צעיר בן 20 שמכר מריחואנה וחשיש באמצעות דף בפייסבוק שנקרא "באלי חסות בע"מ", הודה והורשע בסחר בסמים ובהחזקתם שלא לשימוש עצמי. ביום א' ניתן גזר דינו בבית משפט השלום בירושלים, אשר הביע את צערו בנוגע לחוסר רצונו של הצעיר להסתייע בגורמים הטיפוליים כדי לצאת מעולם העבריינות. בנסיבות אלה לא היה מנוס אלא להטיל עליו מאסר בפועל, והוא נשלח למאסר של שישה חודשים, נקנס ב-2,000 שקלים ורישיונו נפסל למשך חצי שנה על תנאי.


על פי כתב האישום שבו הודה, הוא פתח את עמוד הפייסבוק בשנת 2014, ושם הציע את הסמים למכירה בכינויים "שוקו וירק". מי שהיה מעוניין בביצוע רכישה התבקש לפנות אליו בהודעה פרטית. כך פנה אליו גם סוכן משטרתי וביקש לקנות חשיש. השניים סיכמו ביניהם על העסקה שתתבצע בירושלים ליד גשר המיתרים, ואכן הנאשם הגיע למקום ומכר לסוכן הסמוי שלוש אצבעות חשיש בתמורה ל-800 שקלים. אחרי שהעסקה הושלמה חשף את עצמו הסוכן הסמוי, ומצא ברכבו של הצעיר כמויות חשיש נוספות שלא היו מיועדות לצריכה עצמית.


למכור סמים דרך הרשת החברתית תוך פרסום שמך המלא הוא מעשה חובבני וטיפשי


הנאשם נשלח להערכת שירות המבחן, ועל פי התסקירים שהתקבלו בעניינו הוא גדל מבלי שהציבו לו גבולות ברורים וללא יד מכוונת. הוא התחבר עם חברה שולית, סיגל לעצמו דפוסי התנהגות עברייניים והחל להשתמש בסמים. הוא כבר נשלח לטיפול בשל תיק פלילי שנפתח נגדו בבית המשפט לנוער ושהה שם שנה וחצי, אך לבסוף נפלט מהמסגרת בשל בעיות אלימות. קצין המבחן התרשם כי אינו מעוניין בטיפול אמיתי ואינו מגלה מוטיבציה אמיתית להשתקם.


בעוד המאשימה עתרה להטיל עליו מאסר של שנה לפחות, בגלל הפגיעה הנרחבת בציבור וחשיפתם של בני נוער למכירת הסמים באמצעות דף הפייסבוק, טענה הסנגורית כי סך הכול מדובר במעשה חובבני וטיפשי לפרסם את שמך בהקשר של מכירת סמים, וכי רק יודעי דבר הבינו את שמות הקוד שבהם השתמש ככינוי לסמים. הוא שהה כבר תקופה ארוכה במעצר בית, ולכן לטענתה מספיק להטיל עליו עבודות שירות.


בקביעת העונש המתאים בנסיבות העניין, התייחס השופט לעובדה שמדובר בבחור צעיר שחבר בנעוריו לחברה עבריינית ועדיין מתקשה להתנתק ממנה. במשך השנים בוצעו ניסיונות לסייע לו במסגרת טיפולית, אך הוא לא הצליח להתמיד בטיפול ושב להשתמש בסמים ובאלכוהול. גם בהליך זה הוא הפסיק את הטיפול שהציע לו שירות המבחן, ואמר לבית המשפט כי אינו חושב שהוא צריך אותו.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום סמים


השופט הביע צער על חוסר רצונו של הצעיר להיעזר בטיפול כדי לפתוח דף חדש בחייו, וזאת למרות נכונותו של בית המשפט ללוות אותו בהליך הטיפולי. הוא קבע שבנסיבות אלה אין מנוס אלא להטיל עליו מאסר מאחורי סורג ובריח אשר ימנע ממנו להמשיך במסלול העברייני וימחיש לו את חומרת מעשיו. עם זאת הוא מצא להתחשב בגילו הצעיר, בנסיבות חייו ובתקופה הארוכה שהיה במעצר בית. לכן גזר עליו חצי שנת מאסר בפועל וקנס בסך 2,000 שקלים.


ת"פ 22604-10-14