אדם שהקים וניהל אתר אינטרנט למשחקי פוקר והימורים, אשר הרווח שהפיק ממנו במשך חצי שנה בלבד עמד על 391 אלף דולר, הורשע בעבירות של ניהול משחקים אסורים בהתאם להודאתו. ביום ד' קיבל בית משפט השלום את הסדר הטיעון בין הצדדים, ועל פיו דן את הנאשם לשישה חודשי עבודות שירות, חצי שנת מאסר על תנאי ותשלום קנס בסך של 100 אלף שקלים.


על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בשנת 2009 התקשר הנאשם עם שני שותפים במטרה להקים אתר להימורים לא חוקיים שבו ייערכו משחקי פוקר תמורת סכום של עשרת אלפים דולר. הם שכרו באמצעות חברה אוסטרלית שטחי אחסון בשרתים של חברה גרמנית, והנאשם הקים בה את האתר.


הוא ניהל ותחזק את אתר ההימורים, שדרג אותו מפעם לפעם בהתאם להערות השחקנים, והקים את מערכת ההימורים שכללה את ניהול ההימורים, עדכונם ותשלום התגמול למהמרים ולבעלי התפקידים האמונים על הפעלת האתר.


במשך תקופה של כמעט חצי שנה האתר הלך והשתכלל, ונרשמו אליו עוד ועוד מהמרים. במהלך אותו זמן שכר הנאשם עובד שתפקידו היה לקבל הימורים באמצעות הטלפון ולעדכן אותם באתר, אשר קיבל שכר שבועי תמורת עבודתו. בהמשך גויסו עובדים מכל רחבי ישראל, אשר חשפו את האתר למהמרים שהכירו, ואף שימשו ערבים לביטחון האשראי שאותם מהמרים קיבלו.


הנאשם גייס עובדים מכל רחבי המדינה שתפקידם היה למשוך מהמרים לאתר


אותם ראשי קבוצות הימרו בעצמם באתר, היו אחראים על איסוף החובות מהמהמרים שנכללו בקבוצתם והעברתם לנאשם ושותפיו, וכן העבירו להם את זכיותיהם מהמשחקים האסורים, לעתים באמצעות שליח ולעתים ישירות. כאמור, במשך תקופה קצרה זו של כמה חודשים, הופק רווח של 391 אלף דולר.


לפני שניתן גזר דינו, קבע השופט את מתחם העונש הראוי שיש להטיל על הנאשם בגין העבירות שביצע, תוך מתן משקל מתאים ליחס ההולם בין העונש לבין חומרת העבירה שביצע הנאשם ומידת האשם האישית שלו על ביצוע העבירה, והעמיד את המתחם בין עונש מאסר באמצעות עבודות שירות ועד שנתיים מאסר בפועל.


שקלול מדיניות הענישה הנהוגה במקרים דומים, נסיבות ביצוע המעשים וקביעת חומרתם, גילו של הנאשם ונסיבותיו האישיות, האחריות שלקח על המעשים לאור הודאתו, והעובדה שאין לו עבר פלילי, הביאו את השופט למסקנה כי הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים הוא ראוי וסביר בנסיבות העניין.


אי לכך ובהתאם להסדר הטיעון, הנאשם נידון לשישה חודשי עבודות שירות, שירוצו במשך חמישה ימים בשבוע, שמונה וחצי שעות עבודה ביום במרכז טניס. הוא הוזהר כי תנאי עבודות השירות קפדניים, וכל חריגה מהנחיות המפקח עלולות לגרום להפסקת העבודות ולהמשך ריצוי העונש במאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


נוסף על כך הוטלו על הנאשם שישה חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, שלא יבצע את המעשים שבהם הורשע. לבסוף חויב הנאשם בתשלום קנס כספי בסכום של 100 אלף שקלים.


ת"פ 47165-02-15