוי והוגן. לפיכך ובהתאם להסדר, האב נשלח לרצות חצי שנת עבודות שירות, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר על תנאי, הוא חתם על התחייבות בסכום של 7,500 שקלים להימנע מאלימות, ויפצה את הקטין ב-4,000 שקלים ואת המורה שפגע בה ב-750 שקלים.


האב שמע מבתו כי רבה עם בן כיתתה. בעקבות זאת הגיע לבית הספר בשעות הצהריים ודרש לדבר עם הילד. הוא הדף את אחת המורות שניסתה לחסום את דרכו ולמנוע ממנו את הגישה לילד, איים על מורה אחרת שתזוז כי הוא רוצה להרוג אותו, ותקף אותה כאשר באה לעזרת הילד. לבסוף הצליח להגיע לקטין, איים עליו והיכה אותו עד שנגרמו לו חבלות בידו.


בית המשפט שלח אותו לשירות המבחן, שם הביע חרטה עמוקה על מה שעשה. קצין המבחן התייחס לכך שהוא עובר טיפול פסיכיאטרי, השתכנע כי החרטה שהביע כנה והתרשם כי אינו ברמת סיכון גבוהה להמשך התנהגות אלימה בעתיד, גם לאור העובדה שמדובר באירוע חריג ויחיד של ביטוי אלימות מצדו.


גובה הפיצוי לקורבן נקבע כביטוי ליחסו של בית המשפט למעשים והכרתו בפגיעה בילד


המדינה ביקשה לקבל את הסדר הפשרה, דרשה לקבוע פיצוי משמעותי לילד ולמורה בשל חומרת המעשים, ונמנעה מלבקש קנס נוסף לאור מצבו הכלכלי. גם האב ביקש לאמץ את ההסכם, וביקש להתנצל בפני הילד ומשפחתו.


במהלך הדיון ציינה השופטת שאין צורך להכביר במילים על החומרה שבתקיפת ילד במהלך יום הלימודים, בתוך כותלי בית הספר שאמור להיות מקום מבטחים, כאשר האימה שאחזה בילד אשר ראה כי גם צוות בית הספר אינו מצליח להגן עליו הייתה מוחשית וברורה, מעבר לעובדה שנפגע בצורה פיזית. מבלי להוריד מכך, היא שוכנעה כי האב פעל בסערת רגשות עקב המידע שקיבל מבתו, ומצבו הנפשי הוסיף לכך.


הסדר הפשרה נמצא ראוי וסביר, בשל העובדה שהנאשם הביע חרטה עמוקה ואמיתית ובכך חסך את הצורך בגביית עדות מהילד ושאר הקורבנות, והשופטת אף התרשמה כי הוא הפנים את חומרת המעשים לאור נכונותו לשלם פיצוי לקורבנות, ומצאה לנכון להתחשב בעובדה שמאז המעשים חלפו יותר משלוש שנים.

 

יש לך שאלה?

פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית
פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר


לגבי גובה הפיצוי קבעה השופטת כי הוא צריך להיות מוחשי ולבטא את הכרתו של בית המשפט בכאב שחש הילד ובפגיעה בביטחונו, בשלומו ובכבודו, שככל הנראה תפגע בו גם בטווח הרחוק. אשר על כן, בסופו של דבר נקבע שהילד יפוצה ב-4,000 שקלים והמורה שנפגעה תפוצה ב-750 שקלים. על הנאשם נגזר מאסר על תנאי לשישה חודשים, והוא נשלח לבצע עבודות שירות למשך חצי שנה וחויב בחתימה על התחייבות כספית בסך 7,500 שקלים כי יימנע מעבירות אלימות.


ת"פ 25423-11-13